Hei!
Ensimmäinen viestini. Toivottavasti olen laittanut sen oikeaan paikkaan. Olen aikeissa avata keittiön ja olohuoneen väliseinän. Tiedän, että tarvitaan rakennusilmoitus ennen töiden aloittamista. Olen poistanut seinän verhouksen nähdäkseni seinärakenteen.

Seinä on kantava, mutta kyseessä on suhteellisen lyhyt osa seinästä. Nykyinen oviaukko on 80 cm. Haluttu aukko olisi noin 220 cm. Seinä tarvitsee poikittaisen tuen, mikäli puuliimapuuhun tai tavalliseen rakennepuuhun sopiva mitoitus olisi suositeltava? Talo on 1,5-kerroksinen ja rakennettu vuonna 1976.

Olen kiitollinen vinkeistä ja asiantuntijoiden avusta täällä foorumilla.

• Avoin väliseinä, jossa näkyy puinen runkopalkki ja sähköjohto, keittiön ja olohuoneen välillä. Rakentamisprojekti kesken.
  • Pohjapiirustus 1,5-kerroksisen talon alakerrasta, keittiön ja olohuoneen avattava seinä merkitty, oviaukko laajennetaan 80 cm:stä 220 cm:iin.
  • Seinärakenteen avaus, paljastaen puurunko ja johdotukset, vieressä keittiö. Valmisteluja seinän suuremmalle aukolle.
  • Tykkään
Simop
  • Laddar…
Hei, ehkä ei enää ajankohtaista, mutta oletko harkinnut stålbalk. Ei rakenna yhtä paljon.

Ikävää, että ensimmäiseen viestiin foorumilla ei ole tullut vastausta ennen nyt. Täytyy tietää, miltä kattorakenne näyttää voidakseen arvioida kuormien koon, jotka täytyy siirtää. Tämä onnistuu helpoiten leikkauspiirustuksella. Myös tieto lumivyöhykkeestä (= paikkakunta) voi olla tarpeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.