Hei kaikki rakentajat!

Mitä mieltä olette alla punaisella merkittyjen seinien suhteen, ovatko ne kantavia vai eivät? Olen jo saanut hallituksen hyväksynnän ja puhunut HSB:n ihmisten kanssa, ja heidän mukaansa ongelmia ei pitäisi olla. Mutta en ole vielä saanut ketään varsinaisesti paikalle tarkistamaan asiaa.
Pohjapiirros talosta, jossa seinät on merkitty punaisella. Etsitään tietoa kantavuudesta ja mahdollisesta asbestista. 30-40-luvun rakennus.

Talo on rakennettu 30-40-luvulla. Olen jo alkanut poistamaan ovenkarmeja ja seinät tuntuvat hyvin huokoisilta. Katso materiaali alla.
Vanhan talon seinärakenne, jossa näkyy paljaana kerroksittain kiviainesta, mahdollisesti ei-kantavaa ja huokoista materiaalia.
Näyttää siltä, ​​että ne ovat suurissa blokeissa.
Toinen mietintä. Pitäisikö minun olla huolissani asbestista? Olen hankkinut suojamaskin ja voin tuulettaa tilan kunnolla.

Kiitollinen vastauksista!

Se keittiön ja huoneen välinen on luultavasti ei-kantava. Epävarmempi huoneen/eteisen seinän kanssa.

Olen poistanut ovenkarmin eteisestä huoneeseen. Ja näen, että se on samaa materiaalia kuin kuvassa. Mutta voiko näin huokoista ja kevyttä materiaalia olla kantavaa?

Jos piirustus on jokseenkin järkevä, ohuita seiniä ei kannatella, kun taas paksut ovat kantavia, ts. ne, joiden vieressä on punaisia nuolia, eivät saa olla kantavia.

Huokoisia tai ei, mutta en olisi uskaltanut purkaa seiniä näin vanhassa talossa, ellei asiantuntija tarkastaisi niitä.

Täytyy kai maksaa aika paljon, että joku tarkistaa ja "ottaa vastuun" siitä, onko se kantava vai ei?
Onko HSB:llä omaa väkeä sellaiseen?

Eikö tälle foorumille enää ole asiantuntijoita? Jos kosket hiukan seinämiin, joissa ovikarmit olivat, ne liikkuvat. En haluaisi niiden olevan kantavia.

Mikael_L
Tuo on ikään kuin mahdotonta meille arvata...

Mitä on kerroksen yläpuolella? Vielä yksi kerros,? missä ovat seinät siinä tapauksessa.
Miten kattotuolit ovat talossa, minkälainen rakenne niissä on (katsoen mihin voimat menevät alas)
Mitä on asunnon alla?
Minkälainen lattiarakenne on, ja mihin suuntaan palkit ovat, jos sellaisia on.

Ilman käsitystä tuollaisista asioista ei voi sanoa mitään.

Sain selvän vastauksen yhdistykseltä ja nyt seinät ovat alhaalla. Ne purettiin vain sorkkaraudalla ja vasaralla :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.