DanielF sanoi:
Arvaan, että he ovat purkaneet seinän ja painaneet 75x75-palkin kattoa vasten, mikä on ollut aivan liian heikko. Se näyttää nimittäin siltä, että se on peitetty muutamalla laudalla joka puolelta.

Olisin luultavasti asettanut tuet molemmin puolin, purkanut roskat pois ja leikannut auki sisäkaton, jos sitä ei ole tehty. Sitten olisi helppo asettaa 90x225 liimapuupalkki, kun katto on nostettu oikealle tasolle.

Et olisi silloin menettänyt lainkaan kattokorkeutta käytävällä ottaen huomioon, että nykyiset roskat vievät todennäköisesti melkein yhtä paljon tilaa ja että kattokorkeus lisääntyy, jos nostat kattoa.

[kuva]
Kiitos, se kuulostaa olevan tehty juuri kuten kuvailet.
Kysymys on, pidetäänkö sitä suurena riskinä vai minimaalisena riskinä.

Haluaisin oikeastaan välttää tämän korjaamista, ainakin seuraavan vuoden/ vuosien aikana.
Mutta en halua riskeerata romahtamista, vaikka se on ollut näin viimeiset 5-6 vuotta.

Voit täysin jättää huomioimatta ongelmat lujuuden kannalta, pikemminkin esteettinen puoli ja mahdollinen häiritsevä taipuma jne. määräävät, haluaako asiaa parantaa, ja kuten sanottu, se on melko yksinkertaista järjestää.

GK100 sanoi:
Ongelmat lujuusmielessä voi täysin sivuuttaa, pikemminkin esteettisyys ja mahdollinen häiritsevä jousto jne. ratkaisevat, haluaako sen tehdä paremmin, ja kuten sanottu, se on melko helposti järjestettävissä.
Miten voi tietää, ettei ole riskiä lujuuden suhteen? Voiko sen perustaa siihen, että mitään ei ole tapahtunut vuosien varrella? Vai onko jotain muuta, mikä luo pohjan tälle? (Lähinnä uteliaisuudesta, jotta voin olla rauhallinen)

Mietin, että voisin järjestää sen kuntoon tulevaisuudessa kunnollisella palkilla.
Mutta pitää miettiä, miten sen voi tehdä mahdollisimman pienellä vaivalla.
Ehkä voisi jännittää palkin alapuolelle sekä vaihtaa tolpat?

Itse keskityn enimmäkseen rakenteen näkyvään pieneen taipumiseen ja siihen, miten eri tukirakenteet kestävät alkuperäistä kehikko-seinää vastaan. Ja tietenkin siihen, että tilanne on ollut tällainen pitkän aikaa ilman negatiivisia muutoksia. Näissä tapauksissa mitoitus on enimmäkseen tarkoitettu takaamaan riittävän pieni kimmoisuus, eikä vaarallisia romahtamisia ole lähelläkään näitä rajoja.

Nyt vain ideoitsen hieman, mutta jos leimaa ja nostaa sitä ylös niiden avulla ja sitten liimaruuvilla vielä lisää nykyiseen ja asentaa takaisin vinotuen ja vapauttaa leiman

Onko vastaavaa painaumaa yläpuolella olevassa lattiassa?
Onko yläpuolella olevassa lattiassa mitään puhuttavaa joustoa?

Oldboy sanoi:
Onko kyseessä vastaava taipuminen yläpuolella olevassa lattiassa? Onko yläpuolella olevassa lattiassa mitään mainitsemisen arvoista taipumista?
Ei, sitä en haluaisi väittää. En mitään, mitä voisin nähdä paljaalla silmällä.

Oldboy sanoi:
Onko vastaava painuma yläpuolella olevassa lattiassa? Onko yläpuolella olevassa lattiassa mitään puhetta aiheuttavaa notkumista?
Lattia notkuu koko yläkerroksessa. Mutta ei eroa juuri tämän rakenteen yläpuolella. Luulen, että lattiavaneri notkuu palkkien välissä ja sen tuntee.

Kiitos kaikille vastauksista!
Tunnen oloni rauhallisemmaksi, koska se ei todennäköisesti ole vaarallista. Nyt täytyy keksiä, miten lisätä palkki alapuolelle ilman että tekee vahinkoa ympäröiville rakenteille (eli miten onnistua kannattamaan samalla kun haluaa lisätä palkin).

Toinen ajatus on, että - rakennuslupaa ei ole tähän ja todennäköisesti sitä vaadittaisiin.
Kuuluuko se ostajan tutkimisvelvollisuuden piiriin?

Olin tietoinen tästä ratkaisusta oston yhteydessä, mutta tarvitsin asuntoa heti, joten ei ollut aikaa lisätutkimuksiin tai kysymyksiin.

S
Ripper500 sanoi:
Kiitos kaikille vastauksista!
Tunnen oloni rauhallisemmaksi, kun se ei todennäköisesti ole vaarallista. Nyt täytyy keksiä, miten lisätään palkki alle ilman, että ympäröivää aluetta vahingoitetaan (eli miten kantaa sitä samalla kun haluaa päästä asentamaan palkin).

Toinen ajatus on - rakennuslupaa ei ole tähän ja todennäköisesti se vaadittaisiin.
Kuuluuko tämä tarkastusvelvollisuuden piiriin ostaessa?

Olin tietoinen tästä ratkaisusta ostaessa, mutta tarvitsin asunnon heti, joten ei ollut aikaa lisätutkimuksille tai kysymyksille.
Et aseta tunkkeja palkkia vasten vaan eri koolingit lattiassa, mikä tarkoittaa, että voit poistaa ja asentaa uutta ennen tunkkien poistamista.

DanielF sanoi:
Et aseta tukia palkkia vasten vaan erilaisten lattian kantavien koolausten mukaan, mikä tarkoittaa, että voit purkaa ja asentaa uutta ennen kuin poistat tukia.
Se tarkoittaa, että minun on purettava sisäkatto, mitä haluan välttää, koska se on uusi.

S
Ripper500 sanoi:
Se tarkoittaa, että minun täytyy repiä sisäkatto, mitä haluan välttää, koska se on uusi.
Voisit leikata kaistaleet kummallekin puolelle ja kun olet valmis, laitat paikkapalasia ja tasoitat 10 cm leveällä lasikuitunauhalla. Jos se tehdään oikein ja käytät aikaa yritäksesi saada samanlaisen kuvioinnin maalille, voi olla melko vaikeaa nähdä toimenpidettä jälkikäteen.

Se on vähän makuasia, jos yritetään vahvistaa nykyistä rakennetta ilman vahinkoa. Ja se ongelma, jonka se aiheuttaa alhaisella vapaa kulkutilalla palkin alla. Vai jos otetaan vaiva sahata auki pienempi osa katosta ja palauttaa se entiseen.

Oikeastaan luulen, että ne tuet, jotka sinulla on siellä, pitäisi saada se kestämään, vaikka itse "palkki" on alimitoitettu, sillä jänneväli eri tukien välillä on hyvin lyhyt. Mutta todennäköisesti tukirakenne ei ole oikein suoritettu, joten se on siirtynyt. Ehkä se on enemmän ulkonäön vuoksi.

En usko, että sinun tarvitsee purkaa vaan voit naulata kaksi T:tä kooltaan 45x195, peitä T:n yläosa esimerkiksi makuualustalla ja tuet palkin molemmin puolin.

Sinun pitäisi kuitenkin kohdistaa koolaukseen, joka tukee sisäkattoa ja joka taas on kiinni harja-änkkyyksen päällä, muuten tulet painamaan katon rikki.

S
Lutte sanoi:
Uskon, että sinun ei ole pakko purkaa vaan voit naulata kaksi T:tä 45x195, peitä T:n yläosa esimerkiksi makuualustalla ja sitten stämpar du molemmilla puolin palkkia.

Sinun pitäisi kuitenkin osua sisäkattoa tukevaan läteeseen, joka on puolestaan kiinnitetty kattotuoleihin stämpning med annars tuhoat katon
Eikö ole olemassa riski, että hän painaa säännön kahden läteen väliin ja murtuu kipsin silloin?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.