3 950 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Kannattaako lisätä kaksoissisäseiniä?
Emme todellakaan tiedä mitään, mutta olemme ymmärtäneet, että toimittajamme ei toimita kaksinkertaisilla sisäseinillä. Ne ovat kuitenkin erityisesti eristettyjä. Olemme saaneet sellaisen käsityksen, että kaksinkertaiset seinät ovat hyviä, jos ripustaa raskaita esineitä, ja jotkut sanovat, ettei esineiden ripustaminen näy niin paljoa. Asia on se, että tämä lisävaihtoehto tulee todella kalliiksi, ja appi sanoo, ettei se ole tarpeen, koska on olemassa "mollyplugg" ja muuta. Mitä sanotte te, jotka tiedätte? Pitäisikö meidän lisätä tämä kustannus jo ennestään kireään budjettiin?
Riippuu vähän hinnasta, mutta en ikinä rakentaisi seinää pelkällä kipsilevyllä.
Asuttuani asunnossa, jossa oli sellaisia seinämiä sekoitettuna betoniseiniin, en enää halua sellaisia seiniä. Toki on olemassa erityisiä kipsikiinnikkeitä, mutta se on aina hankalaa, eikä koskaan tunne olevansa varma siitä, että asiat pysyvät paikoillaan. Lisäksi vanhoihin reikiin jäävät suuret rumat metalliesineet, jos siirtää jotain. Tavallisen ruuvinreiän korjaa paljon helpommin uudelleen.
Asuttuani asunnossa, jossa oli sellaisia seinämiä sekoitettuna betoniseiniin, en enää halua sellaisia seiniä. Toki on olemassa erityisiä kipsikiinnikkeitä, mutta se on aina hankalaa, eikä koskaan tunne olevansa varma siitä, että asiat pysyvät paikoillaan. Lisäksi vanhoihin reikiin jäävät suuret rumat metalliesineet, jos siirtää jotain. Tavallisen ruuvinreiän korjaa paljon helpommin uudelleen.
Totta kai jo ennestään tiukalla budjetilla voi tuntua ikävältä lisätä jotain, mikä ei "näy". Mutta tulet silti nauttimaan siitä lopulta. Mollyplugi on kunniassaan, mutta haluatko todella käyttää sellaisia jokaiseen pieneen esineeseen, joka kiinnitetään seinälle? 13 mm kipsilevy ei kestä mitään ripustettavaa. Ehkä mahdollisesti teipattu piirustus 
Sitten joskus muutat mitä seinilläsi roikkuu, ja silloin sinulla on ongelma lukuisten hienojen mollyplugejen kanssa, jotka ovat kaikkialla.
Joten lyhyt vastaus on kyllä, se on sen arvoista. Se tekee myös sisätiloista hiljaisempia, koska lisälevy osittain vaimentaa ääntä.
/A
Sitten joskus muutat mitä seinilläsi roikkuu, ja silloin sinulla on ongelma lukuisten hienojen mollyplugejen kanssa, jotka ovat kaikkialla.
Joten lyhyt vastaus on kyllä, se on sen arvoista. Se tekee myös sisätiloista hiljaisempia, koska lisälevy osittain vaimentaa ääntä.
/A
Emme ole vielä hankkineet hintaa sille, myyjä sanoi vain, että se on melko kallista, erityisesti ulkoseinien osalta. Onko kenelläkään tietoa, mitä se voi maksaa, tai onko joku valinnut sen itse? Kiitos hyvästä vastauksesta, sitten se taitaa olla kaksinkertaista, voi ottaa kaksinkertaisen olohuoneeseen ja oleskelutilaan, joissa oleskelee paljon...
Tunnen useita, jotka ovat hankkineet laajakuvatelevision ja kun he ovat poranneet seinään, he ovat nähneet... yksinkertaista kipsiä.... Kuluu niin pirusti molly-ankkureita kiinnittämiseen silloin, + että seinästä tulee kuin sveitsiläinen juusto....
Pistä tuplalevyt on minun neuvoni.... Ehkä jopa OSB-levy taakse ja kipsilevy eteen....
Jos se vain on mahdollista...
Pistä tuplalevyt on minun neuvoni.... Ehkä jopa OSB-levy taakse ja kipsilevy eteen....
Jos se vain on mahdollista...
Minä ja avopuolisoni aiomme rakentaa talon pian, ja tuplakipsilevymateriaali on ehdoton! Olen niin kyllästynyt betoniseiniin, joihin täytyy asentaa tapit jne! Sama juttu kipsin kanssa, mutta siinä pitää myös huolehtia siitä, ettei se kestä painoja. Luulen, että se maksaa noin 20´000-25´000kr ekstraa, mutta se on varmaan sen arvoista, koska tuntisin itseni jälkeenpäin "tyhmän kitupiikiksi", kun kiroilisin sen vuoksi, ettei ruuvia saa kiinnitettyä seiniin. Toki se on paljon rahaa, mutta talon rakentamisen kokonaisuudessa se tuntuu pisaralta meressä.
Minulla on "leikattubudjetti" tulevaa itse rakennettavaa puurunkotaloamme varten. "Leikattu", koska emme oikeastaan tiedä miltä talo tulee näyttämään, joten budjetti on laskettu keksitylle 2-kerroksiselle 160 neliömetrin talolle.
Tässä budjetissa OSB-levyjen (kipsilevyjen takana jokaisessa seinässä) kustannus on noin 20', jos muistan oikein.
Tämä kustannus on mielestäni sen arvoinen, kaikista edellä mainituista syistä.
Valmistalon kustannukset voivat valitettavasti olla paljon korkeammat. Jos heillä on häiriöttömästi sujuva tuotanto, jota häiritsee ylimääräinen valinta, se voi toisinaan olla paljon kalliimpaa.
Mielestäni teidän kannattaa selvittää, mikä lisämaksu tulee olemaan, ja jos se on 15-30', en epäröisi.
Lastulevy takana on myös OK, joten jos he mieluummin asentavat sen...
Tässä budjetissa OSB-levyjen (kipsilevyjen takana jokaisessa seinässä) kustannus on noin 20', jos muistan oikein.
Tämä kustannus on mielestäni sen arvoinen, kaikista edellä mainituista syistä.
Valmistalon kustannukset voivat valitettavasti olla paljon korkeammat. Jos heillä on häiriöttömästi sujuva tuotanto, jota häiritsee ylimääräinen valinta, se voi toisinaan olla paljon kalliimpaa.
Mielestäni teidän kannattaa selvittää, mikä lisämaksu tulee olemaan, ja jos se on 15-30', en epäröisi.
Lastulevy takana on myös OK, joten jos he mieluummin asentavat sen...
Trivselhus otti 30.000 extra lastulevyistä kaikissa seinissä. Tämä talossa, joka on noin 165 neliömetriä.
Älä epäröi lisätä tätä, talo saa paljon tukevamman tunteen.
Älä epäröi lisätä tätä, talo saa paljon tukevamman tunteen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Värt att lägga bud på ett hus med anmärkningar på besiktning?
Köpa & Sälja hus -
får man lägga armoflex under marken utan att skydda den med svart tejp?
Isolering -
Har fått hjälp av en kakelfirma att lägga svart kakel med svart fog i vårt bastuutrymme. Efter att fogen torkat så har den vitnat. Vad kan ha hänt ?
Badrum