7 612 lukukertaa ·
31 vastausta
8k lukukertaa
31 vastausta
Kanalatarha
Täyttää kolot niin, että se on helppo siivota. Sen ei tarvitse olla niin tarkkaa...joten säkki kevytbetonia on sopiva kaataa siihen.
Jos ei ole kaatoa lattiakaivoon tai vastaavaan...silloin se muuttuu hankalammaksi.
Jos ei ole kaatoa lattiakaivoon tai vastaavaan...silloin se muuttuu hankalammaksi.
Se on vanha rakennus eikä siellä ole lattiakaivoa. Ajattelin aloittaa siivoamalla pois.
Fällebyggarn sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Helppoa olisi laittaa pari OSB-levyä.
Tasainen lattia tekee siivoamisesta helppoa, toisin kuin karkea betoni, johon kananlanta tarttuu.
Sitten ripottelet tallikuiviketta/haapahaketta, niin siitä tulee hyvä.
Kuinka monta kanaa tähtäät?
Ja mikä rotu?
Tasainen lattia tekee siivoamisesta helppoa, toisin kuin karkea betoni, johon kananlanta tarttuu.
Sitten ripottelet tallikuiviketta/haapahaketta, niin siitä tulee hyvä.
Kuinka monta kanaa tähtäät?
Ja mikä rotu?
En tiedä vielä mikä rotu, mutta pidän Brahmasta. Ehkä aloitan helpommalla. Kaveri lainaisi munankehityskoneen ja oletan, että hän antaisi myös munia. Haluan aloittaa pienimuotoisesti.KnockOnWood sanoi:
Jäsen
· Sverige
· 5 688 viestiä
Ulkotilaratkaisu: meillä oli joitain ongelmia sekä ketun että petolintujen (enimmäkseen hiirihaukka) kanssa. Ratkaisu oli laittaa melko järeä Troax koiratarha, jossa on puoli metriä syvälle maahan upotettu gunnebostängsel ympäriinsä, ja gunnebostängsel koko päällä. Sattumalta meillä oli tällainen koiratarha ylimääräisenä, muuten hinnan voisi ajatella olevan pelottavan korkea. Huippulaatua.
Tästä tuli oikea fort Knox, mutta valitettavasti ei estänyt kärppää pääsemästä sisään ja järjestämästä verilöylyä muutama vuosi sitten. Brahma-kana, joka oli jättiläismäinen, lopetti teurastuksen, mutta valitettavasti puolet hänen pienemmistä kavereistaan menehtyi. Hän haavoittui pahasti, puree niskasta, mutta selvisi ja tuli täysin toipunut hoitojakson jälkeen.
Miten ilmiömäisen mahtavia kanoja nämä ovatkaan, kun ajattelee tuota taistelua pimeydessä; terävät kynnet, voimakas nokka, rautainen tahto. Tämä kanaroduista, joka on normaalisti uskomattoman rauhallinen.
Uskomme, että tuo kärppä pääsi sisään melko harvan oven kautta, mutta se on vahvistettu viime vuosina, eikä enää ole ongelmia, paitsi että hiiret ja rotat on pidettävä kurissa.
Todella hauskaa kanatarhan kanssa, lämpimät onnen toivotukset!
Tästä tuli oikea fort Knox, mutta valitettavasti ei estänyt kärppää pääsemästä sisään ja järjestämästä verilöylyä muutama vuosi sitten. Brahma-kana, joka oli jättiläismäinen, lopetti teurastuksen, mutta valitettavasti puolet hänen pienemmistä kavereistaan menehtyi. Hän haavoittui pahasti, puree niskasta, mutta selvisi ja tuli täysin toipunut hoitojakson jälkeen.
Miten ilmiömäisen mahtavia kanoja nämä ovatkaan, kun ajattelee tuota taistelua pimeydessä; terävät kynnet, voimakas nokka, rautainen tahto. Tämä kanaroduista, joka on normaalisti uskomattoman rauhallinen.
Uskomme, että tuo kärppä pääsi sisään melko harvan oven kautta, mutta se on vahvistettu viime vuosina, eikä enää ole ongelmia, paitsi että hiiret ja rotat on pidettävä kurissa.
Todella hauskaa kanatarhan kanssa, lämpimät onnen toivotukset!
Viimeksi muokattu:
Kuinka ikävää ja surullista, että kärppä on vienyt kanojasi. Brahmakanoja ovat todella hienoja. En ole vielä edennyt kanojen aitaukseen. Tarvitsen ensin korjata kanalan ja sitten karsia kaiken, joka on ulkopuolella. Paljon nokkosia mm. Sitten minulla on betoniperustus, jossa on 3 seinää, ja ajattelin asettaa rakenteen siihen, jotta minun ei tarvitse kaivaa niin paljon verkkoa. Voin näyttää kuvan, kun pääsen aloittamaan päivän. Jatkan edelleen kanalan siivoamista. Kaikki vanha pöly on niin sotkuista, että en pysty olemaan siinä pitkään. Olisi hienoa, jos voisin puhdistaa painesaumalla, mutta koska siellä ei ole viemärikaivoa, olen hieman epävarma, onko se hyvä idea. Tietysti se kuivuu nopeasti, jos jätän sen avoimeksi sisälle. Minulla ei ole kiire tämän projektin kanssa, mutta on mukavaa odottaa jotain. Aion myös aloittaa trimmaamisen kanalan ulkopuolella tänään, mutta annan naapureiden nukkua vähän pidempään. Se meluaa aika paljon. Ajattelin etsiä materiaalia osto- ja myyntiosastolta pitääkseni kustannukset mahdollisimman alhaisina. Hakea materiaalia, jota ihmiset lahjoittavat jne. Ajattelin yrittää rakentaa pesiä. Tai antaa poikani rakentaa, hän on rakennusalalla, joten voisi olla hyödyllistä.H Harald Blåtumme sanoi:Ulkoratkaisu: meillä oli jonkin verran ongelmia sekä kettujen että petolintujen (enimmäkseen hiirihaukka) kanssa. Ratkaisu oli, että asensimme melko mahtavan Troax-koiratarhan puolen metrin syvyiseen gunnebostängsel-verkkoon, sekä gunnebostängsel-verkkoon koko höyhenen yläpuolelle. Saimme ylijäämävaraston tällaista koiratarhaa, muuten hinta olisi voinut olla pelottava. Erinomainen laatu.
Se oli kuin Fort Knox, mutta valitettavasti estänyt kärpän murtautumista sisään ja aiheuttamasta verilöylyä muutama vuosi sitten. Brahma-kana, joka oli kuin piru, lopetti teurastuksen, mutta valitettavasti puolet hänen pienemmistä ystävistään menetti henkensä. Hän loukkaantui pahasti, niskasta purtu, mutta selvisi ja toipui täysin ajan mittaan.
Mitä ilmiömäisiä kanat nämä ovat, ajattelee gladiaattoria, kun kuvittaa taistelua pimeässä; terävät kynnet, voimakas nokka ja rautainen tahto. Tämä kanarotu on normaalisti niin uskomattoman rauhallinen.
Uskomme, että kärppä tuli sisään melko harvan oven osan kautta, mutta se on vahvistettu viime vuosina, eikä ongelmia enää ole, vaikka hiiret ja rotat täytyykin pitää kurissa.
Todella hauskaa kana-aitauksen kanssa, lämpimät onnentoivotukset!
Hei taasH Harald Blåtumme sanoi:Ulkona ratkaisu: meillä oli jonkin verran ongelmia sekä kettujen että petolintujen (enimmäkseen hiirihaukkoja) kanssa. Ratkaisu oli asentaa melko massiivinen Troax-koiratarha, jossa oli maahan kaivettu gunnebostängsel puoli metriä syvälle ympärille, plus gunnebostängsel koko koiranpiha. Meillä sattui olemaan tällainen koiratarha ylimääräisenä, muuten voisi ajatella hinnan olevan pelottava. Erinomainen laatu.
Se muuttui oikeaksi Fort Knoxiksi, mutta valitettavasti ei estänyt kärppää pääsemästä sisään ja aiheuttamasta verilöylyä muutama vuosi sitten. Brahma-kana, joka oli saatanan suuri, esti teurastuksen, mutta puolet hänen pienemmistä kavereistaan kuoli valitettavasti. Hän loukkaantui pahasti, purtu niskaan, mutta selvisi ja toipui täysin kuntoutusajan jälkeen.
Miten uskomattoman mahtavia kanoja nämä ovat, ajattelee Gladiaattoria, kun kuvittelee taistelun, joka tapahtui pimeässä; terävät kynnet, voimakas nokka, rautainen tahto. Tämä kanasta rodusta, joka on normaalisti erittäin rauhallinen.
Luulemme, että kärppä pääsi sisään melko harvojen osien kautta ovessa, mutta se on vahvistettu viime vuosina ja ongelmaa ei enää ole, paitsi että hiiret ja rotat täytyy pitää kurissa.
Todella hauskaa, kun on kanatarha, onnea matkaan!
Troax on todella hyvä, mutta liian kallis minulle, koska haluan käyttää mahdollisimman vähän rahaa, mutta saada sen toimivaksi. Minulla on määrä kompostiverkkoa, jonka voisin vahvistaa lisäverkoilla ja kaivaa maahan sen sijaan. Mutta kuten olen aiemmin sanonut, itse kanatarha on myöhempi kysymys.
Osb imee kosteutta ja turpoaa, se on sopimaton tähän tarkoitukseen.KnockOnWood sanoi:
Muutama muu kysymys!
Kuinka kanat pärjäävät kanalassa ilman lämpöä? Vai pitäisikö minun lisäeristää seinät?
Ja
Kuinka paljon valaistusta tarvitaan kanalassa? Tarvitaanko sitä ylipäätään, ennen sähkön keksimistä kanat selviytyivät kuitenkin?
Nykyään minulla ei ole sähköä kytkettynä tähän tallirakennukseen, mutta siellä on ollut, joten siellä on sähkön sisäänkäynti sekä valmiit kaapelien ja lamppujen asennukset. Sähkö oli vedetty naapurin talosta, joka silloin kuului taloni entiselle omistajalle. Mutta kun se myytiin, he tietenkin leikkasivat sähköt. Ajan myötä haluaisin tarkistaa mahdollisuuden vetää sähköä omasta talostani, mutta se ei ole tämän vuoden projekti. Uuteen sähkön asennukseen en usko, koska se maksaa melko paljon korkean aloitusmaksun vuoksi. Tietysti pyydän ammattilaisen/pätevä henkilö auttamaan minua, jos niin, mutta minun on ensin uusittava sähköt talossani.
Kuinka kanat pärjäävät kanalassa ilman lämpöä? Vai pitäisikö minun lisäeristää seinät?
Ja
Kuinka paljon valaistusta tarvitaan kanalassa? Tarvitaanko sitä ylipäätään, ennen sähkön keksimistä kanat selviytyivät kuitenkin?
Nykyään minulla ei ole sähköä kytkettynä tähän tallirakennukseen, mutta siellä on ollut, joten siellä on sähkön sisäänkäynti sekä valmiit kaapelien ja lamppujen asennukset. Sähkö oli vedetty naapurin talosta, joka silloin kuului taloni entiselle omistajalle. Mutta kun se myytiin, he tietenkin leikkasivat sähköt. Ajan myötä haluaisin tarkistaa mahdollisuuden vetää sähköä omasta talostani, mutta se ei ole tämän vuoden projekti. Uuteen sähkön asennukseen en usko, koska se maksaa melko paljon korkean aloitusmaksun vuoksi. Tietysti pyydän ammattilaisen/pätevä henkilö auttamaan minua, jos niin, mutta minun on ensin uusittava sähköt talossani.
Olen jo ajatellut niin. Joten olen hylännyt sen idean. Näen vain, kuinka seinät ovat vaurioituneet kosteuden vuoksi ja alkavat irrota. He ovat käyttäneet Hyvin ohuita levyjä. Mietin joko poistavani ne levyt. (en kuitenkaan tiedä miltä se näyttää takana) Tai löytää edullisia ja ylijäämäisiä lautoja ja kiinnittää ne. Tai jos voisi käyttää peltiä. Pelti voisi kuitenkin olla paljon kalliimpaa, jos en löydä todella halvalla jostain. Katto on ok, näkyvillä tukevilla puupalkeilla ja laudoilla. Haluan myös, että ympäristö on viihtyisä kanoille.K Kortling sanoi:
Heij83
Runkorakentaja
· Västra Götaland
· 1 037 viestiä
Heij83
Runkorakentaja
- Västra Götaland
- 1 037 viestiä
Aloita valamalla kerros betonia vanhan päälle, rotat löytävät reikiä ja tulevat mielellään sisään lattian kautta.
Valaistus on hyvä olla, kun tulee pimeää ulkona, jos olet sytyttänyt valot kanalassa, ne menevät itse sisään.
Saatat myös haluta taloon tipuja, ja silloin ne tarvitsevat lämpölampun.
Mielestäni sinun pitäisi kokeilla ilman kanatarhaa, jos asutte maalaistalossa. Meillä on noin 40 vapaana kulkevaa kanaa ja kolmessa vuodessa olemme menettäneet yhden kanan.
eristys on turhaa, se on vain jotain, mitä rotat käyttävät pesän rakentamiseen.
Valaistus on hyvä olla, kun tulee pimeää ulkona, jos olet sytyttänyt valot kanalassa, ne menevät itse sisään.
Saatat myös haluta taloon tipuja, ja silloin ne tarvitsevat lämpölampun.
Mielestäni sinun pitäisi kokeilla ilman kanatarhaa, jos asutte maalaistalossa. Meillä on noin 40 vapaana kulkevaa kanaa ja kolmessa vuodessa olemme menettäneet yhden kanan.
eristys on turhaa, se on vain jotain, mitä rotat käyttävät pesän rakentamiseen.
Viimeksi muokattu:
ajattelin kaataa uuden lattian ja korjata seinät. Voisin olla ilman kanatarhaa, mutta en tiedä, eksyvätkö sitten esimerkiksi naapureiden pihoihin. Lisäksi minulla on koira, ja haluan, että hän voi kulkea vapaasti ohitse (kanssani), ilman että alkaa jahtaamaan kanoja, joten siitä täytyy tulla joka tapauksessa kanatarha. Yksinkertaisempaa laatua.Heij83 sanoi:
Aloita kaatamalla uusi kerros betonia vanhan päälle, rotat löytävät reikiä ja tulevat mielellään lattian läpi sisään. Valaistus on hyvä asia, kun ulkona tulee pimeää, valot on päällä kanalan sisällä, joten kanat menevät itse sinne. Ehkä haluat taloon myös tipuja, jolloin tarvitset lämpölampun.
Minusta sinun pitäisi kokeilla ilman kanatarhaa, jos asutte maalla. Meillä on noin 40 vapaasti liikkuvaa kanaa ja kolmen vuoden aikana olemme menettäneet vain yhden kanan.
Heij83
Runkorakentaja
· Västra Götaland
· 1 037 viestiä
Heij83
Runkorakentaja
- Västra Götaland
- 1 037 viestiä