35 538 lukukertaa ·
16 vastausta
36k lukukertaa
16 vastausta
Voiko laminaattitasoa sahata itse vai pitääkö maksaa 600 kruunua?
Sivu 1 / 2
Kyllä, kysymykseen voi olla vaikea vastata. Jos on taitava sellaisissa asioissa, sahaa itse, ja jos on rikas, ei välitä kustannuksesta 
Olemme hankkimassa uutta työtasoa ja valinta on kohdistunut LG Collectionin laminaattitasoon. Itse taso maksaa 1500-2000 (170 cm pitkä), mutta keittolevyn aukon leikkaus maksaa 600 euroa extra! Säästäväisyys alkaa hiipiä mieleen ja ajattelen, "kuinka vaikeaa se voi olla". Rakennusliikkeen myyjä ei suositellut sitä, koska oli yrittänyt itse ja ei ollut täysin tyytyväinen.
Jos tulee hieman lohkeamia - tuleeko keittolevy silloin olemaan täysin tiivis laminaattiin, vai onko riski, että vettä pääsee alle? Vai tiivistetäänkö keittolevyn ja tason väli asennettaessa?
Työtasossa on sitten reunat (laminaatti) lyhyillä sivuilla ja etusivulla, mutta ei takana. Eikö ole mahdollista, että vettä voisi päästä taakse, jos tiiviste laattojen kanssa on huono? Vai onko rahan haaskausta lisätä laminaattireuna takapuolelle? Siinä tapauksessa voisi myös jättää pois toiselta lyhyeltä sivulta, koska sekin tulee laatoitettua seinää vasten.
Olemme hankkimassa uutta työtasoa ja valinta on kohdistunut LG Collectionin laminaattitasoon. Itse taso maksaa 1500-2000 (170 cm pitkä), mutta keittolevyn aukon leikkaus maksaa 600 euroa extra! Säästäväisyys alkaa hiipiä mieleen ja ajattelen, "kuinka vaikeaa se voi olla". Rakennusliikkeen myyjä ei suositellut sitä, koska oli yrittänyt itse ja ei ollut täysin tyytyväinen.
Jos tulee hieman lohkeamia - tuleeko keittolevy silloin olemaan täysin tiivis laminaattiin, vai onko riski, että vettä pääsee alle? Vai tiivistetäänkö keittolevyn ja tason väli asennettaessa?
Työtasossa on sitten reunat (laminaatti) lyhyillä sivuilla ja etusivulla, mutta ei takana. Eikö ole mahdollista, että vettä voisi päästä taakse, jos tiiviste laattojen kanssa on huono? Vai onko rahan haaskausta lisätä laminaattireuna takapuolelle? Siinä tapauksessa voisi myös jättää pois toiselta lyhyeltä sivulta, koska sekin tulee laatoitettua seinää vasten.
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
Olen asentanut tiskialtaan laminaattitasoon eikä ongelmia ollut. Sahaa alapuoli ylöspäin tavallisella pistosahanterällä, niin se ei lohkea niin paljon.
Lieden reuna peittää reiän, joten sahaus ei näy, kun liesi on asennettu.
Tiivistä reunat märkätilasilikonilla, jotta vältät kosteuden aiheuttamat vauriot tasoon.
Lieden reuna peittää reiän, joten sahaus ei näy, kun liesi on asennettu.
Tiivistä reunat märkätilasilikonilla, jotta vältät kosteuden aiheuttamat vauriot tasoon.
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
Eräässä levytyöskentelyssä, jonka tein edellisessä asunnossani, oli "kumilista", joka tiivisti levyn. Vedin hieman tavallista maalia leikkaukseen varmuuden vuoksi. Sitä ei näy yläpuolelta.
Jos levyt halkeavat paljon, voi auttaa, jos teippaa ennen sahausta myös.
Jos levyt halkeavat paljon, voi auttaa, jos teippaa ennen sahausta myös.
Sahasin itse vanhalla halvalla pistosahalla, joka ei leikannut suoraan. Ei ollut ongelma, sahasin alapuolelta, jotta näin mihin leikkaus osui. Ei lohkeillut, olin teipannut maalarinteipillä, jotta pystyin piirtämään (tumma työtaso), mutta en usko, että se olisi muutenkaan lohkeillut. Sitten levitin silikonia leikkauspintaan ja kiinnitin alumiinisuikaleen suojaamaan lämmöltä (tuli liesitason mukana). Jos kiinnität liesitason silikonilla, tulet katumaan kun se pitää korjata tai irrottaa muista syistä. Jos tilaat levyn reikä valmiina, täytyy olla täysin varma mihin reikä tulee. Haluan mieluummin nähdä paikan päällä, ettei mene pieleen.
Olen käyttänyt sekä pyörösahaa että pistosahaa. Täysin handysmurf:n ohjeiden mukaisesti. Alapuolelta ja teippasin kohtaan, josta sahasin. Tuli todella hyvä.
Käytä materiaalille tarkoitettua kuviosahanterää ja aloita testiajamalla osa siihen osaan, jonka aiot sahata pois.
Älä maalaa näkyviä sivuja, mutta pohjamaali, jos haluat lisäsuojaa.
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Älä maalaa näkyviä sivuja, mutta pohjamaali, jos haluat lisäsuojaa.
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
katsoin äskettäin argasnickaren-ohjelmaa, jossa he leikkasivat reiän työtasoon pistosahalla, he jättivät vähän materiaalia kaikkiin kulmiin ja sitten kiinnittivät yhden tai kaksi lautaa, jotka olivat hieman suurempia kuin pois leikattava osa, jotta se ei putoaisi, kun he sitten leikkasivat pois neljä kulmaa.
kausi 7 jakso kahdeksan 'Anders kunnostaa toimivan kodin' noin 32 minuuttia ohjelmassa (löytyy varmaan verkosta katsottavaksi)
http://www.kanal5play.se/program/226052/video/5239086
kausi 7 jakso kahdeksan 'Anders kunnostaa toimivan kodin' noin 32 minuuttia ohjelmassa (löytyy varmaan verkosta katsottavaksi)
http://www.kanal5play.se/program/226052/video/5239086
Minä käytän puristimia, nopeampaa ja kätevämpää.Snailman sanoi:katsoin jokin aika sitten Arga Snickaren -ohjelmaa, jossa he leikkasivat reiän työtasoon pistosahalla, he jättivät palan jokaiseen kulmaan ja ruuvasivat sitten kiinni yhden tai kaksi lautaa, jotka olivat hieman suurempia kuin reiässä oleva pala, jotta se ei putoaisi kun he sitten leikkasivat pois neljä kulmaa.
kausi 7 jakso kahdeksan 'Anders korjaa toimivan kodin' noin 32 minuuttia ohjelman alussa (löytyy luultavasti verkosta katsottavaksi)
[linkki]
Varmista, että pistosahalla on heiluriteräs 0-asennossa, niin purseita tulee vähemmän. Jos se kuitenkin tuntuu riskialttiilta, yleensä piirrän viivan. Silloin saat ohjauksen, joka estää pursetta. Mutta sitä tarvitaan eniten, kun sahaa levyjä, joissa on puuviilu. Teippi on myös hyvä, kuten sanottu.