13 403 lukukertaa ·
27 vastausta
13k lukukertaa
27 vastausta
Kalliit kattoristikot...
Sivu 1 / 2
Koska kunta kielsi meitä käyttämästä talon tavanomaista kulmaa kattotuoleille (35 astetta), meidän piti muuttaa ne 22 asteen kattokulmaan. Talon seinä nostettiin enintään 1 metrillä, mikä aiheuttaa minimaalisen lisäkustannuksen kipsille ja muutamalle ylimääräiselle metrin tukirimalle. Mutta tämä koskee vain joka toista rimaa, koska muut "sisältyvät" itse kattotuoleihin.
Kuormituksen ym. laskeminen ei ole mitään ongelmaa nykypäivän tietokoneohjelmilla. Mikä lumivyöhyke ym. on vain kysymys siitä, mitä ohjelmaan laitetaan. Rakas puolisoni, joka on käynyt rakennusteknisen linjan, voisi laskea sen itse pienellä "muistutuksella".
Toimittajamme haluaa 93.000:- plus alv uudista kattotuoleista standardikattotuolien kustannusten lisäksi
Soitin kattotuolitehtaalle ja sain tietää, että meidän UUDET kattotuolit maksoivat hieman alle 30.000:-. (aluksi hän kieltäytyi kertomasta minulle, mutta kun hän kuuli "meidän" summamme, hän pehmeni heti) Joten muut kustannukset ovat siis konsultit tietokoneohjelmineen???, vai lisääkö yhteyshenkilömme muutaman sadan prosentin "palkkioksi".
Kuljetus sisältyy jo vakiotoimitukseen, joten siitä ei tule lisäkustannuksia.
Naapuri, joka myös rakensi talonsa palapelina, reagoi vahvasti kuultuaan summan...
Maksanko ja olenko iloinen??
Vai otanko yhteyttä ARN:ään?
Kuormituksen ym. laskeminen ei ole mitään ongelmaa nykypäivän tietokoneohjelmilla. Mikä lumivyöhyke ym. on vain kysymys siitä, mitä ohjelmaan laitetaan. Rakas puolisoni, joka on käynyt rakennusteknisen linjan, voisi laskea sen itse pienellä "muistutuksella".
Toimittajamme haluaa 93.000:- plus alv uudista kattotuoleista standardikattotuolien kustannusten lisäksi
Soitin kattotuolitehtaalle ja sain tietää, että meidän UUDET kattotuolit maksoivat hieman alle 30.000:-. (aluksi hän kieltäytyi kertomasta minulle, mutta kun hän kuuli "meidän" summamme, hän pehmeni heti) Joten muut kustannukset ovat siis konsultit tietokoneohjelmineen???, vai lisääkö yhteyshenkilömme muutaman sadan prosentin "palkkioksi".
Kuljetus sisältyy jo vakiotoimitukseen, joten siitä ei tule lisäkustannuksia.
Naapuri, joka myös rakensi talonsa palapelina, reagoi vahvasti kuultuaan summan...
Maksanko ja olenko iloinen??
Vai otanko yhteyttä ARN:ään?
Puhuin tänään toimittajan kanssa, mutta mainitsin vain, että olemme pyytäneet tarjouksia, koska lupasin kattotuoliyrityksen henkilölle, etten mainitse häntä, koska hän ei halua/voi antaa hintaa asiakkailleen. (pelkää menettävänsä asiakkaan?)
Hän (toimittaja) suuttui ja sanoi, ettei halua keskustella tästä kanssani.
Sanoin, että haluan nähdä kopiot kaikista hänen asiakirjoistaan (laskuista), muuten otan yhteyttä ARN:ään.
En saanut järkevää vastausta, vain sen, että olen saanut häneltä hinnan siitä, mitä se maksaa.
Hän (toimittaja) suuttui ja sanoi, ettei halua keskustella tästä kanssani.
Sanoin, että haluan nähdä kopiot kaikista hänen asiakirjoistaan (laskuista), muuten otan yhteyttä ARN:ään.
En saanut järkevää vastausta, vain sen, että olen saanut häneltä hinnan siitä, mitä se maksaa.
Kuka on toimittaja jos saa kysyä?
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
muissa ketjuissa täällä sanotaan, että kattoristikko tehdas ottaa noin 100kr/m joten 10 metrin kattoristikko maksaa noin 1000kr, kattoristikko tehdas tekee laskelmat ilmaiseksi, onhan se vain täyttää mitat heidän sivustolla, tai lähettää talon piirustus.
(Mitä lukee monissa ketjuissa täällä, vahvistaa päätöstä yrittää tehdä 'kaikki' itse...)
Toivottavasti järjestyy...
(Mitä lukee monissa ketjuissa täällä, vahvistaa päätöstä yrittää tehdä 'kaikki' itse...)
Toivottavasti järjestyy...
Severus
Maksoimme 50.000kr kaikista kattotuoleistamme talolle. Nyt en muista kuinka monta niitä oli, mutta koko nippu eri kokoja ja mittoja.. kuitenkin ei mitään harjakatolle tiedän että ne ovat vähän kalliimpia.
93.000kr + alv kuulostaa minun korvissani fantasiahinnalta.. On niin saamarin tylsää, että täytyy olla kuin rakennuspoliisi koko projektin ajan..
Maksoimme 50.000kr kaikista kattotuoleistamme talolle. Nyt en muista kuinka monta niitä oli, mutta koko nippu eri kokoja ja mittoja.. kuitenkin ei mitään harjakatolle tiedän että ne ovat vähän kalliimpia.
Ostin tyyliin standard kattoristikot peltikatolle 22 asteen kulmalla ja 8 metrin jännevälillä (seinien väli)
Tämä kuljetuksineen ja kaikki maksoi minulle 11475 kruunua, se oli 9 kpl purettuna ja valmiina kotona.
Tämä kuljetuksineen ja kaikki maksoi minulle 11475 kruunua, se oli 9 kpl purettuna ja valmiina kotona.
Salstershus.vedeldaren sanoi:
www.ka-byggteknik.se
Jääräpää mies, joka pitää kaikki langat käsissään...
Toivon sitä minäkin...Snailman sanoi:muissa ketjuissa täällä lukee, että kattotuolitehdas veloittaa noin 100 kr/m, joten 10 metrin kattotuoli maksaa noin 1000 kr. Kattotuolitehdas tekee laskelmat ilmaiseksi, täytyy vain täyttää mitat heidän sivustollaan tai lähettää talon piirustus.
Toivottavasti se järjestyy...
Kattotuolitehdas piirsi suunnitelmat ja teki viikon ennen valmistusta.
Siihen on olemassa ohjelmia.
Lisäksi saimme piirustukset ja niistä näkee, mitä laskelmia on tehty tietokoneohjelmassa.
Ei ole arvoinen 93.000:- plus alv ylimääräinen, vaikka tuli noin 1 m korotettu seinälinja.
Voin lisätä, että on 11 kpl kattotuoleja talon suuremmassa osassa, sitten oli 4 kpl pieniä kavereita punch-verannan yläpuolella. (pyramidinmuotoisia, jotka asetetaan palkkien päälle)
Voitte nähdä suuret verkkosivustollani.
http://villa.blogg.se/260906153437_takstolarna_r_p_plats.html
Tässä näkyy, miltä ne näyttävät yksi kerrallaan:
http://villa.blogg.se/260906153224_frsta_takstolen.html
Niissä on tukia, jotta ne pysyvät vakaina noston aikana.
Voitte nähdä suuret verkkosivustollani.
http://villa.blogg.se/260906153437_takstolarna_r_p_plats.html
Tässä näkyy, miltä ne näyttävät yksi kerrallaan:
http://villa.blogg.se/260906153224_frsta_takstolen.html
Niissä on tukia, jotta ne pysyvät vakaina noston aikana.
Yksi tapa selvittää tarkalleen, kuinka paljon kattotuoliesi olisi pitänyt maksaa, on pyytää jotakuta muuta lähettämään tarjouspyyntö Takstolsfabriken:ille täsmälleen samoilla mitoilla, dimensioilla ja määrällä.
Ikävä kokemuksesi ja muut samankaltaiset tarinat vahvistavat edelleen ideaani rakentaa itse. Monta välikättä = korkeat hinnat.
Ikävä kokemuksesi ja muut samankaltaiset tarinat vahvistavat edelleen ideaani rakentaa itse. Monta välikättä = korkeat hinnat.
Sen sijaan, että ottaisit yhteyttä ARN:ään, voisit ehkä kysyä moderaattoreilta, kuinka monta jäsentä ja kuinka monta käyntiä päivässä tällä foorumilla on, ja sitten lähettää linkin yrityksen toimitusjohtajalle. Minulla on tunne, että hyvin mgt ihmisiä, jotka rakentavat/aikovat rakentaa, käyvät täällä melko säännöllisesti. Lisäksi viestit pääsevät erittäin korkealle Googlessa, kun etsii sieltä. Tämän pitäisi laittaa enemmän vauhtia heille. Jävla Ocker sanon minä >
Ocker..ehdottomasti.Fein sanoi:Sen sijaan, että ottaisit yhteyttä ARN:ään, voisit ehkä keskustella moderaattoreiden kanssa siitä, kuinka monta jäsentä ja kuinka monta käyntiä päivässä tällä foorumilla on, ja sitten lähettää linkin yrityksen toimitusjohtajalle. Minulla on tunne, että todella monet ihmiset, jotka rakentavat tai aikovat rakentaa, katselevat tänne melko säännöllisesti. Lisäksi viestit sijoittuvat erittäin korkealle Googlen haussa. Sen pitäisi laittaa enemmän painetta heille. Hitto Ocker sanon minä >![]()
Ikävää on, että kyseessä on yhden miehen yritys, jossa on vuokrakonsultteja.
Alan melkein epäillä, onko konsultteja edes olemassa, kun emme saa nähtäväksemme laskuja kuluttajapalvelulain mukaisesti.
Hän ehkä tietää, ettei se, mitä hän tekee, ole ok, ja siksi hän kieltäytyy luovuttamasta tietojaan >
Emme olisi koskaan valinneet Salstershusia, jos olisimme tienneet, mitä tiedämme tänään.