Aion asentaa 18 mm:n tummaa kalkkikiveä 60x40 cm uuteen laajennettuun halliin.

Alusta on puupalkisto (kellari alla) koolattu 40 cm välein. Liimattu lattialastulevy lattialämmitysputkella ja lämmönlevityslevyllä.

1. Tarvitseeko lisätä tukipuita palkistoon? Näen, että väliin 30 cm suositellaan joskus.

2. Riittääkö kerros lattialevyä? Sitten laasti ja kivi. Vai onko tasoitusvalu edullisempaa? Mikä menetelmä vie eniten tilaa?

Kuvat ylhäältä ja alhaalta kellarista.

Lattialämmitysputket ja lämpölevyt asennettuina puulattian päälle.
Puualapohja, jossa on näkyvillä puupalkit ja vanerilevyt. Näkymä alhaalta päin katsottuna kellarista.
 
Ei koskaan väärin kortlata tässä yhteydessä. Alustan tulee olla mahdollisimman jäykkä. Voit myös liimata lastulevyn palkiston alapuolelle, jolloin luot torsionboxin, joka on yhtä jäykkä kuin massiivinen palkisto. Kuinka suuri on pinta-ala? Kuinka paljon kalkkikivilattiaa tulee yhteensä lattialämmityslevyjen päälle?
 
Johan Gunverth Johan Gunverth sanoi:
Ei ole koskaan väärin käyttää vaneria tässä yhteydessä. Alusta on oltava mahdollisimman jäykkä. Voit myös liimata lastulevyn palkiston alapuolelle, jolloin luot kierremännyn, joka on yhtä jäykkä kuin massiivinen palkisto.
Kuinka suuri on pinta-ala? Kuinka paljon kalkkikivilattiaa pitäisi rakentaa lattialämmityslevyjen päälle?
Kiitos,

Pinta-ala on 13m2.

Punnitsemme 10 tai 18 mm paksuista kalkkikivilattiaa. Yhteensä tulee siis 13 mm lattiakipsiä + noin 4 mm laasti + 18 kiveä = 35 mm.
Vaihtoehtoisesti 25 mm ohuemmalla levyllä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.