2 242 lukukertaa ·
17 vastausta
2k lukukertaa
17 vastausta
laatoittaa seinä keittiössä
Sivu 1 / 2
Onko kukaan kokeillut laatoittaa suoraan kipsilaastin päälle? Minulla on epätasainen lautaseinä keittiössä ja vähän tilaa sekoittajaan asti. Ajattelin siksi valaa tasaisen pinnan laastilla levyjen sijasta. Kysymys on, kestääkö se laatat ja halkeaako se, kun seinä liikkuu... seinä on 50 mm pontattua lautaa...
Kuulostaa huonolta idealta.
Laita sen sijaan remonttikipsi, jonka kiinnität sopivalla rakennusliimalla.
Sen lisäksi, että laasti halkeilee, sinun täytyy miettiä, mitä laastia käytät, koska kiinnityslaastin vesi ei saa liuottaa sitä, millä olet tasoittanut...
Laita sen sijaan remonttikipsi, jonka kiinnität sopivalla rakennusliimalla.
Sen lisäksi, että laasti halkeilee, sinun täytyy miettiä, mitä laastia käytät, koska kiinnityslaastin vesi ei saa liuottaa sitä, millä olet tasoittanut...
Joo. Se oli ensimmäinen ajatukseni, mutta epäilen, että ulkonemat laudoissa tulevat murtamaan kipsin. Voisin toki liittää kipsin ulkonemien sivuille välttääkseni murtumisvaikutuksen levyissä, mutta silloin seinä ei olisi suora...
Ehkä täytyy kuitenkin ottaa esille sähköhöylä... Haluaisin oikeastaan välttää tätä, ikävää tehdä muutoksia seinään, jos haluaa ottaa sen myöhemmin esille...
Ehkä täytyy kuitenkin ottaa esille sähköhöylä... Haluaisin oikeastaan välttää tätä, ikävää tehdä muutoksia seinään, jos haluaa ottaa sen myöhemmin esille...
Voit "liimata" kiinni renoveringsgipsin (6mm) kipsilaastilla, siitä tulee vahva ja siisti, kunhan varmistat, että saat peitettyä kaikki kohdat kipsin takana. Varo "kohoumia" ja syvennyksiä!
Käytin pitkää vatupassia painaakseni kipsin tasaiseksi, kun tein saman asian vaurioituneille kevytbetoniseinille.
Käytin pitkää vatupassia painaakseni kipsin tasaiseksi, kun tein saman asian vaurioituneille kevytbetoniseinille.
Se on varmaan niin minä teen. Kysymys on vain, miten b4a-ainetta kiinnittyy puuhun. Tietääkö joku?
Olisi hyvä, ei b4a 
Remontoija
· Stockholm
· 20 855 viestiä
Voit kyllä levittää pelkästään kipsilaastia ja laatoittaa sen päälle, ongelmana on saada se pystyyn ilman ohjauslistoja (Kirjoitat, että sinulla on vähän tilaa). Kuitenkin uskon, että on olemassa niin matalia listoja kuin 4mm (Itse olen käyttänyt vain 6mm).
Listat kiinnitetään pystysuoraan vesivaa'an avulla, muutama klöntti rotbandia riittää kiinnitykseen.
Listat kiinnitetään pystysuoraan vesivaa'an avulla, muutama klöntti rotbandia riittää kiinnitykseen.
Tiedän, että muurareilla on tapana käyttää masonitea, jonka he kiinnittävät laastiin lähtöbanaksi joskus kun he rappaavat. Tämä voisi ehkä toimia minulle... pitäisi riittää vain muutama mm laastia masoniten taakse... seinä on enimmäkseen epätasainen vaakasuunnassa.
Remontoija
· Stockholm
· 20 855 viestiä
Masonit ei ole kovin vakaa, voi johtaa huojakkaaseen lopputulokseen
Se tarttuu tiiviisti kiinni muurauslaastiin ja pysyy vakaasti... tulisi olla uusi ja suora...
Miksi ei liimata repgipsiä fixillä?
Toinen niksi on oikaista repgipsiä joissakin kohdissa, jotta se tulee suoraksi.
Sitten porataan x-määrä sopivan kokoisia reikiä ja käytetään uretaanivaahtoa, jotta siitä tulee vakaa
Voit myös tasoittaa pahimmat kohdat sähkökonehöylällä
Toinen niksi on oikaista repgipsiä joissakin kohdissa, jotta se tulee suoraksi.
Sitten porataan x-määrä sopivan kokoisia reikiä ja käytetään uretaanivaahtoa, jotta siitä tulee vakaa
Voit myös tasoittaa pahimmat kohdat sähkökonehöylällä
Remontoija
· Stockholm
· 20 855 viestiä
Puhdista pystysuoraan ja sileä rakentaa vähiten ja kuten ymmärsin, se oli vaatimus
muokkaus: se kiinnittyy ja seuraa seinää eli ei suoraan, sinun täytyy olla jäykkämateriaali
muokkaus: se kiinnittyy ja seuraa seinää eli ei suoraan, sinun täytyy olla jäykkämateriaali