12 047 lukukertaa ·
17 vastausta
12k lukukertaa
17 vastausta
Jyrsintä neliö säteen kautta
Kiitos vastauksesta, mutta eikö pitäisi jollakin tavalla pystyä rakentamaan jigi? Haluaisin mielelläni käyttää jyrsintäni...
Jos jokin on nelikulmainen tai ei, on vain määritelmällinen kysymys. Tässä tapauksessa kyse on siitä, kuinka pieni kulman säde pitää olla, jotta hahmotamme sen kulmana emmekä säteenä. Voit aina jyrsiä teräksellä, jolla on hyvin pieni säde, ja saada aikaan reiän, joka voidaan katsoa olevan nelikulmainen. Myös siinä Tiggresin linkissä olevassa asiassa on kulmassa säde, vaikkakin hyvin pieni.
no joo, onhan minulla itsellänikin...andersmc sanoi:
se on siis taltta täydellisellä 90 asteen kulmalla, ei jyrsin... mutta käytetään jyrsimellä, sitten asetetaan kulmaan ja napautetaan vasaralla, niin sinulla on täydellinen 90 asteen kulma...
Kiinnikkeet, jotka oli tarkoitus upottaa, eivät myöskään näytä vaativan mitään äärimmäistä 90°:n tarkkuutta. 90°-taltan käyttö vaikuttaa olevan hyvä asia, mutta luultavasti kohtuullinen tulos on mahdollista saavuttaa myös "tavallisella" taltalla.
Ajattelin itse asiassa lisätä jotakin vastaavaaandersmc sanoi:
se mikä on hyvä verrattuna taltalla on, että vähennetään halkeamien syntymistä, jotka voivat tapahtua (että se halkeaa siitä mihin taltta loppuu...
käytän itse enimmäkseen talttaa... mutta tuo lillerackarn ei ole hullumpi pitää käsillä....