Tarvitsisin jyrsiä pois noin 1kvm klinkkeriä suihkunurkassa (kallistus on väärin) ja mietin, millä työkalulla voisin tehdä sen..

Jonkin tyyppinen jyrsin olisi hyvä, jotta ei varmasti pilaa vedeneristettä.!

Ehdotuksia?

Ikävä sanoa, mutta et varmaankaan saa klinkkeriä pois vahingoittamatta vedeneristettä.

Terveisin Putte

Joo, mutta sen täytyy onnistua jollain jyrsimellä tai vastaavalla..
Silloin voi varmaan "kuoria pois" klinkkerin, kunnes on vain muutama millimetri jäljellä kiinnitykseen - joka on vesieristeen päällä..

Olen nähnyt sellaisia lattiajyrsimiä, jotka näyttävät lattiahiontakoneilta, mutta niin suuri on kömpelö vain 1 neliömetrin alueelle.

On festo-betonihiomakone vuokrattavana.
Mutta sinun on poistettava laatat ensin.

Ystävällisin terveisin, Putte

ByggPutte sanoi:
On festo betoni-jyrsin vuokrattavana.
Mutta sinun on ensin poistettava laatoitus.

Mutta jyrsin poistaa yhtä lailla vedeneristeen vai?
Onko mahdollisuus tai jos se ei näytä hullunkuriselta, tasoittaa päälle ja laittaa uutta liitokseen, niin voi aina rakentaa "reuna" jos haluaa välttää vedeneristeen purkamista jne.. Mutta riman voi asettaa minne haluaa sinänsä.

Hei!

Kun poistatin laatat edellisessä kylpyhuoneessani, vedeneristys pysyi uskomattoman paljon paremmin kiinni laatoituslaastissa kuin seinässä. Oli mahdotonta poistaa niitä vahingoittamatta vedeneristystä.

/pinebar

Mutta siis, en aio irrottaa/kirnuta/hakata pois laattoja siinä tapauksessa, vaan enemmän hioa/jyrsiä pois niitä..

En ymmärrä miksi riskeeraisin vaurioittaa vedeneristystä - joka onhan kiinnityslaastin alla..

Eikö kukaan ole tehnyt niin..?!

Luulen, että on vaikea saada sellaista tarkkuutta jyrsimällä tai hiomalla pois klinkkeri ja fixa. Ja voi olla vaikea nähdä, onko vesieristys vahingoittunut. Tiedän, että töissä on tapahtunut, että lämmityskaapeli on hajonnut ja silloin he ovat poistaneet yksittäisiä laattoja. Mutta silloin se on tapahtunut ennen kuin ne ovat kiinnittyneet kunnolla.

K
Jos kallistus on väärin, niin varmasti myös vedeneristeen kallistus on väärä, mikä tarkoittaa, että jos haluat tehdä sen oikein, sinun on poistettava lattia, korjattava kallistus ja sitten vedeneristävä uudelleen. Tärkeintä kylpyhuonerakenteessa on, että vedeneriste on kallistettu, koska ei laatta eikä saumat ole tiiviitä.
Lattialämmitys auttaa jonkin verran, mutta kallistukselle on syynsä.

En usko, että laattojen jyrsintä/hiominen on mahdollista. Jos alat tehdä niin, uskon, että lopulta laatat irtoavat/rikkoutuvat, mikä varmasti vahingoittaa vedeneristettä.

Viimeinen suositukseni on kääntyä ammattilaisen puoleen, joka tietää, miten se tehdään.

Olin ehkä vähän epäselvä ensimmäisessä viestissä - kaato ei ole väärin, mutta se on hieman liian loiva, mikä johtaa siihen, että vesi valuu lattialle suihkun aikana ja sitten hitaasti takaisin kaivoon. Tämä on se, mitä pitäisi korjata järjestämällä suihkunurkka kuntoon.

Huolimatta kaikista hyvistä neuvoista, luulen, että aion käyttää sellaista hiomalaikkaa, johon linkkasin aikaisemmassa viestissä. Serkkuni on laattojen asentaja, ja hänen mukaansa he käyttävät joskus sellaista hiomalaikkaa.

On mahdollista, että se on niin voimakas, että tarkkuuden kanssa tulee hankaluuksia, mutta luulen, että se sujuu hyvin. Lisäksi en aio jyrsiä varsinaista kiinnityslaastia pois, vaan ainoastaan itse klinkkerilaatan, koska uusia aiotaan asettaa vanhojen päälle myöhemmin.

Onnea 8-)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.