Olen tekemässä keinuja vanhasta puulankusta. Luulin, että se oli jotain ruskeapetsattua puuta, mutta huomasin nopeasti, että se oli jotain muuta.

Puruista voi tehdä prisman + se tarttui kaikkialle, kun hioin palasia.
Onko kukaan tietoinen, mitä puulajia se on? Ja onko se sopivaa käyttää keinuihin ulkona?
Vanha hiottu puulauta, josta tehdään keinuja, näkyy lattialla viivaimen vieressä. Lautaan on porattu neljä reikää.

Ei aavistustakaan, mutta voin spekuloida. :)

Jos puulastu oli "tahmea", niin se viittaa todennäköisesti öljyiseen puulajiin, kuten teak tai vastaavat trooppiset puulajit. En ole itse työskennellyt sellaisten puulajien kanssa, mutta olen saanut käsityksen, että ne ovat myös usein kovia ja raskaita?

Jos kyseessä on tällainen puulaji, se on erinomainen, koska niitä käytetään ulkona, sillä ne ovat erittäin kosteudenkestäviä.

S
Kumispuu, Hevea ehkä?

Okei! Kiitos vastauksesta.☺ Sitten jatkan projektia keinujen kanssa.

Uskon, että se on vaahtera.

Vaahtera pitäisi olla vaaleampaa, melkein valkoista, hieman keltaiseen vivahtavaa.

Protte

Kiitos kaikista ehdotuksista. Tältä se näytti ennen kuin hioin pintaa
Vanha, kulunut puukappale näyttämöllä ennen pintakäsittelyä, puupinnoite osittain kulunut ja naarmuinen.

Arvaukseni olisi tammi, jos katsotaan syykuviota ja väriä.

Ek näyttää tältä kyllä.
Ja se on myös kosteudenkestävää ja vahvaa puuta, joten parempaa ei varmaan gungaan löydy.

Kuulostaa hyvältä se ☺ Sitten siitä tulee tammi-keinu.

S
Jep tammi se on! Mutta se ei ole kovin sopiva valinta, sillä on suuri riski saada tikkuja takapuoleen jonkin vuoden päästä. Tammi lohkeaa helposti. Siksi sitä ei koskaan käytetä kirveenvarsiin ja vastaaviin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.