1 098 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Jaa puupalkin kuormitus siirrettyihin osiin
Ennen remonttia ja sisäseinän siirtoa mietin, onko mahdollista jakaa puupalkki niin, että se kantaa saman pituuden, mutta eri tasoilla. Oikeanpuoleinen kuva selittää sen luultavasti paremmin. Puupalkki asennettiin sinne, kun ullakkoa sisustettiin ja aiempia seiniä vahvistettiin lisäseinällä + tällä puupalkilla.
Vähän erikoista on myös, että se kiinnitettiin olemassa olevaan sisäkattoon (huntonit/kuitulevy), joten olen vähän epävarma siitä, mitä se oikeastaan kantaa.
Voiko "kantavuutta" jakaa kuten olen piirtänyt? Voisiko olla niin, ettei niitä tarvita lyhyelle matkalle? Ennen mahdollista työtä tarkistan toki asiaa rakennesuunnittelijalta (tai mikä se nyt onkaan), halusin lähinnä saada alustavan käsityksen siitä, mikä on mahdollista.
Vähän erikoista on myös, että se kiinnitettiin olemassa olevaan sisäkattoon (huntonit/kuitulevy), joten olen vähän epävarma siitä, mitä se oikeastaan kantaa.
Voiko "kantavuutta" jakaa kuten olen piirtänyt? Voisiko olla niin, ettei niitä tarvita lyhyelle matkalle? Ennen mahdollista työtä tarkistan toki asiaa rakennesuunnittelijalta (tai mikä se nyt onkaan), halusin lähinnä saada alustavan käsityksen siitä, mikä on mahdollista.
Ehkä he tarvitsivat vain jotain Huntonit-levyjen taakse kiinnitystä varten. Mikä on palkin mitta?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Snygg uppgång PEX rör från golv till fördelare
Värme allmänt -
Altanbygge - dela upp över två sommrar
Altan & Uteplats -
Kairaus kantaviin rakenteisiin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Öppna upp kök, är väggen bärande?
Planlösningar -
Fördelar med oisolerat garage, isolerat samt uppvärmt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus