Hei!

Mitä mieltä olette sinisen putken eristyksestä, joka menee savupiippuun. Onko siinä asbestia? Se oli näin kun muutin taloon. Tässä on vanha kattila seissyt, nyt on maalämpö. Talo on rakennettu 1972-73.

En halua repiä tätä irti ennen kuin tiedän. En ymmärrä miksi he eivät poistaneet tätä eristystä, kun maalämpö asennettiin. Tiedän vasemmalla olevasta eterniitistä ja se saa olla, eristys on se, mistä olen huolissani. Toivottavasti kuva on tarpeeksi hyvä arvioinnin tekemiseen....

Kattilahuoneen putkia, joissa on punaiset venttiilit ja eristekerros. Vasemmalla punainen säiliö ja oikealla eristettä sinisellä putkella.

Kiitos etukäteen,

• Kuva putkistosta, jossa on punaiset venttiilit ja eristekerros sinisen putken ympärillä, joka menee seinän läpi, eterniittiputki näkyy vasemmalla.
Viimeksi muokattu:
Näyttää kivivillalta, jossa on metalliverkko ympärillä.

• Tykkään
1
  • Laddar…
En näe sinistä putkea?

Hei,

Kiitos vastauksesta! Olen nyt lisännyt nuolen, joka myös näyttää eristyksen kuvassa...

Kiitollinen lisää "analyysejä"!

Hei, se näyttää kivivillamatolta.

• Tykkään
1
  • Laddar…
S
nyt olet saanut kaksi vastausta.
se on verkkomatto, joka on valmistettu kanaverkosta ja kivivillasta. käytetään, kun jotain täytyy peittää eristeellä.
voi olla monia eri asioita, mutta ennen kaikkea putket ja ilmanvaihtoputket, mutta käytetään paljon muuhunkin.

Kiitos vastauksista, niitä arvostetaan! Minulla oli käsitys, että oli olemassa jonkinlaista asbestivillaa, jota käytettiin eristeenä. Koska tämä putki on luultavasti kuumennut aiemman pannun vuoksi, ajattelin, että se voisi olla jotain sellaista... Verkkomatto kanaverkosta ja kivivillasta kuulostaa kyllä paremmalta.

S
kivivillaa käytetään mielellään kuumissa kohteissa. en muista miksi lasivillaa ei mielellään käytetä kuumissa kohteissa

Lisäksi asbestin riskit ovat olemattomat terveelle henkilölle, joka ei altistu pölylle usein, kuten saatat tietää.

Mutta nyt kyseessä onkin kivivilla :)

Sen sijaan vasemmalla kuvassa on selvästi eterniittiputki, se neliskulmainen. mutta senhän sinä varmasti tiedät?

Hei ja kiitos vastauksista. Eternitputkeen minulla on käsitys. Se on luultavasti ollut kytkettynä vanhaan pannuun jollain tavalla. Olen "tukkinut" tämän putken talon ulkopuolella olevassa venttiilissä, kun asensin mekaanisen poistoilman, tällä hetkellä on tuloilma ikkunoiden venttiilien kautta. En usko, että tämä putki on erityisen vaarallinen siinä missä se nyt sijaitsee, eikä sen poistaminen ole myöskään kovin yksinkertaista...

Kuvassa oleva eristys on kodinhoitohuoneessa, minulla on eräänlainen verho tämän päällä, joten se ei näy, mutta koska pesemme pyykkiä, saunomme, suihkussa ym. tässä tilassa, halusin tarkistaa, sisältääkö eristys asbestia. Suunnitelmani on siistiä tämä, eihän se näytä kovin siistiltä...

Eli voin nyt käsineiden ja maskin kanssa repiä tämän eristyksen pois, vai miten te olisitte tehneet?

Tunnen itseni sen verran, että olisin varmaan valinnut vain hanskat, mutta maski on tietysti suositeltavampi :)

S
mexitegel sanoi:
Jos tunnen itseni, niin olisin varmaan käyttänyt vain hanskoja, mutta maski on luonnollisesti suositeltava :)
aina maski päällä, kun purkaa vanhoja taloja

naamarisuojus ja hanskat ja sitten vain revit sen, ehkä se pitäisi kastella vähän ennen?

Ehkä otan tämän projektin kesäksi, on ollut paljon tekemistä tämän talon kanssa... Kivivilla ei kai ole niin vaarallista, että se pitäisi poistaa heti?? Vierailemme päivittäin siinä tilassa.

S
miksi sinun pitäisi repiä pois se eristys??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.