Aion eristää kylmä autotalli. Ei tarvitse kiinnittää asioita seinille. Pitäisi olla halpaa. Mutta mietin silti, menetämmekö eristävän vaikutuksen, jos emme laita OSB-levyä vai tuleeko eristys 100% eristeestä?

surris
H Ha Ha ha sanoi:
Aion eristää kylmäautotallin. Ei tarvitse kiinnittää asioita seiniin. Pitäisi olla halpaa. Mutta mietin kuitenkin, menetämmekö eristävän vaikutuksen, jos emme kiinnitä OSB:tä, vai tuleeko eristys 100% eristeestä?
Kaikki materiaalit eristävät, mutta eri tavalla. OSB-levyllä ei ole merkitystä kokonaisuudessaan, jos eristät rankaseinän.

Aiotko lämmittää "kylmäautotallia"?

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
surris surris sanoi:
Kaikki materiaalit eristävät, mutta eri tavalla. OSB-levyllä ei ole suurta merkitystä jos eristät runkoseinää.

Onko sinulla lämmitys "kylmässä autotallissa"?
Lämmitys, miksi?

surris
H Ha Ha ha sanoi:
Lämpö, miksi?
Mitä haluat saavuttaa eristämällä?

• Tykkään
Putte G... ja 1 muu
  • Laddar…
surris surris sanoi:
Ja mitä haluat saavuttaa eristämällä?
Ajattelin, vaikuttaako lämpö OSB:hen?

surris
H Ha Ha ha sanoi:
Ajattelin, vaikuttaako lämpö OSB:hen?
Niin, jos ei ole mitään lämmitystä, ei lämpene pelkästään eristämällä. Tietyinä vuodenaikoina siellä voi olla jopa kylmempää ja kosteampaa, jos ilmanvaihto ei ole hyvä.

surris surris sanoi:
Jos sinulla ei ole mitään lämmitystä, niin lämpötilahan ei nouse pelkästään siksi, että se on eristetty. Se voi pikemminkin olla kylmempi tiettyinä vuodenaikoina ja kosteampi, jos ei ole hyvää ilmanvaihtoa.
Voiko se olla kosteampi ja kylmempi OSB:llä tiettyinä ajankohtina, jos meillä on lämmitys? :) En ymmärtänyt viimeistä lausetta.

surris
H Ha Ha ha sanoi:
Voiko tietyillä ajanjaksoilla olla kosteampaa ja kylmempää, JOS meillä on OSB ja lämmitämme? :) En ymmärtänyt viimeistä lausetta.
Ei, jos teillä on lämmitys päällä, sillä ei ole merkitystä, onko teillä OSB vai ei.

• Tykkään
Nissens ja 2 muuta
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sanoi:
[linkki]

H Ha Ha ha sanoi:
?
1: klikkaa linkkiä
2: lue
3: tule viisaammaksi

• Tykkään
Dowser4711 ja 1 muu
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sanoi:
1: klikkaa linkkiä
2: lue
3: tule viisaammaksi
Tai vastaat ketjuun?

H Ha Ha ha sanoi:
Tai sitten vastaat ketjuun?
Asenteesi saa sen tuntumaan turhalta, annoin sinulle hyvän linkin, jota et onnistunut itse löytämään. Olen jo auttanut sinua.

Onnea!

• Tykkään
  • Haha
Ruffeboy ja 12 muuta
  • Laddar…
H Ha Ha ha sanoi:
Aion eristää kylmäautotallin. Ei tarvitse laittaa asioita seiniin. Pitäisi olla halpaa. Mutta mietin edelleen, menetämmekö eristävän vaikutuksen, jos emme asenna OSB:tä tai tuleeko eristys 100 % eristyksestä?
Ei 100%, mutta ehkä 99%
Puu/OSB:llä on paljon huonompi lambda kuin esimerkiksi lasivilla. Joten 12 mm puu ei anna paljon eristävää vaikutusta.
Sen sijaan OSB tukee, ja se on myös hyvä, kun haluat ruuvata asioita seinään.

• Tykkään
Ha Ha ha
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Asenteesi tekee tästä vaivan väärttiä, annoin sinulle hyvän linkin, jota et itse löytänyt. Olen jo auttanut sinua.

Onnea matkaan!
Tuolla logiikalla voit ohjata kaikki kysymykset hakukoneelle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.