2 723 lukukertaa ·
25 vastausta
3k lukukertaa
25 vastausta
Eristää betoniveranta
Aiomme muuttaa betoniverannan eteiseksi, kuinka käsittelemme lattian parhaiten? Solumuovia, uritettua lastulevyä lattialämmityksellä ja sitten lattia siihen päälle? Flooré? Lattialaattat? En halua korottaa lattiaa enempää kuin 10 cm.
Hyödyttääkö minua verannan alapuolisen katon eristäminen?
Hyödyttääkö minua verannan alapuolisen katon eristäminen?
Solumuovi on helpoin tapa. On suositeltavaa eristää alapuolelta, aseta 2/3 eristyksestä alapuolelle, jos mahdollista. On saatavilla uritettuja solumuovilevyjä, joten et tarvitse lastulevyä, mutta levyt pitää silti olla.
Katsottu Flooréa, joka on alumiinipäällysteinen uritettu solumuovilevy, vaikuttaa fiksulta. En kuitenkaan tiedä voinko laittaa sen levyn toisen 50mm solumuovin päälle. Voin varmasti saada muutaman levyn kattoon alle, ei pitäisi olla isompia ongelmia. Kysymys on kuinka paljon se auttaa, koska en voi laittaa eristystä sivuille.
Tarvitsenko jonkin kosteussuojan, kuten Platon, alle?
Mitä rakennan ensin, seinät vai lattian? Onko vaikeaa kiinnittää alaohjauspuut solumuovin läpi tai siihen?
Mitä rakennan ensin, seinät vai lattian? Onko vaikeaa kiinnittää alaohjauspuut solumuovin läpi tai siihen?
H huggan sanoi:
Yleensä se voi tippua jonkin verran verannan alapuolisessa tilassa. Muutenhan vain ulko-osa on kosketuksessa maahan noin 2,50m alhaalla.H huggan sanoi:
Miten mittaan kosteuden?
Vai tarvitseeko minun laittaa Platon ulkoseinien alle?
Juttelin appiukon kanssa, joka on vanha puuseppä, ja hän ajatteli, että meidän pitäisi vain laittaa muovi betonin päälle ja sitten solumuovia. Mutta nyt kun etsin tietoa, jotkut kirjoittavat, että muovin pitäisi olla solumuovin päällä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos teet kuten @huggan ehdottaa ja sijoitat solumuovin betonin alapuolelle, et tarvitse muita toimenpiteitä kosteutta vastaan. Nykyään betonissa oleva kosteus tulee sisäilmasta ja on tiivistynyt (eli muuttunut höyrystä vedeksi), koska betoni on kylmä. Jos laitat muovin betonin yläpuolelle ilman, että olet eristänyt sen alapuolta, on olemassa riski, että muoviin kondensoituu vettä.