Hei forat!

Istun ja suunnittelen alustavasti kellariani, josta on tarkoitus tulla asuintilaa, kylpyhuone ja varastointia.

Katson Isodränin erilaisia menettelytapoja ja kiinnostukseni herätti heidän matalarakenteinen ratkaisunsa.

- tasaava kerros
- 200mm Isodrän
- ikääntymistä kestävä muovi
- lattialastulevy/ uralevy lattialämmityksellä
- laminaatti/ puulattia

Selasin internetissä löytämättä paljoa tietoa mielipiteistä ja kokemuksista.

Onko joku kokeillut ja haluaa kertoa enemmän?

Parhain terveisin!!

ullet
Käytimme Isodräniä, kun kunnostimme kellarimme. Kuitenkin valitsimme poistaa kaikki orgaaniset materiaalit, joten ohuen tasoituskerroksen ja Isodrän-levyjen päälle valettiin betonilattia, jossa on vesikiertoinen lattialämmitys, ja jonka päälle laitettiin klinkkeriä.

Kellaritilaa käytetään nykyään tv-huoneena, pyykkitupana (vain tiivistyskerros lattiakaivon ympärillä) ja kylpyhuoneena (diffuusioavoin tiivistyskerros).

Talo on rakennettu 1936, joten ulkopuolella ei ole kapillaarikatkaisevaa kerrosta.

Emme ole kokeneet mitään ongelmia tämän ratkaisun kanssa, vaan se on luonut hyvän ympäristön kellarissa.

Ymmärrän, että betoni päällä on yleinen tulos, joka antaa tyydyttäviä tuloksia, mutta en luultavasti tehnyt kysymyksestäni tarpeeksi selkeää. Se, mikä minua kiinnostaa, on heidän matala rakennusmenetelmänsä kuvan mukaisesti.

• Rakenteen poikkileikkauskuva, joka esittelee matalan perustuksen rakennusmenetelmän eristekerroksineen, kuten suodatinkankaat ja EPS-levyt.
Oletko ehtinyt jatkaa rakentamista tällä tavalla? Olen itsekin hieman utelias siitä. Mahdollisesti näen ongelmia, jos viereisten märkätilojen viemärit tukkeutuvat. Toisaalta se ei olisi hauskaa muutenkaan.

Oletko puhunut suoraan isodrän:in kanssa?

• Tykkään
Joakim654
  • Laddar…
Packepk Packepk sanoi:
Ymmärrän, että betonin päällä on yleinen ratkaisu, joka antaa tyydyttävän tuloksen, mutta en varmaan tehnyt kysymystäni tarpeeksi selväksi. Se, mitä olen utelias, on heidän matala rakentamismenetelmänsä kuvan mukaan
Toteutitko tämän?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.