Rakennan ristikkäin sekä sisällä että ulkona sisältä ulospäin: 45+145+95.

Onko olemassa älykästä tapaa vähentää kylmäsiltoja ikkunoiden ympärillä ja välttää tekemästä massiivista puurungon 45+145+95?

Ei puuseppää täällä? :)

Ola78
Hei! Voit tehdä tällaisen. Työskentelen talotehtaalla ja meillä on tällaisia kaikissa seinän palkeissa. Nyt yhdistämme ne naulalevyillä, mutta ehkä löydät jonkun muun ratkaisun.

• Piirros puurakenteisesta väliseinästä eristyksellä ja mittojen merkitsemisellä. Osat kiinnitetään esimerkiksi naulalevyillä.
Kiitos vastauksesta! Asetan ikkunan suunnilleen keskelle, joten se ei oikein sovi niin hyvin tyhjyyttä sinne...

Oletan, että kyseessä ei ole kovin suuri kylmäsilta. Laskin, että puun 285mm u-arvo on noin 0,45 verrattuna 0,12 eristyksellä.

Mikael_L
Voit mahdollisesti vetää ulos (tai sisään) vaakasuorat 145:t (ylä- ja alaosa) ja elää ulkopinnan kanssa. Sitten voi syntyä 45-90 mm leveä rako, joka katkaisee kylmäsillan ja korvataan eristyksellä. Sen jälkeen tämä peitetään smyginklädnad/fönsterbräda:lla.

Älä vain unohda miettiä, kuinka diffuusiotiivis kerros levitetään rakenteen ympärille.

Tämä ei ole mikään yleiskikka tai vastaavaa, vain nopea ajatus minun puolestani, sinun pitää hieman miettiä tätä itse ennen kuin aloitat, olen nimittäin saattanut ajatella väärin... :blushing:

En ole tyhmä, minulla on vain huonoa onnea ajatellessani! :D

edit: Kuvassa olen "jakanut" seisovan 145 vain sen vuoksi, että näkee mikä on "takana". Makaavan 95:n pitäisi siis olla mahdollista naulata pystysuoraan 145 pbs ikkunan kohdalla.

• Kaavio puukappaleista: yksi pysty ja kaksi vaakasuuntaista, merkitty mitoilla 145 ja 95 (tai 45). Kappaleet yhdistyvät eri kulmissa.
Viimeksi muokattu:
Mikael_L
injonil sanoi:
Oletan, että kyseessä ei ole kovin suuri kylmäsilta. Laskin, että 285 mm puun u-arvo on noin 0,45 verrattuna eristyksen 0,12:een.
Parempi u-arvo kuin itse ikkunalla siis ...

Mikael_L sanoi:
Parempi u-arvo kuin itse ikkuna siis ...
Aivan, ja 45 mm puitteet ikkunan ympärillä eivät ole kovin suuri pinta-ala.

Käytän massiivisia palkkeja. Silloin minun ei tarvitse miettiä, miten hiiret pidetään poissa :)

Mikael_L
Joskus täytyy hieman taipua elämän yksinkertaisuuden edessä.

Olen käyttänyt melko paljon ajatustyötä siihen, miten voisin minimoida kaikenlaiset kylmäsillat, ja minulla on ollut runsaasti ideoita. Moni näistä on myös selkeästi toteuttamiskelpoisia.

Mutta lopulta olen kuitenkin päätynyt perinteiseen runkorakenteeseen, joka koostuu massiivipaloista, ja näyttäisi siltä, että teen kaikki ikkunat "by the book" huonommalla eristyksellä jne.
Kaikki vain siksi, että erityisratkaisujen kanssa puuhaaminen veisi niin paljon aikaa.

Mutta seuraava talo ... silloin ....:cool:

Niin, haluaisihan sitä vauhdittaa rakentamistakin!

Ola78
Jos nyt haluat käyttää minun ratkaisua, voit kiinnittää 28*dim haluamasi kokoiseen lättreglen, jolloin sinulla on myös ruuvattavaa, eikä siitä tule yhtä paljon puuta, joka johtaa lämpöä. Näin me teemme työpaikalla iaf. Muuten se kuulostaa aika hyvältä miltä olet ajatellutkin ja jos se on sinulle kätevämpää, niin totta kai sinun kannattaa tehdä niin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.