Olen juuri muuttanut omistusasuntoon ja minulla on pieni ongelma, seinäni ovat betonia ja erittäin kovia. Harkitsen iskuporakoneen ostamista ja tarvitsen apua. Mikä teillä on ja miten ne toimivat kovissa betoniseinissä?

Otan kiitollisena vastaan vastauksia.

S
Tarvitset SDS-poravasaran ja sitten ensin pieniä poranteriä, sitten suurempia.

Iskuporakone on ok tiilille, ei erityisen hyvä kovalle betonille.

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Aha!
Kiitos vastauksestasi, sitten minun täytyy etsiä SDS poravasara.

Ajattelin ensin sanoa, että "osta mitä tahansa jula:lta, joka on nimeltään poravasara", mutta näen, että ne koneet ovat suuria ja kömpelöitä.

Makita ja Bosch tekevät hyviä ja käteviä poravasaroita. Esimerkiksi Bosch GBH 2–28F. Vähän tylsää rahankäyttöä, jos on vain tarkoitus kiinnittää verhotanko, mutta kaikki betoni muuttuu puun kaltaiseksi... Edullisia SDS poranteriä voi ostaa hornbachilta - heidän merkkinsä Alpen toimii erinomaisesti.

• Tykkään
Claes Sörmland ja 1 muu
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
Ajattelin aluksi sanoa, että ”osta mitä tahansa julasta, joka on nimeltään poravasara”, mutta näen, että ne koneet ovat isoja ja kömpelöitä.

Makita ja Bosch tekevät hyviä ja käteviä poravasaroita. Esim. GBH 2–28F Boschilta. Vähän tylsää rahaa, jos on tarkoitus vain kiinnittää verhotanko, mutta kaikki betoni pehmenee kuin puu.... Edullisia SDS-poria voi ostaa hornbachista - heidän Alpen-merkkinsä toimii erinomaisesti.
Tuhannet kiitokset vastauksesta!
Minulla on muutamia reikiä, jotka täytyy tehdä, eroni oli täällä eilen ja hänen koneensa ei riittänyt, joten luulen, että tarvitsen poravasaran. Niin hyvä tämä foorumi, aina oppii jotain uutta!

Luuleeko, että Alpen hornbachista toimisi erittäin koville betoniseinille?

I imported_Tessan sanoi:
Tuhat kiitosta vastauksesta!
Minulla on muutamia reikiä, jotka täytyy tehdä, ja minun erityinen kumppani oli täällä eilen ja hänen koneensa ei pystynyt tehtävään, joten oletan, että tarvitsen poravasaran. On niin hyvä, että on tämä foorumi, aina oppii jotain uutta!

Uskotko, että Alpen Hornbachilta toimisi erittäin kovissa betoniseinissä?
Alpen toimii erinomaisesti kovilla seinillä. Ole tarkkana, ettet paina kovaa, sitä ei tarvita poravasaralla.

Makita-vaihtoehto:

https://www.amazon.se/Makita-HR1841...0&psc=1&mcid=d2a1b12d1b513b9db8c4a69eb112c602

MathiasS MathiasS sanoi:
Alpen toimii erinomaisesti kovissa seinissä. Ole tarkkana, ettet paina kovaa, sille ei ole tarvetta poravasaralla.

Makita-vaihtoehto:

[linkki]
Kiitos paljon!
Ehkä jopa minä pystyn tekemään reiän seiniini haha!

Tietysti voit, se ei ole vaikeaa.

Vaikeaa on mahdollisesti tietää, mitä takana on, johon ei halua porata. Itse reikä ei ole ongelma.

Ossian K Olsson
I imported_Tessan sanoi:
Olen juuri muuttanut omistusasuntoon ja minulla on pieni ongelma, seinäni ovat betonia ja erittäin kovia. Harkitsen iskuporakoneen ostamista ja tarvitsen apua. Mikä teillä on ja miten toimivat kovissa betoniseinissä?

Otan kiitollisena vastaan vastauksia.
Ossian K Olsson Ossian K Olsson sanoi:
Ero on valtava.

Anekdootti! En koskaan unohda kun rikoin iskuporakoneen kotona, kun yritin asentaa tv:tä. Se paloi loppuun. Joten menin Bauhausiin ja ostin poravasaran. Siinä vaiheessa en ymmärtänyt eroa ja otin poravasaran, koska ”se näytti siistiltä” ja oli Bosch sininen. Se oli silloin ainoa kriteeri.

Tulin kotiin ja aloin porata. Se oli kuin kulkisi kuulakärkikynällä lämmintä voita. Pora vain meni sisään ilman, että tarvitsi painaa tai kiroilla.

Olen käyttänyt omaani jo 7-8 vuotta ja rakastan aina, kun saan käyttää sitä. Mene ja osta itsellesi oikea poravasara ja heitä pois tuo kirkunuumorisi!

[linkki]
Aikaisemman ketjun viesti samasta aiheesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.