23 539 lukukertaa ·
28 vastausta
24k lukukertaa
28 vastausta
lauttatalon perustus
Sivu 1 / 2
hei
olen ajatellut aloittaa projektin kesäksi. projekti on rakentaa asuntovene. olen juuri aloittanut ja lataan solidworks-ohjelmaa, jota ajattelin käyttää veneen piirtämiseen. onko se optimaalinen ohjelma talonrakennukseen, vai onko parempia?
olen nyt tehnyt pienen luonnoksen paperille siitä, miltä veneen pitäisi näyttää (lataan sen myöhemmin). ajattelin käyttää 10 kappaletta 200 litran tynnyriä niin, että 4 kappaletta muodostaa oikean puolen ja 4 vasemman puolen, sitten yksi keulaan ja yksi perään, jotta siitä tulee vakaa. veneen ajattelin olevan kooltaan 8x3,5 m ja haluan sen näyttävän erittäin modernilta =D. mutta mietin, kuinka paljon 200 litran ilmatäytteinen tynnyri kestää?
kun olen koonnut tynnyrit, en tiedä mitä käyttää niiden yhdistämiseen laattaksi, voiko käyttää kevyttä betonia tai jotain muuta?? en halua käyttää puuta, koska se ei ole niin kestävää q(;^
p
ja jos sinulla on jotain kommentteja, kerrohan
olen ajatellut aloittaa projektin kesäksi. projekti on rakentaa asuntovene. olen juuri aloittanut ja lataan solidworks-ohjelmaa, jota ajattelin käyttää veneen piirtämiseen. onko se optimaalinen ohjelma talonrakennukseen, vai onko parempia?
olen nyt tehnyt pienen luonnoksen paperille siitä, miltä veneen pitäisi näyttää (lataan sen myöhemmin). ajattelin käyttää 10 kappaletta 200 litran tynnyriä niin, että 4 kappaletta muodostaa oikean puolen ja 4 vasemman puolen, sitten yksi keulaan ja yksi perään, jotta siitä tulee vakaa. veneen ajattelin olevan kooltaan 8x3,5 m ja haluan sen näyttävän erittäin modernilta =D. mutta mietin, kuinka paljon 200 litran ilmatäytteinen tynnyri kestää?
kun olen koonnut tynnyrit, en tiedä mitä käyttää niiden yhdistämiseen laattaksi, voiko käyttää kevyttä betonia tai jotain muuta?? en halua käyttää puuta, koska se ei ole niin kestävää q(;^
ja jos sinulla on jotain kommentteja, kerrohan
Aivan oikein, ja ei, se ei todennäköisesti toimi, vety on tosin kevyempää kuin happi, mutta nesteen paino, jota säiliö syrjäyttää, muodostaa nostovoiman, ja vedyllä täyttäminen saattaa mahdollisesti antaa jotain kiloa enemmän per tynnyri. Lisäksi sinun pitäisi saada vety pysymään tynnyrissä.
Jos olisin sinä (nyt en tiedä, mitä taloudellinen tilanteesi onkaan..), ostaisin pienemmän vanhan laivan ja sisustaisin sen asunnoksi. Mutta varaudu siihen, että tulet aina haisemaan dieseliltä ja voiteluöljyltä sen jälkeen.
Jos olisin sinä (nyt en tiedä, mitä taloudellinen tilanteesi onkaan..), ostaisin pienemmän vanhan laivan ja sisustaisin sen asunnoksi. Mutta varaudu siihen, että tulet aina haisemaan dieseliltä ja voiteluöljyltä sen jälkeen.
hehe luulen, että olen löytänyt ratkaisun ongelmaani =D
vaikuttaa todella lupaavalta =DKelluntajärjestelmä
Kelluntajärjestelmä koostuu galvanoidusta teräsrakenteesta
pohjalevynä, joka kelluu PVC-ponttonien päällä,
jotka on täytetty styroksilla. Ponttonit ovat 4 metriä pitkiä
ja halkaisijaltaan 1,1 m, yhteensä 16 kpl, mikä
antaa kokonaiskelluntavoiman noin 63 tonnia.
Kelluvat rungot on sidottu ruostumattomilla vyöttimillä
galvanoituun teräsrakenteeseen.
Det beror helt på hur fort du vill att de skall gå och flytta den samt konstruktionen på pråmen och vilken typ av sjö den skall användas i men 30-50 Hk får du minst ha. Gärna 2 motorer om det skall gå att styra den.husbåt sanoi:
olen löytänyt täydellisen materiaalin rakentamiseen =D
http://www.euromac.ie/
miten se toimii =D
http://www.youtube.com/watch?v=xcCm_HMya9Q
mitä mieltä olette ??
http://www.euromac.ie/
miten se toimii =D
http://www.youtube.com/watch?v=xcCm_HMya9Q
mitä mieltä olette ??
Jos kuljet ohi Slagsta marinan, Netonnetin takana, missä ajetaan alas Ekerön lautalle, niin pistäydy katsomaan merkittävää asuntolaivan rakennusta. Se näyttää valtavalta valkoiselta Skogaholmslimpalta tai lentokoneelta, 8x20 metriä teräsponttonit, rakennettu koivuvanerista ja epoksista, todellinen ikuisuusprojekti. Minulla on tapana käydä ohikulkumatkalla joka toinen vuosi ja ihailla tämän elämän taiteilijan päättäväisyyttä.
joten mitä luulette, mitä se tulee maksamaan?
ajattelen näin
perusta maksaa varmaan 30-60k (eli ponttonit ja teräsrunko)
sitten tulevat styrox-levyt ja betoni noin 100k
sitten pari halpaa 2 25hk moottorit
sitten kaikki lasi jne. ja sähkö, vesi 100k
=300k kuulostaako kohtuulliselta?? ilman sisustusta kuten sohva jne. vain keittiön ja kylpyhuoneen pitää olla valmiita ja loput huoneet hankin, kun rahaa alkaa virrata sisään =D
ajattelen näin
perusta maksaa varmaan 30-60k (eli ponttonit ja teräsrunko)
sitten tulevat styrox-levyt ja betoni noin 100k
sitten pari halpaa 2 25hk moottorit
sitten kaikki lasi jne. ja sähkö, vesi 100k
=300k kuulostaako kohtuulliselta?? ilman sisustusta kuten sohva jne. vain keittiön ja kylpyhuoneen pitää olla valmiita ja loput huoneet hankin, kun rahaa alkaa virrata sisään =D
Minulla oli joitakin kuvia vanhassa puhelimessa.. mutta se on kadonnut.
Se ei ole mikään kaunokainen, hän on vähän söhrinyt väriä ikkunoiden ympärillä, jotka luultavasti ovat peräisin bussista tai lentokoneesta, ja muotoilu on hyvin erilainen,
Mutta jollain tavalla se antaa silti melko hyvin rakennetun vaikutelman.
Perässä hän oli viimeksi kun näin sen, siirtänyt seinää, jotta siitä tuli pieni "ulkoterassi" katon alla.
Luulen, että hän on suunnitellut kuorma-auti/bussidieselmoottorin kumpaankin ponttooniin.
Se ei ole mikään kaunokainen, hän on vähän söhrinyt väriä ikkunoiden ympärillä, jotka luultavasti ovat peräisin bussista tai lentokoneesta, ja muotoilu on hyvin erilainen,
Mutta jollain tavalla se antaa silti melko hyvin rakennetun vaikutelman.
Perässä hän oli viimeksi kun näin sen, siirtänyt seinää, jotta siitä tuli pieni "ulkoterassi" katon alla.
Luulen, että hän on suunnitellut kuorma-auti/bussidieselmoottorin kumpaankin ponttooniin.
Se kuulostaa valtavalta ilonlaskelmalta... Arvelisin, että jos olet äärimmäisen säästäväinen, saatat ehkä rakentaa puolet kalliimmalla, mutta kolminkertainen hinta on luultavasti todennäköisempää. Täytyy olla jokin syy siihen, ettei kaikilla ole asuntolaivoja, jos se olisi maksanut vain 300' rakentaa asumiskelpoinen vene, satamamme olisivat todennäköisesti täynnä...husbåt sanoi:så vad tror ni det kommer kosta ??
jag tänker så här
grunden kommer nog kosta 30-60k (alltså pontonerna och en stålram)
sen kommer frigolit plattorna och betong ca 100k
sedan några billiga 2 25hk motorer
sen all glas osv. och el, vatten 100k
=300k låter det rimligt ?? utan inredning som soffa osv. utan bara köket och badrummet ska vara färdiga och resten av rummen ska jag köpa till när pengarna börjar rinna in =D