Koska minulla on puusepänverstas tänään, minulla on valtava kasa puujätettä katkaisusahan ja jiirisahan alla (lasten iloksi!). Paljon tästä on rakennuspuutavaraa. Kun sain puusepänverstaaseeni, en ajatellut, että siitä tulisi "niin" paljon jätettä parruista ja levyistä.
Kysymys kuuluu, miten säilytätte puuparrut ja puulevyt ennen niiden käsittelyä ja minne pienet palat menevät myöhemmin? A4-kokoisten tai suurempien puulevyjen heittäminen ei ole mahdollista.
Levyvaunu (lumber cart) on yksi ajatus, mutta onko täällä muita hyviä ideoita...

Valitettavasti minulla ei ole hyvää vastausta, mutta sama ongelma. Siksi olen myös erittäin kiinnostunut siitä, millaisia älykkäitä ratkaisuja ihmiset ovat keksineet!

Hmmmm
Suuret levyt, vähintään puoli levyä nojaa seinää vasten....
Pienemmät palat alas A4-kokoisiksi nojaa toista pienempää seinää vasten....

Protte

• Haha
Chiippe ja 1 muu
  • Laddar…
prototypen prototypen sanoi:
Hmmmm
Suuret levyt, kuten vähintään puoli levyä nojaa seinää vasten....
Pienemmät palat alas A4 asti nojaavat toista pienempää seinää vasten....

Protte
Ei ole seiniä, joita vasten nojata...

• Tykkään
thomas_88
  • Laddar…
FreQa FreQa sanoi:
Ei ole seiniä, joihin nojata...
Miten talo pysyy sitten pystyssä?:D

• Tykkään
  • Vihainen
  • Vau
Naturliv ja 2 muuta
  • Laddar…
A
Rakennetaan seinä vapaasti seisovasta kirjahyllystä. Silloin pienet puupalat voivat olla kirjahyllyssä ja suuret palat voivat nojata kirjahyllyä vasten.

Mugmaz MugAssMaz sanoi:
Miten talo pysyy pystyssä sitten?:D
Hmmpf... On jo liikaa roskaa seisomassa...

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Joitakin tällaisia ​​toisella autotallin sisäseinällä:
[bild]
Ja muutama lisää tällaisia:
[kuva]
Alimpana jokaisella rivillä laitetaan vähän koolauksia tai lautoja.
Niiden päälle voi sitten laittaa lyhyempiä hukkapaloja.
Ne pienimmät pilkotaan, halkaistaan ja pannaan takkaan talveksi :)
[linkki]
[linkki]
Okei, ne olivat koolaukset. Minun ovat kolmessa paikassa. Täysimittaiset, puolimittaiset ja metrin pituiset. Alle 60 cm:ksi ne menevät polttopuiksi, joskus.
Miten ajattelet levyjen kanssa?

Minulla on pieni ripustusteline katossa, johon kiinnitän relar ja kapeammat levyt. Muutoin seisovat levyt työnnettyinä lattia-hylly-kaapin taakse seinää vasten. Vaikeaa.

FreQa FreQa sanoi:
Kuinka ajattelet levyjen kanssa?
Minulla on muutama OSB-levy, jotka seisovat sisäpuolista päätyä vasten autotallissa. Seitsemän kappaletta on niitä.
Ja kaksi masoniittilevyä, jotka olen lukinnut muutamalla kiinniruuvatulla laudalla.
OSB-levyt ovat jäljellä talon rakentamisesta, ennen kuin laitoin oikean lattian ullakolle.
Pitäisi oikeastaan antaa pois tai myydä ne. Onko joku kiinnostunut?

kulle
Joten vinkkisi levyjen hallintaan - Anna ne pois :)

Ei ole puusepänverstasta. Mutta säästän hieman ylijäämää, jos se on yli 1 metrin pituisia pätkiä. Loput poltetaan huvin vuoksi ulkotakassa.

kulle kulle sanoi:
Joten vinkkisi levynhallintaan - Anna pois :)
Jos tiedät ettet tule käyttämään niitä, niin miksi ei.

• Tykkään
kulle
  • Laddar…
Tapauksessani minulla on tilaa puutavaraa varten puutyöverstaan ullakolla, mutta levyjä varten ei ole tilaa. Kun talo on rakennettu, minulla ei ole oikein tilaa sellaisille. Yli kahden metrin huonekorkeus ei oikein houkuttele pitämään niitä katossa myöskään, sitä paitsi minulla on lamppuja "tiellä" siellä. Voisin löytää hieman tilaa perimmäisestä nurkasta, mutta silloin täytyy ohittaa monitoimikone, vannesaha, pylväsporakone ja laittaa pyörät tööslatikolle, joten se on hieman monimutkaista. Jos minulla ei olisi kaappeja penkin yläpuolella, olisin voinut säilyttää levyt siinä seinässä, oletan? Joten ratkaisuni on ajaa ostamaan kun tarvitsen ja sitten vain säilyttää ne, jotka mahtuvat. Joku muu on nimittäin sanonut, että en saa pitää "sellaisia" autotallissa tai talon varasto-osassa, jossa puutyöverstas sijaitsee... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.