120 030 lukukertaa ·
42 vastausta
120k lukukertaa
42 vastausta
Miten mielestänne on tyylikkäintä liittää terassilautaa?
Samaa mieltä joidenkin edellisten kanssa. En koskaan tee jatkoksia. Henkilökohtaisesti mielestäni se häiritsee vaikutelmaa. Makuasia tietysti... Fris jakaa sen tyylikkäästi. Tulee tietenkin hieman kalliimmaksi, mutta hieman suunnittelemalla...
Jäsen
· Västra Götalands län
· 21 viestiä
Olen itsekin leikannut jakauksen keskelle muutaman kerran, enkä ole katunut.
Hei!
Lainaan ketjukysymystä...
Asettaako talon seinän viereen vai liittääkö vasten, jos ymmärrätte mitä tarkoitan...
Onko siinä jokin ajatus/tyylikkäin tapa?
Lainaan ketjukysymystä...
Asettaako talon seinän viereen vai liittääkö vasten, jos ymmärrätte mitä tarkoitan...
Onko siinä jokin ajatus/tyylikkäin tapa?
Usein se on vierekkäin, koska on yleistä, että talon vieressä on kantava palkki, sitten palkit kohtisuorassa kantaviin palkkeihin, ja sitten lattialaudat poikittain - silloin ne ovat rinnakkain talon seinän kanssa.H Hasselhagen sanoi:
Mutta kaikkea voi muokata, usein on tyylikkäintä jos on suorakaiteen muotoinen terassi asettaa lattialaudat pitkin, niin sanotusti.
Sitten itse liitoksen voi tehdä monella tavalla - jotkut tekevät yksi yleinen liitos (kaikki liitetään samaan palkkiin), joskus poikittaisia lattialautoja liitoksessa jakamaan terassia osiin. Toiset käyttävät siirrettyjä liitoksia (kuten itse teen).
Katso myös tämä artikkeli inspiraatioksi
https://www.byggahus.se/bygga/lagg-trallen-monster-atta-varianter-tre-satt-avsluta
Viimeksi muokattu:
Suosin lautoja talon suuntaisesti. Silloin välttyy myös siltä, että vesi valuu julkisivua kohti, jos se sattuu kallistumaan hieman. Saumat hajautetaan niin paljon kuin mahdollista, mutta satunnaisesti.
Henkilökohtaisesti mielestäni generalskarv on yksi rumimmista asioista mitä tiedän. Lisäksi siitä tulee heikompi rakenne. Naapurilla on vaakasuorat laudat generalskarvilla aidassaan. Se on epävakaa ja olisi varmasti vakaampi, jos saumat olisivat hajallaan.
Henkilökohtaisesti mielestäni generalskarv on yksi rumimmista asioista mitä tiedän. Lisäksi siitä tulee heikompi rakenne. Naapurilla on vaakasuorat laudat generalskarvilla aidassaan. Se on epävakaa ja olisi varmasti vakaampi, jos saumat olisivat hajallaan.
Kiitos vastauksesta ja hyvästä linkistä!B b8q sanoi:Useimmiten se menee pitkin, koska on tavallista, että taloa pitkin kulkee kantopalkki, sitten kantopalkkien kohdalla poikittain koolaukset, ja sitten terassi ristikkäin koolausten kanssa - silloin ne ovat rinnakkaisia talon seinän kanssa.
Mutta kaikki on muokattavissa, usein on tyylikkäintä, jos on pitkänomainen terassialue, laittaa terassi ikään kuin pituussuunnassa.
Itse saumauksen voi myös tehdä monella tavalla - jotkut tekevät yhtenäisen saumauksen (kaikki saumataan samaan koolaukseen), joskus poikittaisella terassimateriaalilla saumassa jakamaan terassin osiin. Toiset tekevät porrastettuja saumoja (siihen kuulun itse).
Katso myös tämä artikkeli inspiraatiota varten
[linkki]
Yksi tapa saada mahdollisimman "tiivis" liitos on sahata päät viistoon. Silloin vedät yhteen kaksi liitettyä lautaa samalla ruuvilla. Tämä minimoi ajan myötä liitoksen raon riskin.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 428 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 428 viestiä