5 226 lukukertaa ·
22 vastausta
5k lukukertaa
22 vastausta
Huono veto savupiipussa, purkaa ja rakentaa uusi?
Kiitos, se kuulostaa hyvältä. Nuohoojalla on varmaan myös kokemusta savupiipuista (toivottavasti)ricebridge sanoi:
Aloitan siitä!
No, pienempiin tulisijoihin voi olla pidemmät nuohousvälit. Meillä nuohous tehdään kolmen vuoden välein, ja se riittää oikein hyvin niiden mukaan, jotka ovat nuohonneet, perustuen meidän noin 1,5 m^3 puunpolttoon.ricebridge sanoi:
Tarkastus, jos muistan oikein, tehdään 8 vuoden välein, mutta voi olla, että olen erehtynyt kun minulla on vain yksi pöytäkirja.
Viimeksi muokattu:
Nja... Nyt ajattelin lähinnä perustusta.Hemmasnickarn85 sanoi:
Pelkkä raskas uuni omassa tapauksessani, joka varastoi lämpöä puoli vuorokautta tai enemmän, painaa 1800 kg.
Sinun täytyy lukea viestit uudelleen
Poltan itse 15 m³ heitettyä halkoa vuodessa.
Mutta jos poltat harvemmin, et siis lämmön vaan viihtyisyyden vuoksi, panosta savukaasuimuriin.
Käytä sitä niin kauan kuin tarvitset tulta, kunnes saat vedon.
Sinun polttamiseen sopii kevyt takka. Levy- tai valurauta. Esim. se, joka sinulla jo on.
Lisää tunnelmaa saa varmasti lasiluukulla.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Sotaren här bjuder in sig varje år till sotning av både kaminen och vedpannan. Det kan visserligen ha att göra med att det är lika bra att sota båda på en gång, men sotas behövs det sannerligen även i kaminens rökgång, och då eldar vi inte riktigt så illa.A AndersS sanoi:
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Nuohooja arvioi, miltä tilanne näyttää, ja se voi tapahtua vuosittain tai kolmen vuoden välein, tarpeen ja takan käytön mukaan.ricebridge sanoi:
Jos haluat, voit lukea lisää täällä
https://www.msb.se/siteassets/dokument/regler/rs/0056c40d-32c1-417a-a640-fe5be1b40bc3.pdf

Kokemukseni mukaan uusi Cortura-takka on erittäin helppo sytyttää ja palaa nopeasti hyvin, kun se esilämmittää ilman. Suurempi ja vanha kedddy-takka tarvitsee palaa jonkin aikaa ja kuumentua kunnolla saadakseen saman vedon ja palamisen.
Tuloilma sinun kannattaa kytkeä suoraan takkaan.
Tuloilma sinun kannattaa kytkeä suoraan takkaan.
Kiitos, tuli sitten uusi takka ja savupiippu!O Odi et Amo sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi