5 829 lukukertaa ·
5 vastausta
6k lukukertaa
5 vastausta
Höyrynsulku savupiipun ympärillä? Miten tehdä se oikein.
Kuinka ratkaista tämä höyrynsulkua muurin ympärillä. Aion nitoa muovin kattoon eristääkseni ullakon, mutta miten täyttää vaatimukset, ettei palavaa materiaalia ole muurin lähellä mutta silti olla diffuusionkestävä. Onko tähän tarkoitukseen olemassa mitään erityistuotteita? Kiitos etukäteen vastauksesta/Ola
Olin itse asiassa unohtanut, että aloitin tämän ketjun. Mutta kävin tänään nuohoojan luona ja kysyin, mitä koskee...... hän sanoi, että voisin vetää muovin aina muuripiippuun asti, koska sen täytyy saada tiiviiksi. Mutta harvalaudotus minun pitäisi pysäyttää 10 cm muuripiipusta. Tämä koskee nyt siinä kunnassa, jossa asun, en tiedä onko se yleisesti koko maassa näin, joten paras olisi varmaan, että puhut nuohoojan kanssa siellä, missä asut.
ok kiitos nopeasta vastauksesta.
mutta eikö olekin vähän kummallista, että säännöt siitä, mitä saa ja ei saa mennä savupiipun viereen, voivat vaihdella eri kuntien välillä? onko palon riski suurempi västeråsin kunnassa verrattuna uppsalaan?
en oikein ymmärrä sitä...
soitan nuohoojalle viikolla.
mutta eikö olekin vähän kummallista, että säännöt siitä, mitä saa ja ei saa mennä savupiipun viereen, voivat vaihdella eri kuntien välillä? onko palon riski suurempi västeråsin kunnassa verrattuna uppsalaan?
en oikein ymmärrä sitä...
soitan nuohoojalle viikolla.
Säännöt ovat samat koko maassa. Se, että voi saada erilaisia vastauksia, johtuu osittain siitä, että nuohoojat ovat tietämättömiä, ja osittain siitä, että tietyt kysymykset eivät ole selkeästi säänneltyjä vaan perustuvat tulkintoihin, jotka luonnollisesti vaihtelevat.
Nostan ketjuani taas, miten olette muut täällä foorumilla kiinnittäneet muovin tiukasti savupiipustaan vasten niin että se pysyy tiiviinä? Olen miettinyt erilaisia ratkaisuja, kuten teipata huolellisesti T-flexillä, levittää bitumiliimaa savupiippuun ja sitten "painaa" muovin siihen, mutta ehkä muovi ei kestä sitä?
Klikkaa tästä vastataksesi