Hei,
Aion tehdä remontin 70-luvun omakotitalossani. Se on 1,5-kerroksinen talo, jossa on kellari. Minulla on joitain pohdintoja siitä, miten ratkaisen erilaiset kosteussulut välipohjassa kellarin ja sisääntulokerroksen välillä. Rakenteen alhaalta ylös on seuraava;
- Puupaneli
- Höyrysulku
- Puupalkisto ja eristys
- Lastulevy
- Foam
- Laminaattilattia

Haluan asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen 22 mm:n lastulevyyn, tämä on jo päätetty eikä tästä keskustella kiitos. Tämän päälle haluan laittaa laminaattilattian, jonka valmistaja ilmoittaa, että lattialämmityksen päälle pitäisi laittaa höyrysulku estämään mahdollisen kondensaation pääsy laminaattilattiaan alapuolelta.
Emme laske kellaria asuinpinta-alaksi, mutta se lämmitetään talvella lähes samaan lämpötilaan. Kesällä kellari on kuitenkin viileämpi kuin ylemmät kerrokset.

Tässä itse kysymys;
Miten vältän kosteuden jäämisen välipohjan kosteussulkukerrosten väliin? Onko ratkaisu niin yksinkertainen, että poistan kellarin sisäkaton sulun vai onko tämä ajatusvirhe, joka voi aiheuttaa muita ongelmia minulle tulevaisuudessa? Ehdotukset, ajatukset ja ideat ovat tervetulleita!

Höyrynsulkut tulee normaalisti sijoittaa lämpimälle puolelle eikä voi olla kahta höyrynsulkua samassa lattiassa, joten alempi täytyy poistaa. Jos kellari on täysin lämmitetty, ei höyrynsulkua sinänsä tarvita, mutta jos kellari on aina hieman viileämpi, se ei voi aiheuttaa haittaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.