Hei onko joku asiantuntija hometta kellarissa täällä?
Olen äskettäin ostanut talon ja olen repinyt pois vanhan paksun vinyylimaton kellarissa, kun ajatuksena on laittaa klinkkeriä.
Tänään kun revin maton huomasin ensin mustan läiskän yhdessä kohtaa, ja sitten kun revin enemmän, "kuva nr2" siinä melkein tippui vettä niin kosteaa se oli.
Miten teen nyt ja miten etenen?
Ottaako yhteyttä vakuutusyhtiöön?
 
  • Kuva kellarikerroksen lattiasta mätääntymisen merkkeineen; vasemmalla puolella myös vasara näkyvissä.
  • Kellarikerros, jolta on poistettu vanha vinyylimatto; lattialla on ruskeita ja mustia homepilkkuja sekä veden aiheuttamia jälkiä.
Vakuutusyhtiö ei tee mitään, kun kellarissa on muovimatto.

Poista kaikki muovimatot ja pese pois home.
Sitten anna sen seistä ja tuulettua, ja suurimmalla todennäköisyydellä vesi häviää itsestään. Muovimatto lukitsee kosteuden eikä se pääse minnekään.

Pahimmassa tapauksessa vesi ei häviä, ja silloin on epäiltävä, että talon ympärillä tarvitaan salaojitusta.

Laattojen asettaminen on täysin oikein, koska se sallii lattian hengittää.
 
  • Tykkään
RolfoHelena ja 3 muuta
  • Laddar…
K
R Roobiiiiin sanoi:
Hei, onko joku täällä asiantuntija kellarin homeasioissa?
Ostin hiljattain talon ja olen repinyt pois vanhan paksun vinyylimaton kellarista, koska aikomuksena on laittaa klinkkeriä.
Tänään, kun revin mattoa, näin ensin mustan läiskän yhdessä paikassa, ja sitten kun revin enemmän, ”kuva nr2” siellä melkein tippui vettä niin kosteaa se oli.
Miten menettelen nyt ja kuinka edetä?
Ottaa mukaan vakuutusyhtiön?
Aika ennustettavaa? Tiivis matto suoraan betonin päällä kellarissa ei taida olla koskaan hyvä idea.

Arvelen, että jos salaojitus toimii kuten pitää ja ei ole syytä epäillä vuotoa viemäri-/juomavesiputkissa, niin ehkä voisi käyttää saneerausainetta ja antaa lattian kuivua hieman ennen kuin etenee?

Aion seurata keskustelua suurella mielenkiinnolla!
 
  • Tykkään
Farstatjej90 ja 1 muu
  • Laddar…
Se on se mitä ajattelen, muut huoneet ovat kuivia. Tämä on eteinen talon keskellä, eli ei ole yhteyttä ulkoseiniin.
Epäilen, että siellä kulkee vesiputki ulosottajaan.
 
K Kardan79 sanoi:
Aika ennalta arvattavaa? Tiivis matto suoraan betonilla kellarissa harvoin on hyvä idea.

Arvaan, että jos salaojitus toimii kuten pitää eikä ole syytä epäillä vuotoa viemäri- tai juomavesiputkissa, niin voiko olla kyseessä vain puhdistusnesteen käyttö ja antaa lattian kuivua hieman ennen kuin jatkat eteenpäin?

Seuraan ketjua suurella mielenkiinnolla!
Joo, epäilen että siellä on vesiputki, joka vuotaa, joten pumppaamme sen pois pannuhuoneeseen ja annamme kosteudenpoistimen käydä.
 
Olen tänään repinyt muovimaton pois varastossa ja sen alla oli täysin kuiva betoni.
Kokeilin myös repiä irti palan mattoa kylpyhuoneessa ja sielläkin näyttää paremmalta, mutta siellä on betonin päälle tehty tasoitekerros, voiko tasoitteen alla olla kosteutta?
 
R Roobiiiiin sanoi:
Olen tänään poistanut muovimaton varastosta ja sen alla oli täysin kuiva betoni.
Kokeilin myös poistaa palan mattoa kylpyhuoneesta ja sielläkin näyttää paremmalta, mutta siellä on betoniin tehty tasoitekerros, voiko siellä alla olla kosteutta?
Olen nyt käyttänyt homeetonta ja sitten hionut pois liiman, tarvitseeko minun poistaa kaikki musta ennen kuin laatoitan vai voiko se jäädä, homehan on kuollut.
 
  • Betonilattia, jossa on tummia jälkiä ja mahdollisia jäänteitä liimasta tai homeesta. Ympärillä seinät ja ovet korostavat lattian pintaa.
  • Käsitelty ja hiottu lattia käytävässä, jossa on jälkiä ja tahroja, mustia kohtia näkyvissä ennen laatoituksen aloittamista.
  • Tykkään
Mamsenbamsen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.