3 257 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Homeen muovi- ja kellarimaton alla.
Hei onko joku asiantuntija hometta kellarissa täällä?
Olen äskettäin ostanut talon ja olen repinyt pois vanhan paksun vinyylimaton kellarissa, kun ajatuksena on laittaa klinkkeriä.
Tänään kun revin maton huomasin ensin mustan läiskän yhdessä kohtaa, ja sitten kun revin enemmän, "kuva nr2" siinä melkein tippui vettä niin kosteaa se oli.
Miten teen nyt ja miten etenen?
Ottaako yhteyttä vakuutusyhtiöön?
Olen äskettäin ostanut talon ja olen repinyt pois vanhan paksun vinyylimaton kellarissa, kun ajatuksena on laittaa klinkkeriä.
Tänään kun revin maton huomasin ensin mustan läiskän yhdessä kohtaa, ja sitten kun revin enemmän, "kuva nr2" siinä melkein tippui vettä niin kosteaa se oli.
Miten teen nyt ja miten etenen?
Ottaako yhteyttä vakuutusyhtiöön?
Vakuutusyhtiö ei tee mitään, kun kellarissa on muovimatto.
Poista kaikki muovimatot ja pese pois home.
Sitten anna sen seistä ja tuulettua, ja suurimmalla todennäköisyydellä vesi häviää itsestään. Muovimatto lukitsee kosteuden eikä se pääse minnekään.
Pahimmassa tapauksessa vesi ei häviä, ja silloin on epäiltävä, että talon ympärillä tarvitaan salaojitusta.
Laattojen asettaminen on täysin oikein, koska se sallii lattian hengittää.
Poista kaikki muovimatot ja pese pois home.
Sitten anna sen seistä ja tuulettua, ja suurimmalla todennäköisyydellä vesi häviää itsestään. Muovimatto lukitsee kosteuden eikä se pääse minnekään.
Pahimmassa tapauksessa vesi ei häviä, ja silloin on epäiltävä, että talon ympärillä tarvitaan salaojitusta.
Laattojen asettaminen on täysin oikein, koska se sallii lattian hengittää.
Aika ennustettavaa? Tiivis matto suoraan betonin päällä kellarissa ei taida olla koskaan hyvä idea.R Roobiiiiin sanoi:Hei, onko joku täällä asiantuntija kellarin homeasioissa?
Ostin hiljattain talon ja olen repinyt pois vanhan paksun vinyylimaton kellarista, koska aikomuksena on laittaa klinkkeriä.
Tänään, kun revin mattoa, näin ensin mustan läiskän yhdessä paikassa, ja sitten kun revin enemmän, ”kuva nr2” siellä melkein tippui vettä niin kosteaa se oli.
Miten menettelen nyt ja kuinka edetä?
Ottaa mukaan vakuutusyhtiön?
Arvelen, että jos salaojitus toimii kuten pitää ja ei ole syytä epäillä vuotoa viemäri-/juomavesiputkissa, niin ehkä voisi käyttää saneerausainetta ja antaa lattian kuivua hieman ennen kuin etenee?
Aion seurata keskustelua suurella mielenkiinnolla!
Se on se mitä ajattelen, muut huoneet ovat kuivia. Tämä on eteinen talon keskellä, eli ei ole yhteyttä ulkoseiniin.
Epäilen, että siellä kulkee vesiputki ulosottajaan.
Epäilen, että siellä kulkee vesiputki ulosottajaan.
Joo, epäilen että siellä on vesiputki, joka vuotaa, joten pumppaamme sen pois pannuhuoneeseen ja annamme kosteudenpoistimen käydä.K Kardan79 sanoi:Aika ennalta arvattavaa? Tiivis matto suoraan betonilla kellarissa harvoin on hyvä idea.
Arvaan, että jos salaojitus toimii kuten pitää eikä ole syytä epäillä vuotoa viemäri- tai juomavesiputkissa, niin voiko olla kyseessä vain puhdistusnesteen käyttö ja antaa lattian kuivua hieman ennen kuin jatkat eteenpäin?
Seuraan ketjua suurella mielenkiinnolla!
Olen tänään repinyt muovimaton pois varastossa ja sen alla oli täysin kuiva betoni.
Kokeilin myös repiä irti palan mattoa kylpyhuoneessa ja sielläkin näyttää paremmalta, mutta siellä on betonin päälle tehty tasoitekerros, voiko tasoitteen alla olla kosteutta?
Kokeilin myös repiä irti palan mattoa kylpyhuoneessa ja sielläkin näyttää paremmalta, mutta siellä on betonin päälle tehty tasoitekerros, voiko tasoitteen alla olla kosteutta?
Olen nyt käyttänyt homeetonta ja sitten hionut pois liiman, tarvitseeko minun poistaa kaikki musta ennen kuin laatoitan vai voiko se jäädä, homehan on kuollut.R Roobiiiiin sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi



