12 447 lukukertaa ·
17 vastausta
12k lukukertaa
17 vastausta
Holkkalistat vinokatto
Hei,
Taas yksi ovela ketju kattoperlilistoista ja vinosta katosta. Olen etsinyt tietoa foorumilta ja muualta netistä ymmärtämättä, kuinka hoitaa kattoperlilistan kohtaaminen vinokaton kanssa. Olen kääntänyt ja vääntänyt kaikkiin suuntiin ja kulmiin, myös kääntämällä ensin sovitepaloja, mutta en saa sitä toimimaan. Onko se mahdollista?
Yst.,
HP
Taas yksi ovela ketju kattoperlilistoista ja vinosta katosta. Olen etsinyt tietoa foorumilta ja muualta netistä ymmärtämättä, kuinka hoitaa kattoperlilistan kohtaaminen vinokaton kanssa. Olen kääntänyt ja vääntänyt kaikkiin suuntiin ja kulmiin, myös kääntämällä ensin sovitepaloja, mutta en saa sitä toimimaan. Onko se mahdollista?
Yst.,
HP
Vasen pala näyttää hyvältä ja oikean tulisi olla hieman kulmassa niin, että yläosa siirtyy oikealle. Onko sinulla säädettävä kulmamitta, kulma otetaan sen avulla ja puolitetaan, sitten on tarkkaan mistä suunnasta sahataan, palaset käännetään ympäri ja asetetaan niin, että uritus on vasten sahan sisäkulmaa. Sekä oltava tasaisena alapuolta ja takaosaa vasten sahan pöydällä, sokkeli lepää samoin kuin sen tulee paikalleen. Hankalaa, olen itse tehnyt virheitä monta kertaa.
Aivan, hankala osa on miten ne tulee asettaa sahassa ja kummalta puolelta terää haluat leikata. Sen voi ymmärtää, mutta aloitin tekemällä sovituspaloja, jotka ylipäätään menivät yhteen jossain kulmassa. Silloin tiedät, miten ne tulee asettaa sahassa, ja sitten voit aloittaa testipalojen tekemisen.
Kuten @sinuslinus mainitsi.
Lähde ensimmäisestä kuvastasi:
1. Mittaa kulma katon ja vinokaton välillä. Oletetaan, että se on 135°.
2. Aseta jiirisaha (180-135)/2 = 22,5° oikealle eli noin klo 1 (oikeastaan varttia yli).
3. Ota vasen lista ensimmäisestä kuvastasi ja aseta se niin, että osa, joka on täysin horisontaalista seinää vasten, lepää jiirisahan pohjalevyä vasten.
4. Sahaa listan oikea osa.
5. Käännä jiirisaha 22,5° vasemmalle eli varttia vaille yksitoista.
6. Aseta oikea lista samalla tavalla, osa joka menee horisontaalista seinää vasten, alas sahassa.
7. Sahaa listan vasen osa.
Sitten se, että voisi tehdä kokonaisen listan, joka on leikattu molemmista kulmista, voi unohtaa. Siitä tulee kaksi listaa, jotka liitetään yhteen.
Muokkaus: Viestissä #4 olet asettanut vasemman listan väärin päin sahaan.
Lähde ensimmäisestä kuvastasi:
1. Mittaa kulma katon ja vinokaton välillä. Oletetaan, että se on 135°.
2. Aseta jiirisaha (180-135)/2 = 22,5° oikealle eli noin klo 1 (oikeastaan varttia yli).
3. Ota vasen lista ensimmäisestä kuvastasi ja aseta se niin, että osa, joka on täysin horisontaalista seinää vasten, lepää jiirisahan pohjalevyä vasten.
4. Sahaa listan oikea osa.
5. Käännä jiirisaha 22,5° vasemmalle eli varttia vaille yksitoista.
6. Aseta oikea lista samalla tavalla, osa joka menee horisontaalista seinää vasten, alas sahassa.
7. Sahaa listan vasen osa.
Sitten se, että voisi tehdä kokonaisen listan, joka on leikattu molemmista kulmista, voi unohtaa. Siitä tulee kaksi listaa, jotka liitetään yhteen.
Muokkaus: Viestissä #4 olet asettanut vasemman listan väärin päin sahaan.
Viimeksi muokattu:
Voitko näyttää miten olet asettanut listan sahaan?H HPLIND sanoi:Hei,
Taas yksi nokkela keskustelu kulmalista ja vinokatto. Olen etsinyt foorumilta ja verkosta yleensä ymmärtämättä kuinka käsitellä kulmalistan kohtaamista katosta vinokattoon. Olen kääntänyt ja pyörittänyt kaikilta puolilta ja kulmilta, myös ensin sovituspaloilla mutta en saa onnistumaan. Onko se mahdollista?
Terveisin,
HP
Sekä mihin suuntaan olet kallistanut sahan.
Jäsen
· Stockholm
· 4 630 viestiä
Aseta lista ensin katon ja vinokaton väliin.
Ja....... ota yksinkertainen lista ilman krussiduller.
Kun sitten asetat listan katon ja seinän väliin, on paljon helpompaa liittää se aikaisemmin asennettuun listaan.
Onnea matkaan
/W
Ja....... ota yksinkertainen lista ilman krussiduller.
Kun sitten asetat listan katon ja seinän väliin, on paljon helpompaa liittää se aikaisemmin asennettuun listaan.
Onnea matkaan
/W