Hei!

Aion tilata materiaaleja suurempaa (100 kvm) terassinrakennusta varten, jota kirvesmies auttaa minua kanssa. Onko joku, joka voisi antaa minulle lyhyttä ja puolueetonta palautetta siitä, uskotko, että onko suurta eroa alla olevien kahden vaihtoehdon välillä? (hintahan eroaa melkoisesti nimittäin)

Beijer: https://www.beijerbygg.se/store/pri...erad-klass-ab-1384241719709-46?artikel=416061

Byggmax: https://www.byggmax.se/virke/trall/34x145-trall-impregnerad-grön-p08734145

Kiitos etukäteen!

/Fredrik

Normaalisti Beijer Bygg toimittaa korkealaatuisemman tuotteen kuin Byggmax.

Onko mitään syytä, miksi valitset niin paksun terassilaudan?

Minusta se näyttää tyylikkäämmältä ja tuntuu vakaammalta, mutta pohdin lähinnä näitä kahta vaihtoehtoa. En näe suoraa eroa näiden kahden välillä, mutta voiko siis yleistuntuman perusteella ajatella, että Beijer "pitäisi" olla parempi kuin Byggmax?

Mielestäni ei yleisesti voi sanoa, että Beijer olisi parempi kuin Byggmax. Välillä olen ajatellut niin, mutta voi kuinka usein olen ollut väärässä. Monesti Byggmaxilla on myös ollut parempaa puutavaraa kuin Beijerillä mitä tulee halkeamiin, taipuisiin kappaleisiin jne. Rakensin terassini Byggmaxin terassilaudoilla ja silloin heillä oli puutavaraa kaukaa Pohjois-Ruotsista, mikä oli yllättävän tiheäkasvuista ja hienoa.

Se on varmasti vähän erilaista riippuen kaupasta ja materiaalista, mutta ei pidä olettaa, että Byggmax on huonompi.

Viimeksi muokattu:
Se voi tietenkin vaihdella tapauskohtaisesti, mutta yleisesti ottaen Beijer Byggillä on hieman korkeammat vaatimukset puutavaran laadulle kuin ByggMaxilla.

Jos haluat panostaa korkeampaan laatuun, sinun pitäisi etsiä terassilautaa, joka on peräisin pohjoismaisesta raaka-aineesta.
Mutta sitä et yleensä löydä Beijeristä tai Byggmaxista maan eteläosassa.

Ok, kiitos palautteesta mutta voitko auttaa minua päättämään sitten? Jos sitä ei voi lukea kyseiseltä sivulta, että mikä erottaa tuotteet toisistaan, jää siis vain vaihtoehdoksi mennä tehtaalle katsomaan/tunnustelemaan lankkuja??

GoForIt sanoi:
Se voi tietenkin vaihdella tapauskohtaisesti, mutta yleensä Beijer Bygg:lla on hieman korkeammat vaatimukset puutavaran laadulle kuin ByggMax:lla.

Jos haluat panostaa korkeampaan laatuun, etsi terassilautaa, joka on peräisin pohjoissuomalaisesta raaka-aineesta.
Mutta sitä et normaalisti löydä kummastakaan Beijerista tai Byggmaxista eteläisestä osasta maata.
Totta, mutta Byggmaxissa oli onneksi sitä paikallisessa myymälässä kesällä.

Mitä sanoo rakentaja?

Jos tilaat nyt, näin aikaisin kauden aikana, riskinä on saada viime vuoden puutavaraa, joka on seissyt talven yli.

holmberg87 sanoi:
Totta, mutta onneksi Byggmaxilla oli sitä kesällä paikallisessa kaupassa
Kyllä, Gävleborg sijaitsee hiukan pohjoisempana kuin Skåne/Jönköping..

Ehkä tämä vaikuttaa hintaan?
"Kaikki painekyllästetty terassilautamme ovat NTR-luokiteltuja ja niillä on 20 vuoden kuluttajatakuu"

Byggmaxilla on voimassa listahinta, Beijerilla on mahdollisuus neuvotella yksityishenkilölle tilausmäärän perusteella. Ja puutavaratoimitus voi tulla samalta sahalta, ei epätavallista.
Täällä maan kaakkoisosassa ei ole harvinaista, että puussa lukee Södra ja painekyllästetyssä Bergs Timber (Bitus).

HasseTeknik sanoi:
Ehkä tämä vaikuttaa hintaan?
"Kaikki meidän painekyllästetyt terassilaudat ovat NTR-luokiteltuja ja niillä on 20 vuoden kuluttajatakuu"
Koskee kaikkea painekyllästettyä puutavaraa, jonka ostat yksityishenkilönä.
Siellä on myös erilaisia luokkia. Terassi on yleensä luokiteltu NTR-AB:ksi.

Forumgud: mitä väliä sillä oikeastaan on, että käyttää terassilautoja, jotka ovat viime vuoden puutavaraa/tai maanneet varastossa jonkin aikaa? Silloinhan terassilauta on kuivempaa (kuin jos se olisi aivan uutta) ja sen vain huomioi, kun asentaa lautoja? Olen saanut myös vähän alennusta laudoista kompensoimaan sitä, että ne ovat "vanhoja". Ajattelenko väärin?

Viimeksi kun tarkistin, oli sama laatuluokka Byggmaxin ja halvan trallin, jota Beijer varastoi. Se tarkoittaa, että voit saada huonolaatuista puutavaraa sekä Beijeriltä että Byggmaxilta. Erona on, että voit palauttaa puutavaraa Beijerille, mutta et Byggmaxille. Siksi otan yleensä kotiin hyvällä marginaalilla ja palautan sen, mikä jää yli.

Hintatasoltaan Beijerillä ei yleensä ole ongelmia vastata Byggmaxin hintoihin.

Ei ole mitään varsinaista haittaa puutavaralle, joka on ollut talven yli varastossa. Kuten sanottu, on vain huomioitava puun kosteus asennettaessa. Ainoa haitta on esteettinen ja se, että jos sinun täytyy täydentää tuoreella puulla, kestää yhden kauden, ennen kuin värinvaihtelut tasaantuvat uuden ja vanhan puun välillä.

haha, aiotko rakentaa terassin holmberg87 kanssa? :)

minullekin tulee sellainen ensi kesänä, minulla on uusi keskustelu jossain täällä

(ps, sain hydroforpumpin sinulta, toimitettiin statoil Gnarpiin noin 2 vuotta sitten :) )

edit:
äääh holmberg ei ollutkaan keskustelun aloittaja... =(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.