Ok mikä sääli, mutta siellä on varmaan kuitenkin sääntö yläpuolella

• Tykkään
simonnnn
  • Laddar…
On täysin mahdotonta määrittää, mitä materiaalia seinässäsi on, ilman että tuntee ja koputtaa sitä. Jos se on betonia, sen poistaminen on paljon vaikeampaa.

Minä mietin, onko kyse siitä, että haluat enemmän valoa keittiöön? Silloin saat vain vähän vaikutusta, jos vain leventää hieman ja tekee holvin suoraksi yläreunasta. Yksi vaihtoehto säilyttää kaikkien talon ovien sama korkeus on asentaa ikkuna yläpuolelle.

Onko niin, että (kuten minä) et pidä holveista? Silloin on ehdottomasti helpointa käyttää sahaa (edellyttäen, että se ei ole betonia) muodon muuttamiseen vain yläreunasta. Sen jälkeen laittaa uudet laudat sivuille ja ylös sekä uusi lista. Halpaa ja yksinkertaista, ja helppo tehdä itse.

BirgitS
S simonnnn sanoi:
Valitettavasti kaikilla on samanlainen, joten oletan, että se on rakennusvuodesta lähtien.
Silloin sinun pitäisi ehdottomasti keskustella hallituksen kanssa ennen kuin alat tehdä mitään holville, osittain luvan saamiseksi ja osittain sen vuoksi, että heidän tulisi tietää (pystyä selvittämään), miten seinät on rakennettu.

BirgitS
Keittiössä on paljon tummaa puuta, ja se vie osan valosta, joten keittiöstä tulee valoisampi, jos peitelevyt, koristelistat jne. vaihdetaan.

T topmount sanoi:
Panosta parempaan valaistukseen keittiössä sen sijaan, että käytät nykyistä kattolamppua. Rivi spotteja tekisi ihmeitä kauniille mutta hieman pimeälle keittiölle.
BirgitS BirgitS sanoi:
Keittiössä on varsin paljon tummaa puuta, ja se vie osan valosta, joten siitä tulee valoisampi, jos peitelevyt, koristelistat jne. vaihdetaan.
Juuri minun ajatukseni!
Nuo seinälevyt, laatikoiden etusarjat ja listat (jakarandaimitaatio?) vievät valtavasti valoa.
Maalaa valkoiseksi/vaaleaksi tai peitä ne vaalealla kontaktimuovilla, niin koko keittiö ja eteinen ovat valoisampia.

BirgitS BirgitS sanoi:
Pitää varautua siihen, että katto vaurioituu jonkin verran, kun seiniä puretaan...
Myös lattia tarvitsee todennäköisesti korjaamista, ja siitä ei varmaankaan tule helppoa saada siistiä.
Pelkkä tasoittaminen ja maalaaminen ei riitä siinä tapauksessa.

BirgitS
Lattia hoidetaan kai uudella pidemmällä ja mahdollisesti leveämmällä kynnyksellä. Se toimii niin kauan kuin ei ala purkaa seinää nukkumasyvennyksen suuntaan.

Mutta tuntuu olevan paljon työtä saadakseen aukon, joka on 15 cm leveämpi, ja on kyseenalaista, tekeekö se keittiöstä valoisamman.

• Tykkään
simonnnn
  • Laddar…
Yritä poistaa listat varovasti ja katso miltä se näyttää. Luulen, kuten monet muutkin, että on mahdollista tehdä ainakin suorakulmaiset kulmat ja luultavasti poistaa myös 5-10 senttimetriä tai enemmän yläreunasta.

• Tykkään
simonnnn ja 1 muu
  • Laddar…
Erittäin halpa "keittiöremontti" on ostaa tällaista muovikalvoa jossain vaaleassa kuviossa ja liimata tummille peitesivuille.

BirgitS BirgitS sanoi:
Keittiössä on paljon tummaa puuta ja se vie osan valoa, joten siitä tulee kirkkaampi, jos peitelevyt, koristelistat jne. vaihdetaan.
Ajatus tuli myös mieleeni, mutta arvioin, että se olisi erittäin suuri työ irrottaa peitelevyt ja listat ja jättää sisään? Sen sijaan kaapinovet olisi helppo irrottaa, mutta ei tunnu olevan sen arvoista jättää vain niitä, vai mitä?

BirgitS BirgitS sanoi:
Sitten uskon, että seinissä on betonia eikä puurunkoja kipsillä, mutta voi olla, että ovien yläpuolella on jokin yksinkertaisempi rakenne. Tässä meidän -63 vuoden asunnossamme on aluksi yksinkertainen puukehys puulevyllä ovien yläpuolella täytteenä elementtien välillä, jotka muodostavat betoniseinät sivuilla. Joku hallituksessa voisi tietää tarkemmin.

Se on totta, että he eivät voi sanoa ei, edellyttäen, että se ei ole kantava seinä, mutta he voivat aiheuttaa ongelmia myöhemmin, jos ei pyydä lupaa, mutta olisi pitänyt tehdä niin. Tarkista säännöt ja jos yhdistyksellä on jokin sääntökokoelma.
Tarkoitatko, että se voi olla betonia, vaikka se on pehmeä, kun koputtaa? Olen täysin varma, ettei se ole kantava, koska se kuulostaa ontolta, kun koputtaa sitä. Joka tapauksessa tarkistan asian (ilmoitan) yhdistykselle :)

En apelsin Mia Orange sanoi:
On täysin mahdotonta määrittää, mitä materiaalia sinulla on seinässä ilman, että tunnustelee ja naputtaa sitä. Jos se on betonia, niin sen poistaminen on paljon vaikeampaa.

Minua kiinnostaa, onko kyse enemmän valosta keittiössä? Silloin et saa kovin suurta vaikutusta vain leventämällä vähän ja tekemällä kaari suoraksi yläreunasta. Yksi vaihtoehto saman korkeuden säilyttämiseksi talon kaikissa ovissa on asentaa ikkuna yläpuolelle.

Onko sinulla (kuten minulla) vähän vaikeuksia kaarien kanssa? Silloin helpoin ratkaisu on käyttää tiikerisahaa (jos se ei ole betonia) muotoilemaan uudestaan vain yläreunasta. Sitten asennetaan uudet laudat sivuille ja ylös sekä uusi lista. Halpaa ja helppoa, ja sen voi tehdä itse.
Allerginen kaarille :) Kuten kuvailit viimeisessä kappaleessa, se kuulostaa minulle erittäin hyvältä ratkaisulta!

Anna_H Anna_H sanoi:
Äärimmäisen halpa "keittiöremontti" on ostaa tällaista muovikalvoa jossakin vaaleassa kuosissa ja liimata tummille peitesivuille.
Olisiko siinä tarkoitus olla linkki tai vastaavaa? :)

• Tykkään
simonnnn ja 1 muu
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Myös lattia tarvitsee todennäköisesti korjausta, eikä sen tekeminen siististi ole helppoa.
Siihen ei riitä pelkkä tasoitus ja maalaus.
BirgitS BirgitS sanoi:
Lattian voi korjata uudella pidemmällä ja mahdollisesti leveämmällä kynnyksellä. Se toimii niin kauan kun ei ala purkaa seinää makuualkoviin päin.
Toki, mutta juuri sitä tapahtuisi, jos pitkä seinä purettaisiin, johon viittasin.

Lisäksi "kynnys" näennäisesti perusteettomassa paikassa on pieni kompastumisriski?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.