4 958 lukukertaa ·
19 vastausta
5k lukukertaa
19 vastausta
Hitsaa ritilä
Sivu 1 / 2
Epävarma, onko tämä oikea foorumiosa, mutta here goes:
Olen saanut käsiini paljon armeringsjärn, ja haluaisin hitsata ritilän autotallin ikkunoihin. En ole kuitenkaan koskaan saanut hitsata, joten syntyy paljon kysymyksiä.
Mitä tyyppiä hitsauskone minun pitäisi hankkia? Onko MMA oikea valinta? Toimiiko halpa, kuten Lidl-luokkaa, vai ovatko ne täysin arvottomia?
Voiko "vapauttaa" jo olemassa olevat hitsaussaumat (se on vanha hitsattu pergola, jonka olen saanut käsiini)?
Olen saanut käsiini paljon armeringsjärn, ja haluaisin hitsata ritilän autotallin ikkunoihin. En ole kuitenkaan koskaan saanut hitsata, joten syntyy paljon kysymyksiä.
Mitä tyyppiä hitsauskone minun pitäisi hankkia? Onko MMA oikea valinta? Toimiiko halpa, kuten Lidl-luokkaa, vai ovatko ne täysin arvottomia?
Voiko "vapauttaa" jo olemassa olevat hitsaussaumat (se on vanha hitsattu pergola, jonka olen saanut käsiini)?
Hitsaussaumojen vapauttaminen tehdään kulmahiomakoneella. MMA-hitsaus toimii varmasti, mutta MAG on helpompi. Se on joka tapauksessa suhteellisen yksinkertainen hitsaus. Joten se on hyvä aloitusprojekti, jos haluaa aloittaa hitsaamisen.
Oki, kiitos vinkistä. Uskotko, että tämä Biltemasta riittää?
https://www.biltema.se/verktyg/svet...MIme6huenG5QIVRbYYCh39SAzREAQYAyABEgKFDPD_BwE
Yksi asia vielä, ehkä tyhmä kysymys... Täytyykö, jos hitsaa kotona, olla jonkinlainen mukautus tilassa, jossa työskentelee? Vai voiko vaan olla autotallissa miten sattuu?
https://www.biltema.se/verktyg/svet...MIme6huenG5QIVRbYYCh39SAzREAQYAyABEgKFDPD_BwE
Yksi asia vielä, ehkä tyhmä kysymys... Täytyykö, jos hitsaa kotona, olla jonkinlainen mukautus tilassa, jossa työskentelee? Vai voiko vaan olla autotallissa miten sattuu?
Svetsauksessa tulee roiskumaan hitsausroiskeita ja kun leikkaat/hiot kulmahiomakoneella, se suihkuttaa hehkuvia metallilastuja, joten huomioi palovaara. Jos lattia on betonia ja seinät kipsiä, tilanne on melko rauhallinen, mutta muista, ettei läheisyydessä saa olla syttyvää materiaalia, joka voi syttyä tuleen. (Kulmahiomakone voi suihkuttaa aika pitkälle).
Hitsauksen savukaasut eivät ole kovin terveellisiä, joten hyvä ilmanvaihto/imuri on suositeltava, mutta avoimella autotallin ovella seisominen ei ole suuri ongelma.
Ei siis miten tahansa, mutta pieniin töihin ja hieman harkiten et ainakaan polta taloa alas
Hitsauksen savukaasut eivät ole kovin terveellisiä, joten hyvä ilmanvaihto/imuri on suositeltava, mutta avoimella autotallin ovella seisominen ei ole suuri ongelma.
Ei siis miten tahansa, mutta pieniin töihin ja hieman harkiten et ainakaan polta taloa alas
Vinkelslipen har jag koll på, har jobbat mycket med den genom åren.T Testarn sanoi:Det kommer att stänka svetsloppor vid svetsningen och när man kapar/slipar med vinkelslipen så sprutar det glödande metallspån så tänk på brandfaran. Är det betonggolv och gipsade väggar är det nog lugnt men tänk på att det inte får finnas brännbart material i närheten som kan antändas. (vinkelslipen kan spruta rätt långt).
När det gäller rökgaser från svetsningen så är de inte så nyttiga så bra ventilation/utsug är att föredra men att stå vid en öppen garageport är inga större problem.
Inte hur som helst alltså, men för småjobb och med lite eftertanke så bränner du iaf inte ner huset![]()
Hitsauksen, jonka linkitit, on mig, joka vaatii joko suojakaasua tai putkielektrodia. Kaasupullo on kallis. Putkielektrodi on sekä kallis että antaa (mielestäni) huonomman tuloksen. Ostaisin mieluummin tällaisen: https://www.biltema.se/verktyg/svetsning/svetsar/svetsinverter-mma-140dc-2000035249 Silloin tarvitset tavallisia hitsauselektrodeja (puikkoja), mutta saat hitsausta, jota voit käyttää ulkona, vaikka tuulee, mikä on hankalaa, jos sinulla on mig suojakaasun kanssa. Sen kanssa voit myös hitsata ruostumatonta terästä erityisillä elektrodeilla.
Se on hyvä, sillä ei halua, että synteettisestä materiaalista valmistettuihin housunlahkeisiin suihkuaa hehkuvia lastuja ja sulavat ne kiinni palovammaan, joka voi tulla, kun siihen tulee reikä...G Gestrike sanoi:
Vain esimerkiksi, mutta älä kysy, miten tiedän...
En tiedä mitään siitä hitsauskoneesta, mutta se vaatii 16 ampeerin sulakkeen, muutaman tonnin enemmän saat paremman esab hitsauskoneenG Gestrike sanoi:
https://www.jula.se/catalog/verktyg...h-lod/svets/mig-mag-svetsar/mig-svets-210045/
20% se vain on.