3 079 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
Hirsipalkkilattia - kuinka tasoittaa
Hei,
Aion remontoida mökin yläkerran ja aion purkaa lattiat poistaakseni purut ja tasoittaakseni palkiston, sitten asennan massiivipuulattian.
Palkisto on hirrestä, eivätkä he ole tehneet muuta kuin luoneet tasaisia pintoja lattialle ja katolle, joten sivut ovat kaarevat!
Mitä asiantuntijat suosittelevat tasoittamiseksi?
a) Höylätä tasaiset sivut ja sitten liimata/ruuvata 45*145 sivuille
b) Asettaa 45*xx tasaisesti palkkien päälle ja sitten omistaa tulevat vuodet kiilojen asettamiseen ja tasapainottamiseen?
c) Höylätä kaikki tasaisesti ja tulla jätetyksi vaimon toimesta?
Onko jollain hyvä idea?
Aion remontoida mökin yläkerran ja aion purkaa lattiat poistaakseni purut ja tasoittaakseni palkiston, sitten asennan massiivipuulattian.
Palkisto on hirrestä, eivätkä he ole tehneet muuta kuin luoneet tasaisia pintoja lattialle ja katolle, joten sivut ovat kaarevat!
Mitä asiantuntijat suosittelevat tasoittamiseksi?
a) Höylätä tasaiset sivut ja sitten liimata/ruuvata 45*145 sivuille
b) Asettaa 45*xx tasaisesti palkkien päälle ja sitten omistaa tulevat vuodet kiilojen asettamiseen ja tasapainottamiseen?
c) Höylätä kaikki tasaisesti ja tulla jätetyksi vaimon toimesta?
Onko jollain hyvä idea?
minulla on tapana tehdä alt b mukaan, jos ei ole ongelma, että se rakentuu ylöspäin, laita 70x34 litteästi ja tue 40-50 cm välein
Se ei ole niin aikaa vievää, muutama tunti per huone ehkä
Se ei ole niin aikaa vievää, muutama tunti per huone ehkä
Olemme tehneet joitain uusia välipohjia vanhoihin taloihin, ja silloin lattiat tulivat "suoriksi". Se korosti sitten huoneen muun vinouden, joten valmistaudu hieman hauskoihin optisiin vaikutuksiin, jos seinäsi kallistuvat hieman ja huonekorkeus vaihtelee.
En tiedä, miten se näyttää teidän tapauksessa, mutta joskus voi asentaa uudet lattiapalkit hirsien väliin, jolloin ne asennetaan samalle tasolle kuin vanhan lattiapalkin korkein kohta. Ja lähes yhtään huonekorkeutta ei menetetä.
Aion pystyttää uusia seiniä ja asentaa uuden sisäkaton, joten toivottavasti siitä tulee hyvä juttu. Olen jo tehnyt yhden huoneen, mutta silloin, mitä kadun syvästi tänään, laitoin lattialevyn olemassa olevan lattian päälle ja sitten puulattian, mikä selain että se rakennettiin, tuli klassisesti huonosti. Lattia näyttää sinikäyrältä.
daugaard-->
Olen ajatellut sitäkin vähän, jos tarkoitat että ne asetetaan rinnakkain vanhan palkiston kanssa? Mutta silloin täytyisi kai melkein sahata uudet taskut seinistä ja painaa ne sisään vai kuinka?
daugaard-->
Olen ajatellut sitäkin vähän, jos tarkoitat että ne asetetaan rinnakkain vanhan palkiston kanssa? Mutta silloin täytyisi kai melkein sahata uudet taskut seinistä ja painaa ne sisään vai kuinka?
Laser tulee olemaan.SBH sanoi:
Sitten minun täytyy laittaa lattialevyä ja sen jälkeen puulattia, mitä yritän välttää vain kattokorkeuden vuoksi, muuten ikkunan estetiikka menee pieleen.
Joskus toivoo, että olisi repinyt paskan ja rakentanut uuden :wow:
#7:
Se kuulostaa ihan hyvältä menetelmältä.
Kirjoitat #12:ssa, että sinulla tulee olemaan laser.
Sitten voit punnita jokaisen pään 34x70:stä ja käyttää suoraa ja tukea loput.
Lopuksi tarkistat poikittaiset palkit suoralla/pitkällä vatupassilla, tai vaihtoehtoisesti asetat lasern 1 tuumanmittan leveämpi kuin ajateltu taso ja tarkistat mittatikulla.
Se kuulostaa ihan hyvältä menetelmältä.
Kirjoitat #12:ssa, että sinulla tulee olemaan laser.
Sitten voit punnita jokaisen pään 34x70:stä ja käyttää suoraa ja tukea loput.
Lopuksi tarkistat poikittaiset palkit suoralla/pitkällä vatupassilla, tai vaihtoehtoisesti asetat lasern 1 tuumanmittan leveämpi kuin ajateltu taso ja tarkistat mittatikulla.
Klikkaa tästä vastataksesi