1 155 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Hilti HIT betonikiinnikkeen sijaan
Aion asentaa saksinostimen autolle, johon sain M16x120 laajennusankkurit, 4 kpl per saksi.
Haluaisin käyttää Hilti HIT kemiallisia ankkuroiden sijaan, mitkä minun kannattaa käyttää?
Ymmärrän, että oikeasti pitäisi/olisi hyvä laskea se, mutta minulla ei ole pääsyä nostimen valmistajan tietoihin, mitä voimia he käyttävät mitoittaessaan ja suunnitellessaan.
Jos vain arvailisi vähän? Tekisikö HIT-Z M16x155 työn? Upotussyvyys noin 125-130mm?
HIT-HY 200-A V3 injektointimassa.
Arvaan, että saksinostin on suhteellisen tasapainoinen sellaisenaan, eli useimmat autot voitaisiin nostaa ilman, että nostin kiinnitetään lainkaan? (Tietysti ei voi kallistaa autoa miten sattuu, koska silloin on vaara, että se kaatuu totta kai)
Joten ehkä nämä kiinnitykset eivät ole yhtä herkkiä kuin esimerkiksi 2-pilarissa...?
Haluaisin käyttää Hilti HIT kemiallisia ankkuroiden sijaan, mitkä minun kannattaa käyttää?
Ymmärrän, että oikeasti pitäisi/olisi hyvä laskea se, mutta minulla ei ole pääsyä nostimen valmistajan tietoihin, mitä voimia he käyttävät mitoittaessaan ja suunnitellessaan.
Jos vain arvailisi vähän? Tekisikö HIT-Z M16x155 työn? Upotussyvyys noin 125-130mm?
HIT-HY 200-A V3 injektointimassa.
Arvaan, että saksinostin on suhteellisen tasapainoinen sellaisenaan, eli useimmat autot voitaisiin nostaa ilman, että nostin kiinnitetään lainkaan? (Tietysti ei voi kallistaa autoa miten sattuu, koska silloin on vaara, että se kaatuu totta kai)
Joten ehkä nämä kiinnitykset eivät ole yhtä herkkiä kuin esimerkiksi 2-pilarissa...?
Jos sait M16x120 laajennusankkurit nostimen kanssa, niin luultavasti joku on laskenut, että niiden pitäisi kestää. En näe pointtia vaihtaa, henkilökohtaisesti mielestäni laajennusankkurit on helpompi asentaa. Onko sinulla riittävän paksu laatta 130 asennussyvyydelle?S Slarvpellen sanoi:Aion asentaa autolle saksiostimen, johon sain M16x120 laajennusankkureita, 4 kullekin sakselle.
Haluaisin kuitenkin käyttää Hilti HIT kemiaankkureita, mitä minun pitäisi järkevästi käyttää?
Ymmärrän, että periaatteessa pitäisi laskea se, mutta minulla ei ole pääsyä nostimen valmistajan tietoihin, mitä voimia käytetään heidän mitoituksessaan ja suunnittelussaan.
Jos vain arvailtaisiin vähän? Tekisikö HIT-Z M16x155 työn? Asennussyvyys tyyppi 125-130mm?
HIT-HY 200-A V3 ruiskutusmassa.
Arvelen, että saksiostin on suhteellisen tasapainoinen sellaisenaan, eli useimmat autot voisi nostaa ilman, että nostinta kiinnitettäisiin ollenkaan? (Tietenkin ei voi vääntää autossa miten tahansa, koska silloin se voi kaatua tietysti.)
Joten ehkäpä nämä kiinnitykset eivät ole yhtä herkkä kuin esim. 2-pilariin...?
Expandereilla on asennussyvyys noin 95 mm, en halua käyttää niitä, koska valoin noin 70 mm, koska tein syvennyksen liian syväksi valuprosessin aikana, joten itse expansioni tulee "työskentelemään" suurin piirtein siellä, missä ylivalu on. Voisi tietenkin käyttää pidempiä expandereja, jos haluaa sen. Ylivalu onnistui mielestäni melko hyvin, mutta haluaisin silti kaiken kiinnityksen alkuperäiseen valuun... henkseleitä ja vyötä! Kokonaisbetonipaksuus on muuten ~175 + ~70.N Nissegandhi sanoi:
He ovat erittäin avuliaita, mutta he haluavat kuormia laskettavaksi, kun taas nostovalmistajan ainoa vastaus (riippumatta siitä, miten harrastelijamaisesti kysyn) on 120Nm. (Tietysti kiristysmomentti olemassa oleviin laajennuksiin, mutta ei siis se mitä haluan tietää).Matti_75 sanoi:
Jos sinulla on kaksi valua, on täysin oikein kiinnittää alempaan. Hilti on kuten sinä, he haluavat sekä henkselit että vyön, mutta heidän pitäisi pystyä vertailemaan irrotusarvoja. Rakennustyömailla he haluavat mielellään kokeilla, jos tilanne on epävarma.S Slarvpellen sanoi:
Kysyin heiltä HIT-Z M16x155 ja sain takaisin ehdotukseksi HAS-D M16x220:n kuormitustietojen puutteessa (henkselit ja vyö), nämä ovat noin 2-3 kertaa kalliimmat ja lisäksi minulla ei välttämättä ole tilaa ylhäällä, jos se vie liikaa tilaa.N Nissegandhi sanoi:
Näin näyttää minun nosturini: https://jemaautolifte.se/cdn/shop/f...r_lift_JA6001S_1_1.jpg?v=1759214026&width=640.
Kun zoomaa, voi nähdä pultinreiät, ne sijaitsevat niin sanotusti nostimen sisällä, mutta siellä on ehkä joka tapauksessa 50-80 mm, kun se on laskettu alas...
Mutta juttu on, että ehkä en pitäisi sählätä vaan maksaa, se on muutaman tuhannen investointi tänään ja turvallista kikkailua tulevien 20-30 vuoden aikana...
Parempi pelata varman päälle kuin katua!
Onhan siellä muita, jotka voivat laajentaa Essve, tarkista joku muu.S Slarvpellen sanoi:Kysyin heiltä HIT-Z M16x155 ja sain takaisin HAS-D M16x220 ehdotukseksi lastitietojen puutteessa (henkselit ja vyö), nämä ovat tyypillisesti 2-3 kertaa kalliimpia, eikä minulla välttämättä ole tilaa ylhäällä, jos se rakentaa liikaa.
Näin liftini näyttää: [linkki].
Kun zoomaa, voi nähdä pultinreiät, ne ovat niin sanotusti sisällä lifteissä, mutta siellä on ehkä ainakin 50-80 mm, kun se on laskettuna...
Mutta asia on, että ehkä minun ei pitäisi sählätä, vaan maksaa, se on muutaman tuhannen investointi tänään ja turvallista mukavaa asentamista seuraavien 20-30 vuoden aikana...
Parempi olla turvassa kuin pahoitella!
Klikkaa tästä vastataksesi