Hei.

Minulla on kysymys kellarinseinien kittaamisesta (sisätiloissa). Onko ok käyttää hiekkatasoitetta? Haluaisin jotain, joka on diffuusioavointa eikä samalla tuhoudu mahdollisesta kosteuden siirtymisestä.

Seinät maalataan myöhemmin jollakin, yhtälailla, diffuusioavolla maalilla.

Ystävällisin terveisin

• Tykkään
Småbrukaren
  • Laddar…
Ei se ole OK, tasoite ei hengitä. Ulkoseinissä pitäisi olla rappaus ja sitten silikaattimaali, jos haluaa maalata.

Tämä sanottuani haluan kuitenkin lisätä, että olen ollut monissa kellareissa, joissa ulkoseinät on tasoitettu ilman ongelmia, mutta se ei ole oikein.

Terveisin maalari

L Lechuza sanoi:
Ei, se ei ole OK, tasoite ei hengitä. Ulkoseinissä tulisi olla rappaus, sitten silikaattimaali, jos haluaa maalata.

Tämän sanottuani haluan kuitenkin mainita, että olen ollut monissa kellareissa, joissa ulkoseinät on tasoitettu eivätkä ne ole olleet ongelma, mutta oikea tapa se ei ole.

Yst. terv. maalari
Kiitos. Ymmärrän mitä sanot.

L Lechuza sanoi:
Ei se ole OK, tasoitteen läpi ei kulje ilmaa. Ulkoseinissä pitäisi olla rappaus, sitten silikaattimaali, jos haluaa maalata.

Haluan kuitenkin sanoa, että olen ollut monissa kellareissa, joissa ulkoseinät ovat olleet tasoitettuja eikä ongelmia ole ollut, mutta oikea tapa se ei ole.

Terv. maalari
Tarkoitatko, että tasoite on kosteusläpäisemätön? Miten päädyit siihen? Tarve olla kosteusläpäisemätön riippuu myös siitä, miten r seinä on rakennettu ja miten tila käytetään.

J
Se on riski tavallisella spackel, erityisesti jos maalaa ”plastfärg” sillä.

Valitsisin ensisijaisesti jonkinlaisen pinnoitteen ja maalaisin avoimella maalilla, ehkä toimisi jonkinlainen våtrums tai båtspackel, joka kestää vettä. Mutta pinnoite on varmaan paras.

D Daniel 109 sanoi:
Tarkoitatko, että tasoite on kosteudenkestävä? Miten päädyit siihen?
Jos sen edes tarvitsee olla kosteudenkestävä, riippuu myös siitä, miten r-seinä on rakennettu ja miten tilaa käytetään.
Tarkoitan, että jos e on kostea kellarin ulkoseinästä, tasoite kuplii ja irtoaa.

Miten päädyin tähän, on se, että olen nähnyt tämän x määrässä kellareita ja puhunut värijakelijoiden kanssa, jotka sitten ovat sanoneet, että tasoite ei hengitä kellarin ulkoseinillä.

J
L Lechuza sanoi:
Tarkoitan, että jos kellariseinän ulkopuoli on kostea, niin tasoite alkaa kuplia ja irtoaa.

Miten päädyin tähän on, että olen nähnyt sen useissa kellareissa ja puhunut maalikauppiaiden kanssa, jotka ovat sitten sanoneet, ettei tasoite hengitä kellarin ulkoseinillä.
Olen nähnyt saman, lapsuudenkodissani kun olin lapsi ja nykyisessä talossani, jossa näyttävät tehneen niin parissa kohdin.

Rappaamalla ja rappausmaalilla se toimii paljon paremmin.

L Lechuza sanoi:
Tarkoitan, että jos kellarin ulkoseinä on kostea, tasoite alkaa kuplia ja irtoaa.

Tulin tähän johtopäätökseen, koska olen nähnyt tämän useissa kellareissa ja keskustellut maalitukkukauppiaiden kanssa, jotka ovat kertoneet, että tasoite ei hengitä kellarin ulkoseinissä.
Että se irtoaa kosteuden vuoksi on aivan eri asia kuin ettei se hengitä.

D Daniel 109 sanoi:
Että se päästää kosteuden läpi on täysin eri asia kuin että se ei hengitä.
He ovat väärässä Daniel, kaikki hiekkapohjaiset spackel ilman muovilisäaineita ovat aivan yhtä hyviä kuin rappaus.
MUTTA jos spacklaat hyvin "vahvemmalla" spackel:lla, se voi vetää irti sen, mihin se on spacklattu.

Enemmän sementtiä = vahvempi
hiekka on ainoastaan hienompi fraktio kuin rappaus, mutta sama "materiaali".

A
Tavalliset sisäkäyttöön tarkoitetut hiekkaiset tasoitteet, kuten Beckers medium, sisältävät kopolymeerejä, mikä tekee tasoitteesta melko tiivistä ja seinä ei hengitä optimaalisesti leveällä tasoituksella.
Laastilla ei ole paljon yhteistä näiden tasoitteiden kanssa lukuun ottamatta vähän soraa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.