Vihdoinkin joku muu ajattelee tätä.
Olen kerännyt vähän tietoa tästä ja vaikuttaa siltä, ettei tämä ole kovin yleistä Ruotsissa. Joitakin esimerkkejä tosin löytyy. Katsotaan, löydänkö kotoa mitään Ruotsissa.

Halmirakentamisessa on kaksi eri tekniikkaa: itsensä kantava tai puurunko.
Puurunko on tietysti tarpeen, jos aikoo rakentaa useita kerroksia tai suuren talon.
Seinäkappaleet, joiden maksimikoko on 2.5x5m, voidaan rakentaa ilman puuta.
Haluaisin rakentaa vierastalon itsensä kantavilla seinillä mutta niin, että katon runko on pylväiden varassa.

USA:ssa tämä on erittäin halpa tapa rakentaa. Täällä Ruotsissa
on valitettavasti rappaus todella kallista, koska meillä on enimmäkseen puujulkisivuja.

Nyt tehtävälista on melko pitkä, joten tämä projekti sijoittuu melko alas 10-vuotissuunnitelmassa.
 
Ne talot, jotka mielestäni ovat mielenkiintoisia ja järkeviä rakentaa, ovat seuraavan periaatteen mukaisia:
Pinoa tiivisti paalatut olkipaali seiniksi sen pohjapiirroksen mukaisesti, jonka haluat.
Vahvista ikkuna- ja oviaukot puukehyksellä.
Peitä kaikki seinät verkolla ja ruiskuta rappaus päälle.
Jotta olkea voitaisiin hyödyntää katossa, vaaditaan jonkinlainen runko.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.