hei!

Minulla on autotallissa kattotuolit cc600

Ajattelin asentaa yhden kerroksen kattokipsilevyä

Ajattelin asentaa 28x70 cc300 - onko se hyvä?

Huomasin, että puutavaratoimittajallani on uritettu 28x70, voinko silloin liittää "ilmassa" (olettaen, että liitokset on siirretty) vai pitäisikö minun silti katkaista ja liittää kattotuoleihin?

Miten yleensä vedetään sähkö yms. autotallin katossa?

Pinta-ala on noin 130 m2 ja kattokorkeus on 4,4 metriä...

• Tykkään
SimonClaesson
  • Laddar…
Voit varmasti jatkaa vapaasti kattotuolien välillä, mutta ei kahta jatkokohtaa vierekkäin ilman pari väliin jäävää "kokonaista" harvaa.

Sähköjohdot kannattaa vetää katossa tilassa, jonka harvalaudoitus luo. Muuten vedän henkilökohtaisesti mielelläni sähköt ulkopuolelle lisärakennuksissa.

Sinun ei tarvitse jatkaa tuolia, eikä kahta jatkettua harvaa vierekkäin samassa lokerossa.

• Tykkään
Drektor
  • Laddar…
noin kuin ajattelin,

sekä harva että sähkö, joka todennäköisesti jää pinnalle.

kuinka paljon parempi on, jos katossa on kaksoiskipsilevy? kaksoiskipsilevy on paljon raskaampi, 1400 kg vs 2800 kg tyyliin...

arvailen, että pitäisi kitata nauhalla kuten sisätiloissa... puuh mikä työ 135 m2 :D

camaro1969 sanoi:
...
kuinka paljon parempi siitä tulee, jos kattoon laitetaan kaksoiskipsiä?
...
Parempi millä tavalla?
Kaksoiskipsilevyä käytetään, jos meinaa kaakeloida tai seinien äänieristyksen takia.
Miten siitä olisi hyötyä autotallin katossa?

paloturvallisuus ajattelin..

Sinun ei tarvitse tasoittaa katon kipsilevyjen saumoja, levyt on viistetty reunasta ja on tarkoitus jättää näkyviä saumoja.

Minulla on itselläni samanlainen projekti edessäni, jossa aion asentaa kattokipsiä autotalliin, jossa on 45 asteen kattokulma ja 5,5 metriä korkea harjakorkeus. Koska en ole erityisen tarkka viimeistelyn suhteen autotallissa, suunnittelen maalaavani kipsilevyt kattomaalilla ennen asennusta ja ottamassa mukaan purkin valkoista puukittiä asennuksen aikana, jotta voin pakkeloida ruuvinreiät heti. Ei ole hauskaa maalata kattoa korkealla...

Terveisin, Magnus

olen ajatellut käyttää tavallista kipsiä 1200*2400/2500

se pitäisi kai toimia yhtä hyvin?

camaro1969 sanoi:
ajattelin käyttää tavallista kipsilevyä 1200*2400/2500

sen pitäisi toimia yhtä hyvin?
Ehdottomasti! On valmistajia, jotka puristavat kaikki neljä reunaa lisäksi helpottamaan lyhyiden saumojen tasoitetöitä.

Luulen myös, että on hyvä idea käyttää levyjä, joissa kaikki neljä reunaa on viistetty, jos aiot asentaa "normaalia" kipsiä. Mielestäni tasainen katto (jonka saat "normaaleilla" levyillä ja tasoituksella) on paljon siistimpi, mutta olen samaa mieltä siitä, että se on "huh mikä työ 135 m2":ssä". :-)

Uskon kuitenkin, että säästät rahaa jättämällä kattokipsilevyt pois; uskon, että normaalit levyt ovat noin puoleen neliömetrihintaan(?).

• Tykkään
camaro1969
  • Laddar…
Tarvitsenko todella niin karkeaa puutavaraa kuin 28x70 harventaakseni, kun kattotuolit ovat cc600

eikö voisi käyttää tavallista paneelia, kuten 21x70 sen sijaan? eroaa noin 2:- metri, mikä tekee 1000:- tässä rakennuksessa...

En näe suoria ongelmia sen kanssa - Tulet tekemään sen cc30:lla, mikä tekee siitä varmasti riittävän kestävän ainakin jossain määrin.
Sitten olisin, henkilökohtaisesti, eli jos sinulla ei ole levynostinta, valinnut työskennellä 900 levyjen kanssa 1200 sijaan - Ne ovat siis raskaita!
Ruuviautomaatti on suositeltava.

vai voiko ajan myötä tulla taipumista kattotuolien välille, jos käyttää heikompaa puutavaraa?

camaro1969 sanoi:
MEEN

tarvitsenko todella niin paksua puuta kuin 28x70 harvassa kun minulla on kattotuolit cc600

eikö voisi käyttää tavallista paneelia, kuten 21x70 sen sijaan? ero on tyyliin 2:- metri, mikä tekee 1000:- tässä rakentamisessa...
Tarvitsee ja tarvitsee...

c-c 600 kattotuolien alarungoissa/kattopalkkien välillä on "standardi", samoin kuin 28x70 harvalaudoitus. Mitä tekee tonni tässä suurprojektissa?

eikö cc1200 ole vakio kattotuolien välillä?

siksi syntyi "ideani" siitä, että minulla oli kaksinkertainen tiheys ja siksi voisin käyttää harvempaa puutavaraa.

tuhat euroa ei tee niin paljon... mutta tuhat euroa jokaisessa rakennusvaiheessa tekee paljon rahaa... pienistä puroista kasvaa suuri virta...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.