Hei,

Minulla on 65" TV, joka painaa 36 kg. Tämän aion nyt kiinnittää seinälle uuteen taloon ja haluan tietenkin olla varma, ettei se putoa alas.

Kiinnike, joka minulla on, on nimeltään Deltaco ARM-421 ja mukana tulee useita ruuveja betoni- ja puuseinälle.

Kysymys nyt on, miten varmistan, että se pysyy paikoillaan? Ensimmäinen askel on selvittää, millainen seinä on, johon kiinnitän, ja koputtaessani sitä, se kuulostaa puulta tai vaihtoehtoisesti kipsiltä. Tarvitsen todennäköisesti myös tietää sen paksuuden.

Osa seinästä, johon kiinnitän, on seinä, joka on asennettu jälkikäteen jakamaan huone, joten todennäköisesti se on eri materiaalista.

Ehdotuksia, kuinka voin varmistaa, että tämä on turvallista ja hyvää?

Jos kyseessä on vastarakennettu talo, voit ehkä kysyä valmistajalta, mistä seinä koostuu. Jos talo on käytetty (uusi sinulle), voit ehkä kysyä edelliseltä omistajalta, miten seinä on rakennettu. Voit yrittää selvittää, missä kohtaa seinässä on koolaukset, voit ehkä nähdä tai tuntea, missä seinäverhouksen saumakohdat ovat.

Tämä on talo, joka on rakennettu vuonna 71, joten sillä on joitakin vuosia takanaan. Olen koputtanut seinään ja voin kuulla, että siellä on yksittäisiä koolauksia, mutta niiden väli on hyvin pitkä. Olen yrittänyt tavoittaa edellisen omistajan, mutta en ole saanut vastausta vielä. Muuten joudun merkitsemään, mihin reiät tulevat, kokeilemaan pienemmällä poralla ja katsomaan, mitä materiaalia siellä on.

Jos se ei ole kipsiä, tarvitseeko silti mollyskruvarit?

Jos se on rakennettu vuonna 71, on seinässä todennäköisesti lastulevyä. Käytä molly-ankkureita siihen, niin se pysyy hyvin, vielä parempi, jos voit kiinnittää muutamia ruuveja palkkiin tietysti.

Taloni, joka on rakennettu vuonna 1971, on 12 mm levy (masonit) seinäverhouksena ja se näyttää olevan koolattu cc1200.
Olen käyttänyt molly-ankkureita kiinnittääkseni 52" tv:ni.

Olen saanut vastauksen entiseltä omistajalta ja hän sanoo, että puolet seinästä on kipsiä ja toinen puoli on jonkinlaista levyä, todennäköisesti samanlaista, jota Micro käyttää.

Joten mitä tarvitsen tässä ovat siis 4 kpl mollynkierukoita. Kysymys on, mikä koko voi olla tarpeen 36 kg:lle? Mukana tulevat puu/betoni ruuvit näyttävät vähintäänkin melko karkeilta (7-8 mm ja 55 mm pitkät), sitten on myös kysymys, onko se kaksinkertainen vai yksinkertainen kipsi? Mitä etäisyyksiä pitäisi ostaa?

S
en uskoisi lastulevyjä televisioni kanssa.
olen ruuvannut ruuvin lastulevyyn ja testannut vetoa ja roikkuvuutta, ja ei. tänne ei tule televisiota lastulevyseinässä

Poraa ensin, niin näet, jos siellä olisi kaksilevyjä, mikä ei ole todennäköistä, mutta eihän sitä koskaan voi olla varma.;)

Olisin käyttänyt Mollya, jossa on 6mm ruuvi. Mahdollisesti tarvitset prikkoja ruuvin pään ja kiinnikkeen väliin, kun Molly-ruuvien päät voivat olla liian heikkoja ja mennä kiinnikkeen ruuviaukon läpi.

SBH sanoi:
en luottaisi lastulevyyn televisioni kanssa.
Olen kerran ruuvannut ruuvin lastulevyyn ja testannut veto- ja roikotuskyvyn enkä uskaltaisi. Siinä ei tule olemaan yhtään televisiota lastulevyseinässäni
Suoraan vetäminen ei varmaankaan ole oikea tapa testata, kyse on painosta suoraan alaspäin, ja siinä mollyruuvit kestävät erittäin suuria painoja.

On olemassa pieniä taulukoukkuja, joissa on 3 naulaa, jos lyöt ne kipsilevyyn, ne kestävät aika painavia tauluja, mutta jos vedät suoraan ulos, ne irtoavat heti ilman suurempaa vastusta.

Tietenkin halutaan, että se on turvallista myös siinä suunnassa, mutta jos on 4 mollyruuvia, sen pitäisi kestää melko hyvin myös siinä suunnassa, oikeasti voimasta alaspäin on kyse, joka on 35 kg.

Mitä olen lukenut, M6 mollyruuvi kestää 40 kg yksinkertaisessa kipsilevyssä, joten 4 on noin 160 kg ja näyttää lisäksi siltä, että voisi kiinnittää ainakin 2 ruuvia jonkinlaiseen runkoon, jolloin voin käyttää mukana tulevia ruuveja.

Todennäköisesti se on M8, joka minun pitäisi olla, joten jos ostan kaksin- ja yksinkertaiselle kipsille, niin minulla on se, mikä se sitten onkaan. :)

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Huomaan nyt, että se kiinnitetään itse asiassa 6 ruuvilla, joten 6 m8-mallin mollyskruvia pitäisi tehdä tehtävänsä :)

Silloin voit jopa katsoa kauhuelokuvia ilman, että se putoaa :)

S
snowjim sanoi:
Suoraan vetäminen ei taida olla oikea tapa testata asiaa, sillä käsittääkseni laskelmissa otetaan huomioon suoraan alaspäin suuntautuva paino, jota molly-ruuvit kestävät erittäin hyvin.

On olemassa sellaisia pieniä taulunripustimia, joissa on 3 tappia, jos lyöt ne kiinni kipsiseinään, ne kestävät melko painavia tauluja, mutta jos vedät ne suoraan ulos, ne irtoavat heti ilman suurempaa vastusta.

Tietenkin haluaa, että se on varmaa myös siinä suunnassa, mutta jos käytössä on 4 molly-ruuvia, pitäisi niiden pitää melko hyvin myös siinä suunnassa, varsinkin kun painovoima vaikuttaa alaspäin, joka on 35 kg.

Mitä olen lukenut, niin M6 molly-ruuvi kestää 40 kg yksittäisessä kipsilevyssä, joten 4 ruuvia kestää noin 160 kg. Lisäksi näyttää siltä, että voisin kiinnittää vähintään 2 ruuvia johonkin tukihirteen, jolloin voin käyttää mukana tulevia ruuveja.
testasin vetoa ja ripustusta

Asensin 65-tuumaisen televisio seinään kolmella M5 molly-ankkurilla kaksoiskipsilevyyn, ja se pysyy edelleen paikoillaan. Alun perin oli tarkoitus asentaa 55-tuumainen, mutta he pitivät sitä liian pienenä.

Kävin katsomassa expandereita tänään Bygg Maxilla ei ollut paljon valinnanvaraa, eivät edes kirjoittaneet kokoja Haraldilla löysin kuitenkin 12 ja 10 mm ts. ulkokuoren, itse ruuvi näyttää olevan noin 8 mm. Ostin sekä kaksinkertaiset että yksinkertaiset, joten katsotaan mitkä tulevat käyttöön. Uskon, että käytän 2 puuruuvia telineestä runkoon ja sitten 3 molly-rengasruuvia mahdollisimman karkeassa koossa.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.