339 628 lukukertaa ·
410 vastausta
340k lukukertaa
410 vastausta
Ostaa rakennusmateriaaleja ulkomailta
Laattojen/klinkkerien valikoima oli paras LeroyMerlinissä "isoista", mutta suurin osa oli melko "standardeja", kaipasin hieman enemmän luonnonkiviä ja pienikokoisia laattoja, kuten 10x10 ja mosaiikki-kokoisia.KarlXII sanoi:
Mutta ostimme kuitenkin 60 neliömetriä klinkkereitä (autotalliin, Castoramasta) ja 35 neliömetriä laminaattia (LeroyMerlinistä).
Nej, vi provade inte eftersom både klinkern och klickgolvet redan var på extrapris och bland det billigaste dom hade så kände vi att det förmodligen inte skulle ha funkat! ;DHusbyggarn sanoi:
Dessutom var ju priserna så låga så att man akulle skämmas om man prutade!
Nåja, inte riktigt men.....
Jag kan ju också nämna att ungefär 30% av personalen i butikerna pratade hyfsad engelska och att de var mycket trevliga och kunde sina saker bra, var det något dom inte visste så tog dom gärna reda på svaret på dom konstiga frågor vi kom med.
Skriv gärna här i tråden vilka butiker ni tyckte var bra (eller dåliga) och hur deras sortiment var.
Dagligvaruaffären "Auchen" (stavning?) var det största jag sett....63kassor och fem gånger så stort som den största butiken i Umeå.....dom var billligast på spriten!
70cl Absolut Vodka gick på runt 37zloty....Polsk vodka fanns för 25zloty per liter..
(1 zloty = 2,10kronor)
Hei
Olen juuri ollut Puolassa ja ostanut kodinkoneita.
Matkustin Ystad-sassnitz päivälipulla, hytissä molempiin suuntiin.
Minulla oli pakettiauto, joka oli 2,7 metriä korkea ja 6,8 metriä pitkä, ostin lipun henkilöautolle, joka on yli 2 metriä korkea ja 6 metriä pitkä, eikä se ollut ongelma. matka maksoi silloin 1380:-
saavuin kello 7 aamulla Sassnitziin ja olin Szczecinissä (saksan nimi puolalaiselle kaupungille) noin kello 11 aamupäivällä.
Ostin maalia ja työkaluja Castoramasta, hyvä palvelu ja erinomaiset hinnat.
Kodinkoneet ostin RTV Euro:sta, varmaankaan ei halvin paikka mutta hinnat olivat hyviä silti.
Erinomainen palvelu ja kieli ei ollut ongelma, vanha koulu-saksa ja englanti toimivat hienosti.
Kello 17 lähdin takaisin lautalle ja olin siellä hyvissä ajoin ennen lähtöä noin 22:15. Noin tunti varaa.
Ostin noin 15 000 SEK:llä ja arvioin, että säästin matkalla noin 13 000 SEK.
Tämän lisäksi ostin melko paljon alkoholijuomia ja tupakkaa omaan hintaan, sitä voittoa ei ole laskettu matkan voittoon, mutta se lisää vielä pari tuhatta siihen.
Diesel oli myös halpaa Puolassa.
Tänä syksynä tulee vielä yksi matka, silloin ehdin ostaa enemmän, koska löydän nyt paremmin Szczecinissä.
Ota yhteyttä olov@datorexperten.se jos haluat vinkkejä!
Onnea matkaan!
Olen juuri ollut Puolassa ja ostanut kodinkoneita.
Matkustin Ystad-sassnitz päivälipulla, hytissä molempiin suuntiin.
Minulla oli pakettiauto, joka oli 2,7 metriä korkea ja 6,8 metriä pitkä, ostin lipun henkilöautolle, joka on yli 2 metriä korkea ja 6 metriä pitkä, eikä se ollut ongelma. matka maksoi silloin 1380:-
saavuin kello 7 aamulla Sassnitziin ja olin Szczecinissä (saksan nimi puolalaiselle kaupungille) noin kello 11 aamupäivällä.
Ostin maalia ja työkaluja Castoramasta, hyvä palvelu ja erinomaiset hinnat.
Kodinkoneet ostin RTV Euro:sta, varmaankaan ei halvin paikka mutta hinnat olivat hyviä silti.
Erinomainen palvelu ja kieli ei ollut ongelma, vanha koulu-saksa ja englanti toimivat hienosti.
Kello 17 lähdin takaisin lautalle ja olin siellä hyvissä ajoin ennen lähtöä noin 22:15. Noin tunti varaa.
Ostin noin 15 000 SEK:llä ja arvioin, että säästin matkalla noin 13 000 SEK.
Tämän lisäksi ostin melko paljon alkoholijuomia ja tupakkaa omaan hintaan, sitä voittoa ei ole laskettu matkan voittoon, mutta se lisää vielä pari tuhatta siihen.
Diesel oli myös halpaa Puolassa.
Tänä syksynä tulee vielä yksi matka, silloin ehdin ostaa enemmän, koska löydän nyt paremmin Szczecinissä.
Ota yhteyttä olov@datorexperten.se jos haluat vinkkejä!
Onnea matkaan!
Hei !Ellax sanoi:Puola houkuttelee meitä (tiedättehän, maantiede...). Mutta miten ihmeessä puhutaan ihmisten kanssa Puolassa. Olisi käytännöllistä vähän "valmistautua" ennen lähtöä ja ottaa kontakteja. Eikö kellään ole puolalaista sukulaista, joka voisi myydä minulle vähän konsulttipalveluja puhelimessa puhumiseen.
Muuten voin kertoa, että olen käynyt IKEAn kotisivulla Puolassa ja katsellut keittiöitä. Ne ovat noin 50% halvempia ja niiden pitäisi olla suunnilleen sama asia mielestäni.
olen kotoisin Gdańskista ja voin auttaa teitä puolankielen kanssa
MiaFia...tarkoitatko, että hinnat suurissa kaupoissa (Castorama ym.) ovat neuvoteltavissa, ainakin Puolalaisille, -myös suhteellisen pienissä ostoksissa... ???
Hei
Tarkoitan, että jos ostaa paljon, voi neuvotella alennuksia myös suurissa kaupoissa. Se pätee myös täällä Ruotsissa. Mutta entä pienet ostokset? En usko, ei heillä ole mitään syytä antaa sinulle alennusta.
Hei
Tarkoitan, että jos ostaa paljon, voi neuvotella alennuksia myös suurissa kaupoissa. Se pätee myös täällä Ruotsissa. Mutta entä pienet ostokset? En usko, ei heillä ole mitään syytä antaa sinulle alennusta.
hmmm, kuulostaa siltä, että useampien pitäisi yrittää tinktiä "pienistä määristä" täällä Ruotsissa. Itse yritän aina tinkiä, ja se onnistuu 9 kertaa 10:stä esimerkiksi elgigantilla, coopissa tai k-rautassa. Tinkiminen ei ole mikään ulkomaailman ilmiö, ainoastaan se, että me ruotsalaiset olemme joskus hieman ujoja ja hyvin kasvatettuja... 

Lisätietoa kaupoista tällä linkillä:
http://www7.stenaline.se/servlet/se...ain?data.node.id=17586&data.language.id=1
Onko kenelläkään kokemusta itäisistä julkisivurappaussysteemeistä?
Olen nähnyt esitteitä Viscum & Bolixista, mutta en tiedä ketään, joka olisi työskennellyt niiden kanssa täällä...
Paljon halvempia kuin STO:n järjestelmät ainakin.
Olen nähnyt esitteitä Viscum & Bolixista, mutta en tiedä ketään, joka olisi työskennellyt niiden kanssa täällä...
Paljon halvempia kuin STO:n järjestelmät ainakin.
Hello Mia Fia
Olin samassa ongelmassa kuin sinä. Kuinka helvetissä kommunikoit puolalaisten kanssa? Olimme hintavertailukierroksella Puolassa (menimme lautalla Ystadista - sc .. ..s .s ..s re, jotain sellaista) saavuimme maihin ja ainoa kauppa, jossa voitiin ymmärretty, oli Castorama, eli meidän Bauhausin vastine (ja ne ovatkin jo halpoja... :-/)
Toisena päivänä meillä oli valtava onni, taksikuskimme puhui sujuvaa englantia ja tiesi kaikki paikat, joissa paikalliset shoppailevat.. Etsi tämä, 45 lavaa suporexia toimitettu uudelle rakennuspaikallemme 45.000:lla.
Vinkkini sinulle, puhu taksikuskien kanssa. Joo, kyllähän se maksoi minulle 1000 sek, mutta se oli sen arvoista...
kiitos sinulle, lasec!
//Svensson
Olin samassa ongelmassa kuin sinä. Kuinka helvetissä kommunikoit puolalaisten kanssa? Olimme hintavertailukierroksella Puolassa (menimme lautalla Ystadista - sc .. ..s .s ..s re, jotain sellaista) saavuimme maihin ja ainoa kauppa, jossa voitiin ymmärretty, oli Castorama, eli meidän Bauhausin vastine (ja ne ovatkin jo halpoja... :-/)
Toisena päivänä meillä oli valtava onni, taksikuskimme puhui sujuvaa englantia ja tiesi kaikki paikat, joissa paikalliset shoppailevat.. Etsi tämä, 45 lavaa suporexia toimitettu uudelle rakennuspaikallemme 45.000:lla.
Vinkkini sinulle, puhu taksikuskien kanssa. Joo, kyllähän se maksoi minulle 1000 sek, mutta se oli sen arvoista...
kiitos sinulle, lasec!
//Svensson
Oli ikävää, ettet voinut tehdä itseäsi ymmärretyksi....
Kun olimme siellä, kuukausi sitten, ei ollut mitään ongelmia tehdä itseään ymmärretyksi missään suurista tavarataloista (OBI, Castorama, Praktiker, Mediamarkt, Auchen, IKEA, LeroyMarlin jne.), aina löytyi joku, joka osasi Englantia, ja palvelu ja avuliaisuus olivat erittäin hyviä, huomattavasti parempia kuin täällä kotona mielestäni.
He olivat lisäksi erittäin asiantuntevia, kun oli jotain, jota ihmettelimme, ja jos heillä ei ollut vastausta heti, he kirjaimellisesti juoksivat etsimään vastausta.
Mutta ilmeisesti teillä meni hyvin kuitenkin!
Onko joku ollut "oikealla" keittiötoimittajalla Puolassa ja onko hänellä jotain vinkkejä tähän?
Myös jostain firmasta, joka myy graniittilevyjä keittiötasoille, kaivataan vinkkejä!
Kun olimme siellä, kuukausi sitten, ei ollut mitään ongelmia tehdä itseään ymmärretyksi missään suurista tavarataloista (OBI, Castorama, Praktiker, Mediamarkt, Auchen, IKEA, LeroyMarlin jne.), aina löytyi joku, joka osasi Englantia, ja palvelu ja avuliaisuus olivat erittäin hyviä, huomattavasti parempia kuin täällä kotona mielestäni.
He olivat lisäksi erittäin asiantuntevia, kun oli jotain, jota ihmettelimme, ja jos heillä ei ollut vastausta heti, he kirjaimellisesti juoksivat etsimään vastausta.
Mutta ilmeisesti teillä meni hyvin kuitenkin!
Onko joku ollut "oikealla" keittiötoimittajalla Puolassa ja onko hänellä jotain vinkkejä tähän?
Myös jostain firmasta, joka myy graniittilevyjä keittiötasoille, kaivataan vinkkejä!
Det är ju rätt enkelt, för att inte säga busenkelt, att byta ut en kontakt som passar svensk standard. Bara att hålla koll på vilken tåt (färg) som är jordningen.David sanoi:
Lars