Olen aiemmin tänä syksynä asentanut uuden ulko-oven ja sivuvalot taloon ja harkitsen vahvasti rakentavani pienen katon portaan päälle suojellakseni niitä säältä ja tuulelta. Katon tulisi peittää oven edessä oleva tasanne, joka on noin 150-160 cm leveä.

Ajatus on korvata olemassa oleva kaide ja rakentaa uusi pitkillä pylväillä ja yläkaiteilla. Ongelma on, että ovi sijaitsee talon pitkällä sivulla, joten katon räystäät päättyvät noin 15 cm oven yläreunan yläpuolella - muuten olisin voinut asentaa tavallisen katoksen kannattimilla, jotka ovat niin suosittuja nykyään... Portaikko kulkee oikealle eikä sitä voi muuttaa suoraksi, koska autotie kulkee aivan oven edessä ja tila tontin rajalle ei riitä.

Yksi vaihtoehto on pidentää olemassa olevaa kattoa, katto tiilillä, portaikon yli, mutta pelkään menettäväni paljon valoa, joka tulee eteiseen. Olen myös katsonut pleksilevyä lasimestarilla, mutta olen hieman epäileväinen, pysyykö se kauniina pidemmän aikaa. Kattolevy tai aaltomuovi ei myöskään ole minulle vaihtoehto.

Onko kenelläkään muita ehdotuksia ja/tai ideoita, tai kenties jopa kuvia siitä, miten olette tehneet?

Puolikas kuva portaasta ja ovesta:

33658_1319824336312_1851919358_567527_7379559_n.jpg

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.