3 784 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Halon halkeamat ja muut katon/seinien halkeamat uudessa ullakkoasunnossa - syy?
Ostin noin 2 1/2 vuotta sitten uuden ullakkohuoneiston olemassa olevasta talosta. Rakennettiin 8 samanlaista asuntoa, jotka levitettiin 3 porraskäytävään. On käynyt ilmi, että asunnossani on tullut todella paljon halkeamia, mikä rakennuttajien mukaan on täysin normaalia (jotka ovat nyt menneet konkurssiin eivätkä tule korjaamaan 2-vuotistarkastusta).
Olen liittänyt mukaan muutamia kuvia savupiipusta, joka on haljennut pahasti monesta kohtaa, mutta myös parvekkeen oven yläpuolelta, missä on tullut kunnon rako.
Lisäksi melkein kaikissa katto/seinä kulmissa on halkeamia, samoin katossa pystysuoraan.
Onko jollakulla kokemuksia tästä ja voiko sanoa, että tämä on normaalia parin ensimmäisen vuoden aikana vai onko jotain vialla? Pitää vielä mainita, että kävin naapuriasunnossa katsomassa, onko ongelmat samat ja siellä ei ollut lainkaan samoja halkeamia.
Olen liittänyt mukaan muutamia kuvia savupiipusta, joka on haljennut pahasti monesta kohtaa, mutta myös parvekkeen oven yläpuolelta, missä on tullut kunnon rako.
Lisäksi melkein kaikissa katto/seinä kulmissa on halkeamia, samoin katossa pystysuoraan.
Onko jollakulla kokemuksia tästä ja voiko sanoa, että tämä on normaalia parin ensimmäisen vuoden aikana vai onko jotain vialla? Pitää vielä mainita, että kävin naapuriasunnossa katsomassa, onko ongelmat samat ja siellä ei ollut lainkaan samoja halkeamia.
Voisin sanoa, että nämä halkeamat ovat odotettavissa. Olisiko niitä voitu välttää? Ei, mutta ehkä laajuutta olisi voitu vähentää jonkin verran.
Savupiippua kannattaa pitää silmällä. Onko sillä kosteussuoja (sadehattu)? Ennen oli raakakatto ja nyt valkoinen rapattu, ennen kosteuden vaihtelu ei ollut ongelma, mutta nyt.
Savupiippua kannattaa pitää silmällä. Onko sillä kosteussuoja (sadehattu)? Ennen oli raakakatto ja nyt valkoinen rapattu, ennen kosteuden vaihtelu ei ollut ongelma, mutta nyt.
Hei,
Kiitos vastauksesta. Joten vaikka rappaus koko savupiipussa on melkein halkeillut kuin ruudukko, sanoisitko, että se on odotettavissa? Koska minulla ei ole tietoa rakentamisesta ja olen vain muuttanut sisään, olen hieman huolissani, että savupiippu romahtaa kaikkien halkeamien vuoksi.
Jos katsot myös tarkasti savupiipun kuvia, joissa on kaikki halkeamat, on ilmestynyt sinisiä läikikkäitä alueita. Voiko se johtua ulkopuolisesta kosteudesta vai näkyykö savupiippu valkoisen maalin läpi?
Kiitos vastauksesta. Joten vaikka rappaus koko savupiipussa on melkein halkeillut kuin ruudukko, sanoisitko, että se on odotettavissa? Koska minulla ei ole tietoa rakentamisesta ja olen vain muuttanut sisään, olen hieman huolissani, että savupiippu romahtaa kaikkien halkeamien vuoksi.
Jos katsot myös tarkasti savupiipun kuvia, joissa on kaikki halkeamat, on ilmestynyt sinisiä läikikkäitä alueita. Voiko se johtua ulkopuolisesta kosteudesta vai näkyykö savupiippu valkoisen maalin läpi?
Kyllä, minä näin sen ja siksi ajattelen, että pitäisi tarkistaa, että savupiippuun ei lisätä tarpeettoman paljon kosteutta. Ovatko ne metallipinnoitettuja ja onko niillä sääsuoja? Ruudukko viittaa siihen, että savupiippu liikkuu ajan myötä, mutta sinun ei tarvitse huolehtia siitä, että se kaatuisi.
Kyllä, savupiippu on pellitetty katolla säänsuojalla.
Mitä voi tapahtua savupiipulle, jos siihen kertyy liikaa kosteutta?
Syynä kaikkiin kysymyksiini on se, että olen juuri myynyt asunnon ja haluan varmistaa, että asunnon ja erityisesti savupiipun halkeamat eivät ole piileviä vikoja, jotka voisivat palata minulle tulevaisuudessa. Mutta halkeamat olivat esillä esittelyssä, joten on kohtuullista olettaa, että se on näkyvä vika, johon ostajan pitäisi kiinnittää huomiota, vai mitä?
Mitä voi tapahtua savupiipulle, jos siihen kertyy liikaa kosteutta?
Syynä kaikkiin kysymyksiini on se, että olen juuri myynyt asunnon ja haluan varmistaa, että asunnon ja erityisesti savupiipun halkeamat eivät ole piileviä vikoja, jotka voisivat palata minulle tulevaisuudessa. Mutta halkeamat olivat esillä esittelyssä, joten on kohtuullista olettaa, että se on näkyvä vika, johon ostajan pitäisi kiinnittää huomiota, vai mitä?
Jos kaikki, mitä näkyy kuvissasi, oli esillä näytön aikana, se ei ole piilovirhe.J Jockeh90 sanoi:Kyllä, savupiippu on peitetty pellillä katolla säänsuojalla. Mitä voi tapahtua savupiipulle, jos siihen tulee liikaa kosteutta?
Kaikkien kysymysteni syy on, että olen juuri myynyt asuntoni ja haluan varmistaa, etteivät asunnon ja erityisesti savupiipun halkeamat ole piilovirhe, joka voi palata minulle tulevaisuudessa. Mutta halkeamat olivat näkyvillä näytön aikana, joten on kohtuullista, että ostajan pitäisi huomioida tämä näkyvänä puutteena, eikö niin?
Klikkaa tästä vastataksesi