Onko kukaan rakentanut / suunnittelee rakentavansa taloa H+H Celon (kevytsoraharkoilla)?

Mitkä ovat kevytsoraharkkojen (kuten tässä tapauksessa) edut ja haitat verrattuna perinteiseen puutaloon?

Mikä on rungon kustannus verrattuna vastaavaan puutaloon?

Hei!

Olen myös todella kiinnostunut tästä!!

Terveisin Stefan ::)

Me suosimme betonia puun sijasta enimmäkseen siksi, että betoni tulee jo tasoitettuna. Tutkimuksemme mukaan. Kallein on Y-tong, sitten tulee lecaharkot, me valitsimme betoniharkot.
5cm betoni 20cm solueristys, paneeli, kipsi= 285mm
Laskimme, että lisäkustannus puuhun verrattuna oli 30000. Talo on 200m2 asuinpinta-ala, rakennuspinta-ala 160. 1.5 kerrosta.
Y-tong ilmoittaa parhaan U-arvon 0,11
sitten tulee betoniharkot 0,18
lecaharkkoja en ilmoita, en oikein muista mitä arvo oli.
Kun puhuin Y-tongin yrityksen kanssa, he sanoivat, että kun rakensi lecaharkoilla, tarvittiin lisäeristystä.
En voi sanoa, oliko se vain myyntipuhetta.

Unohdin sanoa, että mitä H+H celcon on, ei ole aavistustakaan :-/

Hei!

Sweli: Miten käy rappauksen, kun betonilohkot tulevat osina? Eikö tule saumakohtia vai ovatko osat niin suuria, että ne peittävät kokonaisen seinän ???

Kuulostaa muuten todella kätevältä, jos välttyy rappaustyöltä noston jälkeen :)

Yst terv Stefan

Hei Stefan,
Seinät tulevat valmiina lohkoina ilman kipsilevyä sisäpuolella. Pisin pituus, jonka he pystyivät tekemään Östra Greviesä, oli 9 metriä. Luulen, että meillä on yksi, joka on yli 8,5. Ainoa asia, joka meidän tarvitsee tehdä, on maalaus. Voi valita, millaisen rappausulkonäön haluaa.
Olemme löytäneet ratkaisuja, esimerkiksi päädyissä, piilottaaksemme saumat mahdollisimman hyvin ikkunoiden ympärillä.
Ne voi myös piilottaa syöksytorvien avulla.

Ne valmistetaan Vellingessä, Östra Greviessä. Yritys omistaa Finja betong.

Voit katsoa miltä ne näyttävät
www.finjabetong.se
siirry prefab.

Terveisin
Sweli

Onko todella niin, ettei kukaan ole kokenut H?H?

Olin itse yrittämässä keskustella heidän kanssaan messuilla Älvsjössä muutama viikko sitten. Sieltä saatu informaatio oli vähäistä, jopa olematonta.

Ainoa paikalla ollut myyjä eteläisestä osasta maata oli vaikuttanut välinpitämättömältä ja kaipasi lähinnä kotiin.

Tuloksena oli Stockholms Arkitekthusilta saatu esite (joka käyttää H+H) Kiitos paljon. Lisäksi sama esite, jonka olin jo ladannut H+H:n verkkosivuilta.

En siis tullut juurikaan viisaammaksi...

Hei taas!

Sweli: kiitos tiedosta! Aion katsoa finjan kotisivuja. Onko sinulla betonia katossa myös vai onko se puupalkistoa?

BoByggarn: Hmmm kuulostaa vähän oudolta. Oletko soittanut tai laittanut sähköpostia H+H:lle? Olisin tehnyt sen jo kauan sitten, mutta (kummallista kyllä) aina on tullut jotain väliin *huokaus*

Jotain mitä olen pohtinut on tämä valmiiden osien ostaminen. Kuulin Ytongilta, että he nykyään tarjoavat valmiiksi muurattuja seiniä, jotka voidaan myös saada asennettuna verkolla rappausta varten. Tämä kuulostaa kätevältä, sillä silloin ei tarvitse etsiä muuraria, jolla on aikaa. Oletan, että rungon pystytys muistuttaa silloin enemmän yrityksesi Sweli. En tiedä oikein, onko H+H:lla sama mahdollisuus.

Ystävällisin terveisin, Stefan  ;D

Hei kaikki "kivimuurarit"

H+H Celkon ja Y-tong ovat samaa materiaalia.
KEVYTBETONKI (siporex, ytong), Huom! ei betonilohkoja ei lecalohkoja.
Molemmat myyvät suuria lohkoja tai muurilohkoja, tarkkoja mittoja varten käy heidän verkkosivuillaan.
Olen myös kuullut, että Y-tong tarjoaa nykyään esimuurattuja seiniä.
H+H Celkon on ollut 2-3 vuotta Ruotsissa ja siksi heistä ei tiedetä paljon.
Terveisin

Hei!

Tietääkö kukaan mitä Ytong ja H+HCelcon "kivet" maksavat?

Terveisin Stefan :D

Hauskaa nähdä kiinnostusta kivitaloihin.

Esivalmistetut seinät tulevat kalliimmiksi kuin vastaavat käsin muuratut seinät (lasketaan materiaalin ja muurauksen osalta). Lisäksi rakentamisen vapaus rajoittuu enemmän, koska esivalmistetut seinät ovat enemmän tai vähemmän standardoituja tehtaalta.

Vastaus Stefanille:
Katto on puupalkkirakenne. Olemme valinneet, että katon räystäät ovat betonista, mutta kupujen sivuja ei voi tehdä betonista.

Katosta tulee betonitiilikatto.

Lindille:
Voin todeta, että tehtaalla ei ole seinille mitään vakiomallia.
Olemme piirtäneet talon itse ja käyneet tehtaalla, missä ne tehdään. Saimme juuri kuten halusimme. Keskustelimme heidän kanssaan ratkaisuista vain siksi, että rakenne kestää myös kuljetuksen aikana.
Esimerkiksi ikkunaerkkeri toimitetaan erikoisrakenteella, jotta se ei vaurioituisi kuljetuksen aikana.
Ainoa rajoitus on seinien pituus ja korkeus.
Valitsimme korkeudeksi 2,60. Pisin seinä on noin 9m, mikä on pisin, mitä he voivat kuljettaa.

Sweli,

ok, hyväksyn huomautuksesi.
Entäpä hintojen suhteen, näiden kahden vaihtoehdon välillä?

Vähän vaikea vastata kysymykseesi.
Lähetän kysymyksen meidän ekomomi expert (puoliso)
palaan asiaan pian ;D

H+H Celconista emme tienneet, että se oli olemassa, kun laskimme.
Ytong oli kallein keskustelun jälkeen Ytong-yrityksen ja muiden Ytongilla rakentaneiden talonvalmistajien kanssa.
"Sambon" joka vastasi on minun ;D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.