28 439 lukukertaa ·
33 vastausta
28k lukukertaa
33 vastausta
harvalaudoitus kattokipsille
Sivu 1 / 3
hei!
Minulla on autotallissa kattotuolit cc600
Ajattelin asentaa yhden kerroksen kattokipsilevyä
Ajattelin asentaa 28x70 cc300 - onko se hyvä?
Huomasin, että puutavaratoimittajallani on uritettu 28x70, voinko silloin liittää "ilmassa" (olettaen, että liitokset on siirretty) vai pitäisikö minun silti katkaista ja liittää kattotuoleihin?
Miten yleensä vedetään sähkö yms. autotallin katossa?
Pinta-ala on noin 130 m2 ja kattokorkeus on 4,4 metriä...
Minulla on autotallissa kattotuolit cc600
Ajattelin asentaa yhden kerroksen kattokipsilevyä
Ajattelin asentaa 28x70 cc300 - onko se hyvä?
Huomasin, että puutavaratoimittajallani on uritettu 28x70, voinko silloin liittää "ilmassa" (olettaen, että liitokset on siirretty) vai pitäisikö minun silti katkaista ja liittää kattotuoleihin?
Miten yleensä vedetään sähkö yms. autotallin katossa?
Pinta-ala on noin 130 m2 ja kattokorkeus on 4,4 metriä...
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Voit varmasti jatkaa vapaasti kattotuolien välillä, mutta ei kahta jatkokohtaa vierekkäin ilman pari väliin jäävää "kokonaista" harvaa.
Sähköjohdot kannattaa vetää katossa tilassa, jonka harvalaudoitus luo. Muuten vedän henkilökohtaisesti mielelläni sähköt ulkopuolelle lisärakennuksissa.
Sähköjohdot kannattaa vetää katossa tilassa, jonka harvalaudoitus luo. Muuten vedän henkilökohtaisesti mielelläni sähköt ulkopuolelle lisärakennuksissa.
noin kuin ajattelin,
sekä harva että sähkö, joka todennäköisesti jää pinnalle.
kuinka paljon parempi on, jos katossa on kaksoiskipsilevy? kaksoiskipsilevy on paljon raskaampi, 1400 kg vs 2800 kg tyyliin...
arvailen, että pitäisi kitata nauhalla kuten sisätiloissa... puuh mikä työ 135 m2
sekä harva että sähkö, joka todennäköisesti jää pinnalle.
kuinka paljon parempi on, jos katossa on kaksoiskipsilevy? kaksoiskipsilevy on paljon raskaampi, 1400 kg vs 2800 kg tyyliin...
arvailen, että pitäisi kitata nauhalla kuten sisätiloissa... puuh mikä työ 135 m2
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
paloturvallisuus ajattelin..
Sinun ei tarvitse tasoittaa katon kipsilevyjen saumoja, levyt on viistetty reunasta ja on tarkoitus jättää näkyviä saumoja.
Minulla on itselläni samanlainen projekti edessäni, jossa aion asentaa kattokipsiä autotalliin, jossa on 45 asteen kattokulma ja 5,5 metriä korkea harjakorkeus. Koska en ole erityisen tarkka viimeistelyn suhteen autotallissa, suunnittelen maalaavani kipsilevyt kattomaalilla ennen asennusta ja ottamassa mukaan purkin valkoista puukittiä asennuksen aikana, jotta voin pakkeloida ruuvinreiät heti. Ei ole hauskaa maalata kattoa korkealla...
Terveisin, Magnus
Minulla on itselläni samanlainen projekti edessäni, jossa aion asentaa kattokipsiä autotalliin, jossa on 45 asteen kattokulma ja 5,5 metriä korkea harjakorkeus. Koska en ole erityisen tarkka viimeistelyn suhteen autotallissa, suunnittelen maalaavani kipsilevyt kattomaalilla ennen asennusta ja ottamassa mukaan purkin valkoista puukittiä asennuksen aikana, jotta voin pakkeloida ruuvinreiät heti. Ei ole hauskaa maalata kattoa korkealla...
Terveisin, Magnus
olen ajatellut käyttää tavallista kipsiä 1200*2400/2500
se pitäisi kai toimia yhtä hyvin?
se pitäisi kai toimia yhtä hyvin?
Luulen myös, että on hyvä idea käyttää levyjä, joissa kaikki neljä reunaa on viistetty, jos aiot asentaa "normaalia" kipsiä. Mielestäni tasainen katto (jonka saat "normaaleilla" levyillä ja tasoituksella) on paljon siistimpi, mutta olen samaa mieltä siitä, että se on "huh mikä työ 135 m2":ssä". 
Uskon kuitenkin, että säästät rahaa jättämällä kattokipsilevyt pois; uskon, että normaalit levyt ovat noin puoleen neliömetrihintaan(?).
Uskon kuitenkin, että säästät rahaa jättämällä kattokipsilevyt pois; uskon, että normaalit levyt ovat noin puoleen neliömetrihintaan(?).
Tarvitsenko todella niin karkeaa puutavaraa kuin 28x70 harventaakseni, kun kattotuolit ovat cc600
eikö voisi käyttää tavallista paneelia, kuten 21x70 sen sijaan? eroaa noin 2:- metri, mikä tekee 1000:- tässä rakennuksessa...
eikö voisi käyttää tavallista paneelia, kuten 21x70 sen sijaan? eroaa noin 2:- metri, mikä tekee 1000:- tässä rakennuksessa...
En näe suoria ongelmia sen kanssa - Tulet tekemään sen cc30:lla, mikä tekee siitä varmasti riittävän kestävän ainakin jossain määrin.
Sitten olisin, henkilökohtaisesti, eli jos sinulla ei ole levynostinta, valinnut työskennellä 900 levyjen kanssa 1200 sijaan - Ne ovat siis raskaita!
Ruuviautomaatti on suositeltava.
Sitten olisin, henkilökohtaisesti, eli jos sinulla ei ole levynostinta, valinnut työskennellä 900 levyjen kanssa 1200 sijaan - Ne ovat siis raskaita!
Ruuviautomaatti on suositeltava.
vai voiko ajan myötä tulla taipumista kattotuolien välille, jos käyttää heikompaa puutavaraa?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Tarvitsee ja tarvitsee...camaro1969 sanoi:
c-c 600 kattotuolien alarungoissa/kattopalkkien välillä on "standardi", samoin kuin 28x70 harvalaudoitus. Mitä tekee tonni tässä suurprojektissa?
eikö cc1200 ole vakio kattotuolien välillä?
siksi syntyi "ideani" siitä, että minulla oli kaksinkertainen tiheys ja siksi voisin käyttää harvempaa puutavaraa.
tuhat euroa ei tee niin paljon... mutta tuhat euroa jokaisessa rakennusvaiheessa tekee paljon rahaa... pienistä puroista kasvaa suuri virta...
siksi syntyi "ideani" siitä, että minulla oli kaksinkertainen tiheys ja siksi voisin käyttää harvempaa puutavaraa.
tuhat euroa ei tee niin paljon... mutta tuhat euroa jokaisessa rakennusvaiheessa tekee paljon rahaa... pienistä puroista kasvaa suuri virta...