Vesivaaka, joka osoittaa tason keskiosan olevan hieman koveralla betonityötasomuotin päällä. Taustalla ikkuna, jossa näkyy kasveja. Muottirakenne puukehyksellä keskeneräisen keittiön työtason valamiseen; vesivaaka asetettu päälle suoruuden tarkistamiseksi. Muottipöytä, jossa on puurungot ja vesivaaka, asetettuna ikkunallisen huoneen lattialle. Taustalla näkyy kasveja ja rakennusmateriaaleja. Hei! Valan keittiön työtason ja ajattelin valaa sen huomenna. Mutta huomaan nyt, että koko muotti taipuu hieman keskeltä. Onko jollain vinkkejä, kuinka sen voisi suoristaa? Formplexi oli melko kaareva, kun ostin sen, mutta myyjä sanoi, että se oikenee, kun kiinnitän sen puulistoilla. Ongelma on se, että koska pöytä on täsmälleen 250. Olen joutunut kiinnittämään listat plexin ulkopuolelle.

E
B billyby sanoi:
[kuva] [kuva] [kuva] Hei! Olen valamassa keittiötason levyä ja ajattelin valaa huomenna. Mutta huomaan nyt, että koko muotti taipuu hieman keskeltä. Onko kenelläkään vinkkejä siitä, miten muotin voi suoristaa? Muottivanerin oli melko käyrä, kun ostin sen, mutta myyjä sanoi, että se suoristuu, kun kiinnitän vanerin. Ongelma on, että koska taso on tarkalleen 250, minun on täytynyt kiinnittää vanerin ulkopuolelta.
Kokeile ruuvata tukipuu vaneriin alapuolelta tasoittaaksesi pohjan? Tämä tulisi täydentää lisätuilla ennen valua, jotta se ei alkaisi taipua betonin painosta.

Mitä tapahtuu pullistumalle, kun kuormitat muotoa samalla tavalla kuin betoni tulee tekemään?

• Tykkään
Nyfniken
  • Laddar…
E
M myrstack sanoi:
Mitä tapahtuu pullistelulle, kun kuormitat muotoa samalla tavalla kuin betoni tulee tekemään?
Ja, sitä voi vain arvata. Yleisesti ottaen haluaa kaiken olevan täydellistä, kun valaa työtason. Aiotko kääntää muodon, kun se on valmis?

Sinun täytyy tietenkin olla äänetön pohja. Minä olisin kiinnittänyt koolaukset alaosaan cc40:llä ja sitten asettanut sen lattialle.

E epw sanoi:
Kokeile kiinnittää tukipuu vaneriin alapuolelta suoristaaksesi pohjaa? Tämä tulisi täydentää useammilla tukipuilla ennen valua, jotta se ei ala pullottaa betonin painon alla.
Kiitos vastauksesta! Miten teen sen niin etten tee reikää itse muottiin kiinnittäessäni tukipuita alapuolelta? Eihän siinä tule kovin paljon vetoa jos kiinnitän vain sentin verran (vaneri on 12mm).

A atomlab sanoi:
Sinun täytyy tietenkin olla jäykkä pohja. Minä kiinnittäisin säleiköt pohjaan cc40:n välein ja sitten asettaisin sen lattialle.
Kiitos! En ole täysin perillä cc40:stä. Onko se 4cm jokaisen ruuvin välillä? Ja sama kysymys kuin yllä. Mitä ruuveja käytän saadakseni hyvän otteen vain 12mm, joka minulla on käytettävissäni vanerissa, jotta en riko pintaa johon aion valaa?

E epw sanoi:
Ja det kan man ju bara gissa. Generellt så vill man ju gärna ha allt perfekt när man gjuter en bänkskiva. Ska du vända formen när den är klar?
Kyllä, juuri niin, se pitää kääntää.

E
B billyby sanoi:
Kiitos vastauksesta! Kuinka teen sen niin, etten tee reikää itse muotoon, jos ruuvaan koolaukset alapuolelta? Ei tule paljon vetovoimaa, jos ruuvaan vain senttimetrin sisään (vaneri on 12 mm).
Jos esimerkiksi ruuvaat koolauksen, joka on 45 mm, voit käyttää ruuvia, joka on 55 mm ja varmistaa, että se ei mene liian syvälle puuhun, vaan pysähtyy juuri ennen kuin vaneri halkeaa tai pullistuu. Cc40 tarkoittaa, että sinun tulisi asettaa koolaukset 40 cm välein keskeltä keskelle. Joten siis 35,5 cm koolausten välillä, jos käytät 45 mm puuta.

EddieHansson
Mutta riittääkö, että ruuvataan vain reunoissa? Senhän pitää kannatella levyä, joten riittäähän, että sääntö on kiinni reunassa.

• Tykkään
kizen
  • Laddar…
E epw sanoi:
Jos kiinnität esimerkiksi 45 mm ohjauspuun, voit käyttää 55 mm ruuvia ja varmista, ettet kiristä sitä liian tiukalle puuhun vaan pysähdyt juuri ennen kuin vaneri halkeaa tai kumartuu ulospäin. Cc40 tarkoittaa, että sinun tulisi asettaa puut 40 cm päässä toisistaan keskipisteestä toisen puun keskipisteeseen. Joten siis 35,5 cm puiden väliin, jos käytät 45 mm puutavaraa.
Kiitos hyvästä selityksestä! Kyllä, mielestäni sen pitäisi riittää. Päivitän huomenna, miten menee.

EddieHansson EddieHansson sanoi:
Mutta eikö riitä, että ruuvaa reunoihin? Senhän pitäisi tukea levyä, joten riittää, että palkki on reunassa.
Tarkoitatko alapuolella? Koska yläpuolella minulla on jo palkit reunoissa, kuten näet.

Kuinka paksu levy on? Raudoitus?

Mitä aiot käyttää käsittelyyn? Olen käyttänyt stenfix 50 ja saanut erittäin hyviä tuloksia, kahvi tai viini ei jätä jälkiä levyyn. Olen kuitenkin hionut levyt niin, että kaikki eri kivet tulevat näkyviin, pinnalla on ohut kerros betonia, joka imee helposti kaiken itseensä, mutta se on yleensä se, mitä ihmiset pitävät betonin ulkonäköna. Joten makuasioista voi kiistellä.

Ystävällisin terveisin, Anders

A Anders_sbj sanoi:
Kuinka paksu levy tulee olemaan? Vahvistukset?

Miten aiot käsitellä sen? Olen käyttänyt stenfix 50:ta ja saanut erittäin hyviä tuloksia, kahvi tai viini ei tartu levyyn. Olen kuitenkin hionut levyt niin, että kaikki eri kivet näkyvät, päällä on ohut betonikerros, joka imee helposti kaiken, mutta usein se on se, mitä ihmiset mieltävät betonityyliksi. Joten makuja on monia. Terveisin Anders
Kiitos vinkeistä! Levyestä tulee 3 cm paksu, ajatuksena on laittaa kaksinkertainen vahvistus, ettei se halkea. Aion hioa sen märkäbetonihiomalla esiin kivet, kuten sanoit. Käytän siksi karkeabetonia. Rakennusprojektiin liittyvä metallinen raudoitusverkko nojaa seinään.

Mitä mieltä olette tästä ruuvista? Eräs henkilö, jonka kanssa puhuin Bauhausissa, ei uskonut ideaan ruuvata, koska 12mm on liian vähän käytettäväksi. Hänestä minun pitäisi käyttää pl400 kiinnityksessä ja laittaa painoja päälle. Mielipiteitä? Muovilaatikoissa olevat 4,2x55 mm puuruuvit myynnissä hintaan 189 kr Bauhaus-kaupassa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.