12 417 lukukertaa ·
39 vastausta
12k lukukertaa
39 vastausta
Valu laastilla syyskuussa nyt kasa hiekkaa, miksi?
Sivu 1 / 3
Hei kaikki! Valoin syyskuun alussa uuden reunan laastilla saadakseni hienon pinnan portaille äitini asuntoon ja maalasin sen sitten, ja kaikki näytti hyvältä koko ajan ja niin edelleen. Kun kävin muutama viikko sitten, kun lumi pyrysi täällä (Skåne), jotta voisin lapioida hänelle, hän mainitsi, että tämä reuna näytti vähän oudolta. Katsoin sitä ja yli 70% koko valusta on nyt vain sora kasa alkaen pinnasta sisäänpäin, mikä oli todella ikävää, mutta tämän alla se on periaatteessa taas kovaa.
Hän on suolannut polun portaille ja varmasti suolavesi on valunut valun yli, mutta eikö tämän ei pitäisi tehdä mitään, koska se oli kovettunut jo kuukausia sitten?
Joku sanoi minulle, että se voisi olla pakkasrapautumista, mutta miksi se sitten tapahtuisi tälle valulle eikä muille laastin paikoille? En ainakaan muista kuulleeni siitä mitään.
/Göransson
Hän on suolannut polun portaille ja varmasti suolavesi on valunut valun yli, mutta eikö tämän ei pitäisi tehdä mitään, koska se oli kovettunut jo kuukausia sitten?
Joku sanoi minulle, että se voisi olla pakkasrapautumista, mutta miksi se sitten tapahtuisi tälle valulle eikä muille laastin paikoille? En ainakaan muista kuulleeni siitä mitään.
/Göransson
Suola todella turmelee kaiken valetun. Mutta miksi käytit muurauslaastia? Sinun pitäisi käyttää betonia sellaisiin rakenteisiin. Pakkasrapautumista tapahtuu vain vaakasuorissa rakenteissa sadeveden vuoksi, joka jää paikalleen, jäätyy ja pakkasrapauttaa pinnan - pystysuorat rakenteet välttyvät tältä ongelmalta.
Epäilen, että ongelman perusta on se, että käytit muurauslaastia - sinun olisi pitänyt käyttää betonia.
Epäilen, että ongelman perusta on se, että käytit muurauslaastia - sinun olisi pitänyt käyttää betonia.
Kiitos vastauksesta, olin luullut, että suola voisi vahingoittaa, vaikka se olisi poltettu muutaman kuukauden ajan, mutta niin ei ollutkaan. Laastia käytettiin enimmäkseen siksi, että minulla oli sitä kotona hieman suurempina määrinä, eikä betonia ollut tarpeeksi, joten ajattelin, että se toimisi hyvin kuitenkin, mutta niin ei käynyt. Ajattelin, että koska se ei ole kantava osa millään tavalla, riittäisi laasti siinä tapauksessa, mutta se on valettu 45 asteen kulmaan yläportaasta taloon niin, että vesi valuu pois, joten suola on siis tehnyt tämän jollain tapaa ja betoni ei tällöin ole samojen ongelmien kanssa?
Ajattelin mahdollisesti rakentaa vastaavan silikonilla, jos betoni ei toimi, koska äiti käyttää suolaa siellä talvella tulevaisuudessa, jotta hän ei kaadu portaissa ja murra käsiä ja jalkoja, joten sen täytyy olla jotain kestävää.
Ajattelin mahdollisesti rakentaa vastaavan silikonilla, jos betoni ei toimi, koska äiti käyttää suolaa siellä talvella tulevaisuudessa, jotta hän ei kaadu portaissa ja murra käsiä ja jalkoja, joten sen täytyy olla jotain kestävää.
Tyresö sanoi:Suola todella pilaa kaiken, mikä on valettu.
Kyllä, Tyresö, olisit tarvinnut tätä viestiäsi muutama vuosi sitten toisessa ketjussa, kun puhuimme juuri suolasta ja sementistä. Silloin kukaan ei uskonut tähän, joten jouduin seisomaan yksin tietoni kanssa:S
Haluan myös lisätä tähän ketjuun, että sekoitussuhteen tunteminen on tärkeää; jos et tiedä, lue sitten säkistä/pussista.
Tietenkin luetaan säkistä, mikä sekoitussuhde on. Mutta kysymys on, millä tämä valetetaan, jotta se kestää myös suolaa? Koska näyttää siltä, että betonia ei voi myöskään käyttää.
Vaikka sekoittaisit herrejösses-laatuisen betonin, niin myös se betoni rapistuu suolan vaikutuksesta - ero on siinä, että se vie hieman enemmän aikaa. Luonnonlait ovat yksinkertaisesti sellaiset, että suola pilaa kaikenlaista betonia + suola saa raudoitustangot ruostumaan rakenteen sisällä.
Älä koskaan käytä suolaa betonirakenteella! Käytä puhdasta soraa tai hiekkaa liukkauden torjumiseen.
Vastauksena kysymykseesi siitä, millä sinun pitäisi valaa, jotta se kestäisi suolaa, vastaus on: ei mitään! Ei ole olemassa mitään valumateriaalia, joka kestäisi suolaa, tällaiset ovat luonnonlait.
Älä koskaan käytä suolaa betonirakenteella! Käytä puhdasta soraa tai hiekkaa liukkauden torjumiseen.
Vastauksena kysymykseesi siitä, millä sinun pitäisi valaa, jotta se kestäisi suolaa, vastaus on: ei mitään! Ei ole olemassa mitään valumateriaalia, joka kestäisi suolaa, tällaiset ovat luonnonlait.
Ok, sitten tiedän, en uskonut sen olevan niin herkkää, mutta sitten minun täytyy käyttää jotain aivan muuta sen sijaan tai jutella äidin kanssa käyttääkseni hiekkaa juuri siellä. Mutta kiitos tiedosta täällä, kiitos kaikille!
/Göransson
/Göransson
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 058 viestiä
MUTTA se voi olla jotain muutakin, sain puolikkaan säkin ylimääräistä muurauslaastia, joten valoin kaivonkannen raudoituksella ja kaikella, mutta viikon kuluttua raudoitus oli nähtävissä. Tämä oli kesällä, ja täällä suolataan vain ruoka.
Mietin, miten on laita muuraamisen kanssa seinän sisällä, se rakennettiin melko nopeasti umpeen, joten siellä taitaa olla irtonaisia kiviä.
Protte
Mietin, miten on laita muuraamisen kanssa seinän sisällä, se rakennettiin melko nopeasti umpeen, joten siellä taitaa olla irtonaisia kiviä.
Protte
Joo, se kuulostaa vähän oudolta. Minun tapauksessani laasti ei ollut ehkä juuri ostettu, mutta se oli säilytetty kuivassa paikassa ja oli ehkä noin vuoden vanha, mikä mielestäni pitäisi olla ok. Täällä on kuitenkin käytetty paljon suolaa tänä talvena johtuen suurimmasta määrästä lunta, mitä olemme koskaan saaneet täällä, joten tapauksessani, perustuen siihen mitä on sanottu, olen noin 99,9% varma, että suola on syy.
Kesämökillä, joka on jo useita vuosia vanha, se rakennettiin laastin avulla ja vetenä käytettiin merivettä. En uskalla tuskin koskea saumoihin. Se on siis vakaa, mutta aivan pinnalla on hienoa jauhetta, joka putoaa pois vain katsomalla sitä.
Kesämökillä, joka on jo useita vuosia vanha, se rakennettiin laastin avulla ja vetenä käytettiin merivettä. En uskalla tuskin koskea saumoihin. Se on siis vakaa, mutta aivan pinnalla on hienoa jauhetta, joka putoaa pois vain katsomalla sitä.
Voin lisätä, että minulla on erittäin paljon betonirakenteita suurella pihallani - mm. paikallavalettu betonirappu tasanteineen.
Voit arvata, että olin saada sydänkohtauksen, kun näin vaimoni kaatavan suolaa koko rappujen päälle!!! Huolimatta siitä, että käytän aina tehtaalla sekoitettua betonia, jonka laatu on paljon yli rakenteen vaatimusten.
Olin räjähtämäisilläni ja otin esiin vesiletkun ja huuhtelin kaiken suolan pois - vaikka sillä tavoin tein ajotiestäni jääkiekkokaukalon - ei suolaa betonirakenteilleni!
Siitä tuli kova työ hiekoittaa pois tuottamani jää liukkautta vastaan. Mutta vaimoni ei varmasti enää suolaa tonttiamme.
Voit arvata, että olin saada sydänkohtauksen, kun näin vaimoni kaatavan suolaa koko rappujen päälle!!! Huolimatta siitä, että käytän aina tehtaalla sekoitettua betonia, jonka laatu on paljon yli rakenteen vaatimusten.
Olin räjähtämäisilläni ja otin esiin vesiletkun ja huuhtelin kaiken suolan pois - vaikka sillä tavoin tein ajotiestäni jääkiekkokaukalon - ei suolaa betonirakenteilleni!
Siitä tuli kova työ hiekoittaa pois tuottamani jää liukkautta vastaan. Mutta vaimoni ei varmasti enää suolaa tonttiamme.
saturnus sanoi:Hahaha, ymmärrän sinua. Voin vain viitata kaikkiin keskusteluihin, jotka käsittelevät käsityöläisvalituksia. En enää välitä niistä keskusteluista, koska kaikki valitukset perustuvat täydelliseen tietämättömyyteen ja siihen, että on liikaa uskoa siihen, miten todellisuuden pitäisi olla - todellisuus ei ole sellainen.Tyresö sanoi:Suola todella pilaa kaiken, mikä on valettu.
Joo, niinhän se on, Tyresö, olisin tarvinnut viestisi muutama vuosi sitten toisessa keskustelussa, kun puhuimme juuri suolasta ja sementistä. Ei ollut silloin ketään, joka olisi uskonut tähän, joten minun oli seistävä yksin tietojeni kanssa:S
Haluan myös lisätä tähän ketjuun, että on tärkeää tietää sekoitussuhde, jos ei tiedä, lue sitten säkistä/pussista.
Lisäksi käsityöläiset eivät ole luoneet veroviraston sääntöjä.
Suola betonille on suunnilleen kuin kryptoniitti teräsmiehelle. Toivottavasti kaikki foorumilla lopettavat betonirappujen ja autokatoksen lattioiden suolaamisen nyt.
Aivan, Töutansalt on tietenkin yksi vaihtoehto, täytyy tarkistaa tämä ja pakottaa se äidille, sillä betonia tai vastaavaa on käytettävä, koska portaikkoa ei ole kiinnitetty talon seinään muulla tavalla kuin vain tällä.
Tyresö sanoi:Täsmälleen, mutta miten oli niiden kanssa, jotka olisi pitänyt tietää, ne jotka sekoittivat betonin Öölannin sillalle. Otettiin ilmeisesti vettä Kalmarsundista, = murtovettä, joten vauriot eivät kauan odottaneet itseään.saturnus sanoi:Hahaha, ymmärrän sinua. Voin vain viitata kaikkiin keskusteluihin, jotka koskevat käsityöläisriitoja. Nykyään jätän huomiotta ne keskustelut, koska kaikki riidat perustuvat täydelliseen tietämättömyyteen ja yliluottamukseen siitä, kuinka todellisuus on (pitäisi olla) - todellisuus ei ole sellainen.
Lisäksi eivät käsityöläiset ole luoneet veroviraston sääntöjä.
Suola betonille on vähän kuin kryptoniitti teräsmiehelle. Toivon, että kaikki foorumilla lopettavat betoniportaiden ja autokatospintojen suolaamisen nyt.