29 914 lukukertaa ·
16 vastausta
30k lukukertaa
16 vastausta
Viimeistele jalkalistat tyylikkäästi
Sivu 1 / 2
Aion laittaa profiililla varustetut lattialistat.
Muistan, että olen lukenut, että voi antaa yhden listan olla 90 astetta ja sitten sahata se, joka tulee kohtisuoraan sitä vastaan, pitääkö paikkansa?
Ja kuinka paljon se sitten pitäisi sahata?
Olen yrittänyt sahata 45 ja 45 astetta, mutta en koskaan saa sitä oikein siististi...
Toivon, että tämä tapa voisi olla vähän armollisempaa, olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista.
Muistan, että olen lukenut, että voi antaa yhden listan olla 90 astetta ja sitten sahata se, joka tulee kohtisuoraan sitä vastaan, pitääkö paikkansa?
Ja kuinka paljon se sitten pitäisi sahata?
Olen yrittänyt sahata 45 ja 45 astetta, mutta en koskaan saa sitä oikein siististi...
Toivon, että tämä tapa voisi olla vähän armollisempaa, olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista.
Ehkä olen hidas, mutta jos toinen on 90 astetta - miten pitäisi kääntää toinen? Nehän joutuvat silloin kulmaan toisiaan vasten. Toisen listan pää törmää silloin toiseen listaan?
Tiedän, että sen voi tehdä holkkiin (katto)listalla, mutta en ymmärrä, miten se pitäisi toimia suoralla listalla.
Tiedän, että sen voi tehdä holkkiin (katto)listalla, mutta en ymmärrä, miten se pitäisi toimia suoralla listalla.
Se voi olla hieman hankalaa kiertää näitä. Varmista, että asetat ne sahaan juuri niin kuin ne tulevat olemaan seinää vasten ja sitten käännät 45 astetta. Allmogesockel voi olla korkeampi kuin sahan tukipinta, ja silloin se kallistuu sahattaessa ja kulma menee väärin.
Vaihtoehtona on, kuten naresjo kirjoittaa, jättää toinen leikkaamatta, mutta silloin täytyy sahata profiili siihen, joka tulee leikkaamatonta listaa vastaan, tätä tehtiin usein ennen.
Vaihtoehtona on, kuten naresjo kirjoittaa, jättää toinen leikkaamatta, mutta silloin täytyy sahata profiili siihen, joka tulee leikkaamatonta listaa vastaan, tätä tehtiin usein ennen.
Usein toimii hyvin, kun yksi sokkeli kuviosahataan suoraan sahattua sokkelia vasten. Se, joka pitää kuviosahata, täytyy joka tapauksessa ensin jiirisahata 45 asteeseen. Tämä yleensä teen katkaisu-/jiirisahalla niin, että sokkeli on levyn päällä työtasoa vasten. Käytä kulmaustoimintoa sen sijaan, että käyttäisit jiiritoimintoa.
Loput olen selittänyt täällä foorumilla jo moneen kertaan.
Loput olen selittänyt täällä foorumilla jo moneen kertaan.
Ja älä houkuttele käyttämään latextiivisten huonosti leikatussa kulmassa. Tulee mustaksi ja rumaksi ajan myötä.
En voi edes halutessani käyttää latexfogiä...
listat ovat mäntyä (en usko että on olemassa mäntysävyistä lateksia tai???)
Saan kai kotiin sitten ja kokeilen, kunnes se menee hyvin.
Kuinka kauan minun pitäisi antaa listojen olla huoneenlämmössä ennen kuin aloitan leikkaamisen?
Nyt ne ovat olleet autotallissa kesästä lähtien.
listat ovat mäntyä (en usko että on olemassa mäntysävyistä lateksia tai???)
Saan kai kotiin sitten ja kokeilen, kunnes se menee hyvin.
Kuinka kauan minun pitäisi antaa listojen olla huoneenlämmössä ennen kuin aloitan leikkaamisen?
Nyt ne ovat olleet autotallissa kesästä lähtien.
Sen pitäisi riittää, jos sinulla on normaalilämpöinen ja kuiva autotalli.naresjo sanoi:
Etuna tekemällä jiirileikkauksia kuten kuvailet haluavasi tehdä, on se, että voit sahata listat hieman pidemmiksi kuin niiden pitäisi olla, jolloin varaudut kutistumiseen.
Tapanani on lisätä ½ promillea (½ mm / metri valmista listaa)
/V
Jos listat ovat maalaamattomia, voit pohjamaalata ne 1-2 kertaa ennen asennusta ja sitten leikata 45 asteen kulmaan ja täyttää mahdollinen rako lateksimassalla + sopivalla sormella, joka on kastettu lämpimään veteen, johon on lisätty pari tippaa tiskinpesuainetta.
Ennen kuin maalaat listan paikoilleen, voit olla jo täyttänyt mahdolliset naulanreiät nopealla puukitillä, jottei mikään näy, jos haluaa myöhemmin tutkia omaa työtään tarkasti
Lateksimassa/akryyli on mielestäni parasta pienempien rakojen ja halkeamien piilottamiseen, mutta onneksi jokainen saa itse päättää, miten haluaa toimia.
Jos aiot petsata, lasittaa tai jättää listan käsittelemättömäksi, voit kokeilla mattiasp ehdotusta.
Ennen kuin maalaat listan paikoilleen, voit olla jo täyttänyt mahdolliset naulanreiät nopealla puukitillä, jottei mikään näy, jos haluaa myöhemmin tutkia omaa työtään tarkasti
Lateksimassa/akryyli on mielestäni parasta pienempien rakojen ja halkeamien piilottamiseen, mutta onneksi jokainen saa itse päättää, miten haluaa toimia.
Jos aiot petsata, lasittaa tai jättää listan käsittelemättömäksi, voit kokeilla mattiasp ehdotusta.