Tällä hetkellä minulla on kotona yritys asentamassa uutta moottoroitua Hörmann-ovea (2375 mm leveä) autotalliin. Valitettavasti betonilattia kallistuu 34 mm portin reunasta toiseen. Lattia on valettu luultavasti 70-luvun alussa. Ovi on asennettu vaakasuoraan vesivaa'an avulla niin kuin pitääkin, joten nyt tarvitsen vinkkejä siitä, miten saan oven ja lattian välin tiiviiksi nostamalla lattiaa toiselta puolelta.

Tasoituslaasti, jonkinlainen sementti, tasoitemassa tai muuta? Mitä suosittelette? (Autotallissa on auto, jota ei ajeta talvella, jos tämä vaikuttaisi johonkin. Ajattelen lähinnä sitä, ettei käytetä nastarenkaita ym.)

Ylempi kuva näyttää, kuinka paljon kisko on irti lattiasta, jotta ovi olisi vaakasuorassa asennossa. Alempi kuva näyttää, miten toisen puolen kisko on asennettu.

Garasioven asennus betoniin, jossa korotus on pahvikerroksilla toisella puolella. Näyttää epätasaisen lattian ja oven raon suljettuna.

Kuva suljetusta ovesta. Ei ihan tiivis...

Portti alhaalta, valo paistaa läpi portin ja lattian välissä olevasta raosta, osoittaen epätasaisen lattian aiheuttaman eron.

Olisin varmaan kokeillut vuokrata betonihiomakonetta ja poistaa kohouman korkealta puolelta, ellei se korkealle asennettu puoli estä porttia menemästä alemmas.

Paras vastaus

Sinun pitäisi pystyä valamaan se mitä tahansa, itse asiassa hienobetoni toimii luultavasti hyvin. Tee kynnys siten, että se laskee molemmille puolille, niin siitä on helpompi ajaa yli. Voi olla vaikeaa saada betonia tarttumaan vesitiiviillä ja hyvällä tavalla levylle. Jonkinlainen pohjustusaine on luultavasti tarpeen.

R
Helpoin ja halvin tapa on ostaa vahva kumimatto, noin 5 mm paksu. Sulje portti noin 3 mm auki kohdalle, jossa se on lattiaa vasten, ja kiinnitä se portin alaosaan monilla ruuveilla ja prikoilla (noin 10 cm ruuvien väli) niin siitä tulee tiivis. Ehkä ei niin esteettinen, mutta toimiva ja käytännöllinen.

• Tykkään
Workingclasshero ja 2 muuta
  • Laddar…
Kysy joltakin industrigolvfirma he voivat hoitaa sen

Onko mahdollista vaihtaa portin alareunan kumilista sellaiseen, joka sopii lattiaan tai joka on korkeampi ja pehmeämpi, ja näin muotoutuu lattian mukaan?

Solvskaftet Solvskaftet sanoi:
Olisin luultavasti kokeillut vuokrata betonihiomakoneen ja poistanut materiaalin korkealta puolelta, ellei korkealle asennettu puoli estä porttia menemästä alas asti.
Kiitos vastauksesta. Se voisi toimia, mutta portti on nyt kiinnitetty paikoilleen ja 34 mm on kuitenkin aika paljon poistettavaa. Toivon voivani lisätä vähän materiaalia toiselle puolelle sen sijaan.

WALL-E WALL-E sanoi:
Kiitos vastauksesta. Voi toimia, mutta portti on nyt siinä missä se on ja 34mm on melko paljon poistettavaa. Toivon voivani lisätä hieman materiaalia toiselle puolelle sen sijaan.
Totta, eikö ne, jotka asensivat portin, ehdottaneet mitään ideaa/tuotetta tähän?

T toolman77 sanoi:
Sinun pitäisi pystyä valamaan sen mitä tahansa, hienobetoni toimii luultavasti hyvin. Tee kenka kaltevaksi molempiin suuntiin, niin se on helpompi ajaa yli. Betonin saaminen kiinnittymään vedenpitävästi ja hyvin laatan pintaan voi olla vaikeaa. Jokin tyyppinen pohjuste on luultavasti paikallaan.
Tämä vastaus kuulostaa hyvältä pysyvältä ratkaisulta. Voisin kuvitella valavani muutaman metrin tai enemmänkin autotalliin päin, jos kuitenkin valan. Kysymys on, voiko hienobetonia valaa niin ohueksi kuin mikä tulee olemaan ohuimmillaan? Sehän tulee olemaan 0 mm ohuesta 34 mm paksuun. 30 mm luulen, että luki viimeisimmässä käyttämässäni hienobetonisäkissä. Jos hienobetoni ei toimi, mitä sitten käytän?

richardtenggren
Portin voi tilata myös erityisesti tätä varten mukautetulla osalla, muistaakseni luin siitä, kun olin tilaamassa omaani, vaikka se tuntuu hieman turhalta vaivannäöltä.

Mutta ehkä asentaja ei ole tehnyt työtään kunnolla, jos tämä ei tullut ilmi mittauksen yhteydessä ennen tilausta?

R rävlyan sanoi:
Helpoin ja halvin tapa osta paksu kumimatto noin 5 mm paksu, sulje portti noin 3 mm:iin auki jolloin se on kiinni lattiaan ja kiinnitä se portin alapäähän monella ruuvilla ja prikalla (noin 10 cm ruuvin välein) niin siitä tulee tiivis. Ehkä ei niin esteettinen, mutta toimiva ja käytännöllinen
Olen melkein tehnyt niin tällä hetkellä. Olen ottanut vanhan portin kumin ja puristanut sen uuden kumilistan ja lattian väliin. Ei nätti, melkein toimiva mutta ilmainen.

Andreas_kalmar Andreas_kalmar sanoi:
Kysy joltain industrigolvfirma, he voivat korjata sen
On todennäköisesti budjettini ulkopuolella, mutta jos mikään muu ei toimi, voi aina kuulla mitä he sanovat.

T toolman77 sanoi:
Onko mahdollista vaihtaa oven alareunan kumilista sellaiseksi, joka sopii lattiaan tai joka on korkeampi ja pehmeämpi ja muotoutuu lattian mukaan?
Kumilista on alkuperäisessä muodossaan reilun kokoinen, koska se näyttää pystyvän nielemään pari senttiä. Kysyin porttiasentajalta toista listaa, mutta hänen ehdotuksensa oli tasoittaa lattia jollain tavalla. Valitettavasti hän ei ollut mikään betonilattia-asiantuntija. Hän tiesi betonilattioista yhtä paljon kuin tavallinen ihminen, kuten hän itse ilmaisi.

Olen tehnyt sellaisia töitä ennen, se vie noin 2-3 tuntia ehkä noin 3000 kr
Korjata, jos he tulevat ohi

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.