4 919 lukukertaa ·
20 vastausta
5k lukukertaa
20 vastausta
Onko tähän mahdotonta saada kattotuoleja?
Hei!
Olemme juuri aloittamassa talon rakentamista, ja rakennuslupa on valmis. Kaikkia rakennepiirustuksia ei kuitenkaan ole vielä valmiina, kuten kattoa (rakennesuunnittelijan mukaan se tulee noin 2 viikon päästä).
Olen kuitenkin jättänyt tavalliset rakennuslupapiirustukset Granngårdenille tarjousta varten jne. Ja hän lähetti myös kyselyn kattotuoleista.
Hänen saamansa vastaus oli, että kattotuoleja ei voitu tehdä autotalliin haluamallamme tavalla.
EN halua mitään pilaria autotallin keskelle.
Kuitenkin mietin, pitäisikö autotallin oven yläpuolelle laittaa HEA-palkki, ja sitten toinen, joka kulkee siitä edelleen varaston väliseinään kantaaksen keskellä?
He mainitsivat myös, että kattotuolit ovat liian korkeita kuljetettavaksi. Voiko se pitää paikkaansa? Olen mielestäni nähnyt paljon pahempiakin rakennuksia.
Katon kaltevuus on 40 astetta.
Edit: Huomasin nyt, että mitat näkyvät huonosti. Se on 9500 mm leveä, ulkomitat. (seinät ovat Isoblock, jos sillä on merkitystä.)
Mitkä ovat vaihtoehdot muuten? Kavennetaanko autotallia metrillä vai?
Ei ole vaatimusta, että meillä pitäisi olla yläkerta, joten ristikkokattotuolit ovat täysin ok, jos se on parempi.
Kiitoksia mielipiteistä.
Olemme juuri aloittamassa talon rakentamista, ja rakennuslupa on valmis. Kaikkia rakennepiirustuksia ei kuitenkaan ole vielä valmiina, kuten kattoa (rakennesuunnittelijan mukaan se tulee noin 2 viikon päästä).
Olen kuitenkin jättänyt tavalliset rakennuslupapiirustukset Granngårdenille tarjousta varten jne. Ja hän lähetti myös kyselyn kattotuoleista.
Hänen saamansa vastaus oli, että kattotuoleja ei voitu tehdä autotalliin haluamallamme tavalla.
EN halua mitään pilaria autotallin keskelle.
Kuitenkin mietin, pitäisikö autotallin oven yläpuolelle laittaa HEA-palkki, ja sitten toinen, joka kulkee siitä edelleen varaston väliseinään kantaaksen keskellä?
He mainitsivat myös, että kattotuolit ovat liian korkeita kuljetettavaksi. Voiko se pitää paikkaansa? Olen mielestäni nähnyt paljon pahempiakin rakennuksia.
Katon kaltevuus on 40 astetta.
Edit: Huomasin nyt, että mitat näkyvät huonosti. Se on 9500 mm leveä, ulkomitat. (seinät ovat Isoblock, jos sillä on merkitystä.)
Mitkä ovat vaihtoehdot muuten? Kavennetaanko autotallia metrillä vai?
Ei ole vaatimusta, että meillä pitäisi olla yläkerta, joten ristikkokattotuolit ovat täysin ok, jos se on parempi.
Kiitoksia mielipiteistä.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
'Valmistamme kattotiiliä jopa 24 metriä kokonaispituudeltaan yhdessä kappaleessa, korkeintaan 3,3 metrin korkeudella.'
http://www.takstolsfabriken.se/
luultavasti riippuu tie tunneleiden enimmäiskorkeudesta, luulisin
jos niiden pitäisi olla korkeampia, ne voidaan varmasti saada kahdessa osassa (joskus näkee puolitoistakerroksisissa taloissa)
http://www.takstolsfabriken.se/
luultavasti riippuu tie tunneleiden enimmäiskorkeudesta, luulisin
jos niiden pitäisi olla korkeampia, ne voidaan varmasti saada kahdessa osassa (joskus näkee puolitoistakerroksisissa taloissa)
Mutta jos ne pitää saada kahdeksi osaksi, niin sitten täytynee olla jotain kantavaa keskellä, luulisin... vai?
Kyllä, keskellä tarvitaan palkki tueksi. En ole koskaan nähnyt ristikkokattotuoleja 40 asteen kulmassa (eikö se olisi tuhlata hienoa ullakkotilaa?) ja ne eivät luultavasti ole myöskään jaettavia(?). Osta runkokattotuoleja (jaettuja) ja varmista, että suunnittelija laskee palkin vaatimukset.
Ok. Kiitos vastauksesta.
Voiko sitten tehdä jotain tällaista vai?
Haluaisin nimittäin niin kovasti, että autotalli olisi avoin... siis ei pilareita keskellä.
Onko HEA-palkki silloin vaihtoehto? Kuinka pitkiä sellaiset voivat olla?
(Tämä on nyt kuva, jonka olen tehnyt seinästä autotallin oven kanssa, ja sen takana minulla on seinä, joka rajoittuu varastoon.)
Voiko sitten tehdä jotain tällaista vai?
Haluaisin nimittäin niin kovasti, että autotalli olisi avoin... siis ei pilareita keskellä.
Onko HEA-palkki silloin vaihtoehto? Kuinka pitkiä sellaiset voivat olla?
(Tämä on nyt kuva, jonka olen tehnyt seinästä autotallin oven kanssa, ja sen takana minulla on seinä, joka rajoittuu varastoon.)
Viimeksi muokattu:
Joo, jotakin sellaista. Se voisi tietysti olla myös liimapuupalkki, mutta siitä tulee hieman korkeampi kestämään saman kuorman kuin HEA. Kuinka pitkä se voi olla tietyllä mitoituksella, siihen täytyy rakennesuunnittelijan (kattoristikoidenvalmistaja) vastata.
Kiitos! Nyt minulla on vähän käsitystä kokonaisuudesta. Kiitos tiedosta kaikille! ystävällisin terveisin Benny
No, minä aion tilata ne valmiina, koska haluan olla varma, että se tehdään oikein. Osan rakennuksesta teen itse, mutta juuri tällä osalla en halua olla huolissani 
MUTTA.. kuulin juuri tuttavaltani, ja hänelläkin oli ollut ongelmia heidän mielestään liian suuren jännevälin kanssa... joten siitä tuli jokin nimeltä Jakre takstol, ja sitten se toimi.... En ole koskaan kuullut aikaisemmin... en tiedä onko hän sanonut väärin... sillä kun etsin vähän nyt... niin löysin jotain nimeltä Kerto balk.
Eikö olisi mahdollista hoitaa kattotuolit Kertopalkeilla sen sijaan?
/Benny
MUTTA.. kuulin juuri tuttavaltani, ja hänelläkin oli ollut ongelmia heidän mielestään liian suuren jännevälin kanssa... joten siitä tuli jokin nimeltä Jakre takstol, ja sitten se toimi.... En ole koskaan kuullut aikaisemmin... en tiedä onko hän sanonut väärin... sillä kun etsin vähän nyt... niin löysin jotain nimeltä Kerto balk.
Eikö olisi mahdollista hoitaa kattotuolit Kertopalkeilla sen sijaan?
/Benny
Ja... todennäköisesti, mutta se kuulostaa kalliilta... Mahdollisesti se perustuu siihen, että alarunko korvataan Kerto:lla. En voi vastata siihen, ratkaiseeko se ongelman. Mutta soita kattoristikkofirmaan. He varmasti osaavat vastata sellaiseen kysymykseen muistista käsin!
mm.. pelkään sitä 
Joo, soittelen ympäriinsä ja kuulen.
Kiitos toistaiseksi
terv.
Benny
Joo, soittelen ympäriinsä ja kuulen.
Kiitos toistaiseksi
terv.
Benny
Mutta jos aiot panostaa Kerto, ehkä sinun pitäisi panostaa suoraan harjakattoon... siis ei Kerto perinteisessä kattotuolirakenteessa, vaan juuri itsestään kantavana kattotuolina.... noin 35 cm korkeudessa pitäisi riittää mielestäni.... Harjakatto on tyylikäs ja ilmava.