MathiasS MathiasS sanoi:
Teräsrakenteesi täytyy olla kantava itsessään, koska 5 cm betoni ei riitä => voit yhtä hyvin laittaa levyn päälle ja skipata betonin kokonaan.
Se on varmasti aivan totta. Ajattelin lähinnä vaimennusta.
 
Betoni tarttuu hieman huonosti galv:iin, joten sen kustannuksen saat pitää.
Riittää, että yläpuolella on 5 mm levy ja alla kaaret/vahvistus.

Protte
 
Sitten se saa olla laatikko, jossa on spant sisällä :)
 
"sisällä"?
Aiotko laittaa levyn yläpuolelle ja toisen alapuolelle ja väliin kaaret?
Kuinka pääset hitsaamaan toista levyä?

Protte
 
Levy ylhäällä hitsatulla 4-kulmaputkirungolla ja sisäänhitsatuilla lamelleilla, kuten pystysuora lattarauta 40x5 ja ruuvattu levy pohjassa. Tyyppi!
 
Peltilevy alhaalla mitä se tuo? Lisää painoa?
Ehkä toimii yhtä hyvin masoniitilla.

Protte
 
  • Tykkään
Violina ja 1 muu
  • Laddar…
Ehkä on aika palauttaa keskustelu alkuperäiseen kysymykseen. Sarana!

Onko olemassa muita vaihtoehtoja kuin Tectus saranat? 3000 kr on mielestäni vähän liikaa! :surprised:
 
Et halua, että saranat työntyvät vähääkään esille, täysin sileät, ei siinä tapauksessa voi antaa mitään vinkkejä.
Siitä tulee paljon pieniä osia, jotka pitää yhdistää jollain ihmeellisellä tavalla ja se maksaa.
Sitten ne ovat niin kalliita, että melkein kukaan ei osta, jolloin ne tulevat vielä kalliimmiksi.

Protte

PS Kaveri käyttää ilmaisua "Det kostar att ligga på topp" Niin totta
 
  • Tykkään
Åsa Lund
  • Laddar…
Ehkä joku muu siellä osaa antaa vinkkejä saranoista autotallin lattian luukkuun :)
 
Busster Busster sanoi:
Ehkä joku muu siellä ulkona on joitakin vinkkejä saranat luukkuun autotallin lattia :)
Valitettavasti ei, mutta veneissä se ei ole saranat jotka pitävät luukun. Luukku lepää kaikilla neljällä sivulla ja saranat käytetään vain nostettaessa ja niiden tarvitsee silloin vain kantaa luukku.
 
  • Tykkään
Peter2400 ja 1 muu
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson sanoi:
Valitettavasti ei, mutta veneissä on niin, että saranoita ei käytetä kannen kiinnipitämiseen. Kansi lepää kaikilla neljällä sivulla ja saranat käytetään vain nostossa, jolloin niiden tarvitsee kantaa vain kantta.
Näin se on myös täällä. Kun kansi on suljettuna, se lepää kaikilla neljällä sivulla ja rasitus saranat, joita tukevat kaasujouset ja toimilaitteet, kohdistuvat vain avaamiseen ja sulkemiseen. :)
 
Työpaikalla on aukko, joka on tehty ritilätasosta ja sen päällä on metallilevy. Kestää trukin.
 
  • Tykkään
Busster
  • Laddar…
Busster Busster sanoi:
Näin se tapahtuu täälläkin. Kun luukku on suljettu, se lepää kaikilla 4 sivulla ja rasitus saranoille, joita lievitetään kaasujousilla ja toimilaitteilla, tapahtuu vain avattaessa ja suljettaessa. :)
Mutta silloin saranat eivät tunnu olevan mikään suurempi ongelma. Levy ajettavassa ritilässä ei saisi olla liian raskas (kuinka suuri on reikä?) erityisesti kaasujousilla ja toimilaitteilla.
 
Okarlsson Okarlsson sanoi:
Mutta sitten saranat eivät tunnu olevan mikään suurempi ongelma. Pelti ajettavassa ritilässä ei saisi tulla liian raskaaksi (kuinka suuri on aukko?) varsinkaan kaasujousien ja toimilaitteiden kanssa.
Luukku on reilun m2 kokoinen.
 
Sitten täytyy oikeastaan vain löytää halpoja gångjärn. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.