Aion rakentaa ylimääräisen kerroksen yhden kerroksen taloomme, jossa on kellari, ensi kesänä. Hankinta on käytännössä valmis lukuun ottamatta joitakin yksityiskohtia. Haluamme koko taloon sileän ns. funkispaneelin (myös vanhaan julkisivuun), mikä on aiheuttanut joitakin ongelmia sekä urakoitsijallemme että hänen toimittajalleen - he eivät tiedä, mitä funkispaneeli on! Olen itse tarkistanut muutamien muiden sahojen/rakennustarvikeliikkeiden kanssa, ja useimmat ovat kuulleet siitä ja nähneet sen, mutta kukaan ei tiedä varmasti, mitä se tarkalleen ottaen on. Eikö tämä ole vähän outoa? Onko joku, joka tietää, mikä sen ammattikielinen nimi on, tai tietää toimittajan, jolla saattaisi olla sitä? Lisäksi, mitä mittoja on saatavilla. Onko jollain tällainen omassa talossaan?

Kysymys on, tiedätkö itse, mikä se on....? :D ;D

Kävimme katsomassa uuden Götenehus-funkismallin viime vuonna. Sillä oli tavallinen pystysuuntainen raakapontti julkisivuna.
Onko se hyvä vai ei? Ei aavistustakaan. Se näyttää ainakin erilaiselta ja "puhtaalta".

Hmm, tavallinen se ei tosin ollut, se oli paksumpaa mitoitusta. Arvioisin 145x28 tai jotain sellaista.

Hei. Olen innokas funkistyylin ystävä, mutta funkispaneli? Tarkoitatko karosseripanel?
http://bovalls.se/entrteak.html

mutta sitä käytetään vain ovissa/garageovissa.

Funktionalismin aikakaudella rakennettiin usein rapattuja taloja, mutta myös vaakasuuntaista ja pystysuuntaista panelia käytettiin.

Nykyään tämä moderni funktionalismi on suosittua
JMhus.jpg

tai tämä?
DynamicImage.aspx

..anteeksi, taas sotkeudun asiaan.... Sain juuri mukavan ahaa-elämyksen:

- En tiennytkään, että funkis tarkoitti funktionaalista suunnittelua......v***tu, mitä kaikkea oppiikaan tästä foorumista.... ;D ;D

:D Kasvoin Funkis-talossa Brommassa. Tarjoiluhuone ja pikku piikahuone... pienellä keittiöllä... se hieno pieni laatikko numerokilvillä, jotka putosivat alas, kun soitettiin eri huoneista kutsumaan piikaa ;D; ruokasalissa oli nappi parketissa ruokapöydän alla.

Sosialistista??? Hm hm hm ???

Me lapset taistelimme piikahuoneesta... siellä sai olla rauhassa; lisäksi ikkunasta saattoi hypätä ulos ja livahtaa illalla ulos ;D. Koira voi erinomaisesti tarjoiluhuoneen marmorilevyn alla.

Se on z-paneeli, mutta suorilla reunoilla viistettyjen sijaan. Soita sahalaitokselle, niin he voivat varmasti valmistaa sen! Meillä on 22x145 omassamme.

Oi, olipas vanha ketju!

• Tykkään
1
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.