25 942 lukukertaa ·
99 vastausta
26k lukukertaa
99 vastausta
Ehdotuksia nykyisen muuratun Lecaseinän murtovahvistamiseen?
Sivu 1 / 7
- Tilanne
- Keskustelu on suljettu.
Hei,
asun puutalossa, jossa on pannuhuone, joka on muurattu muuriblokeilla kuten Leca. Olen miettinyt korvata tavallisen sisäoven turvaovella RC3. Ajatus on, että voisin käyttää huonetta myös "safe room" -tilana.
Mutta arvioin, että heikko lenkki tulee olemaan muurattu seinä? Kuinka paljon muurin blokki kestää? Tuntuu siltä, että vasaralla voi mennä suoraan läpi 1 minuutissa, mutta toivottavasti olen täysin väärässä.
Jos näin on, onko olemassa mitään hyvää tapaa vahvistaa seinää? Olen miettinyt tehdä kehikon ja rakentaa sisäseinän OSB-levyllä ja teräslevyllä, mutta tilan puutteen vuoksi se on vaikea toteuttaa. Yhdellä sisäseinällä kulkee mm. vesiputkia ja muuta tiellä.
Onko olemassa jotain sidosainetta, jota voi ruiskuttaa vahvistukseksi vai onko olemassa oleva seinä riittävä suoja? Ohuinta muurattua seinää (jossa nykyinen ovi valitettavasti on) on 15-16 cm.
asun puutalossa, jossa on pannuhuone, joka on muurattu muuriblokeilla kuten Leca. Olen miettinyt korvata tavallisen sisäoven turvaovella RC3. Ajatus on, että voisin käyttää huonetta myös "safe room" -tilana.
Mutta arvioin, että heikko lenkki tulee olemaan muurattu seinä? Kuinka paljon muurin blokki kestää? Tuntuu siltä, että vasaralla voi mennä suoraan läpi 1 minuutissa, mutta toivottavasti olen täysin väärässä.
Jos näin on, onko olemassa mitään hyvää tapaa vahvistaa seinää? Olen miettinyt tehdä kehikon ja rakentaa sisäseinän OSB-levyllä ja teräslevyllä, mutta tilan puutteen vuoksi se on vaikea toteuttaa. Yhdellä sisäseinällä kulkee mm. vesiputkia ja muuta tiellä.
Onko olemassa jotain sidosainetta, jota voi ruiskuttaa vahvistukseksi vai onko olemassa oleva seinä riittävä suoja? Ohuinta muurattua seinää (jossa nykyinen ovi valitettavasti on) on 15-16 cm.
Kyllä, niin se on eikä ole myöskään mitään yleislääkettä, jota voi suihkuttaa. Yksinkertaisin toimenpide on todennäköisesti vuorata sisäpuoli hieman paksummalla levyllä, joka kiinnitetään kulmateräkseen lattiaan ja kattoon.
Sitä toivoinkinA Alexn72 sanoi:
Olen nähnyt videon, jossa raudoitetaan eräänlaisella kumimassalla, mutta se voi olla liioittelua. He murtavat helposti oarmerad seinän. Mutta se on täysin itsenäinen. Minun seinällä on kokonainen kylpyhuone yläpuolella, joka painaa alas.
En ole täysin varma, että se on Leca, se voi olla myös jonkinlainen hålblock. Ovatko ne heikompia kuin Leca?
Ja se on vaihtoehto, mutta toivoin välttyä siltä. Luuletko kuten minä, että siitä menee läpi muutamassa minuutissa siis?mexitegel sanoi:
Löysin aiemmin videon jollain, jota suihkutettiin päälle, mutta en löytänyt nyt.
Onko kyseessä 15-16 cm leca, sitä ei niin helposti särje. Heikoin lenkki on luultavasti oven kiinnitys lecen.
Vaihtoehto sisäiseksi vahvistukseksi on liimata suuret levyt tai vaihtoehtoisesti hiilikuituvahvistus (kallista).
Vaihtoehto sisäiseksi vahvistukseksi on liimata suuret levyt tai vaihtoehtoisesti hiilikuituvahvistus (kallista).
Ajattelin asentaa turvaoven, jossa on teräsvahvisteinen karmirakenne. Kyllä, voi aina liimata levyjä, ehkä jopa parempi kiinnittää ne ulkopuolelle vaikeuttaakseen Lecan murskaamista.F falkn sanoi:
Tuo näyttää enemmän muotoilluilta tiililtä, jotka on tarkoitus täyttää betonilla. Ei oikein voi verrata lecaharkkoihin.T Trulli sanoi:
Kyllä lecaväggistä pääsee läpi lekalla, mutta se kestää huomattavasti kauemmin kuin 1 min. Pikemminkin vähintään 1 tunti.
Hum... voin nähdä, että minulla on vain Leca perustuksissa. Kuitenkin, se seinä, jota harkitsen vahvistavani, on sekä rapattu että maalattu, joten olen hieman epävarma, mitä materiaalia se on. Kun koputtaa seinää, se ei kuulosta siltä, että se olisi täytetty. Valitettavasti minulla on pihalla jäljellä kasa kuorielementtejä, jotka talonrakentaja jätti (talo on rakennettu 90-luvulla, joten minulla ei ole ketään, jolta kysyä).V vectrex sanoi:
Silti helpompi piikata ovi ulos kuin lyödä seinän läpi. Luulen kuitenkin, että nämä keskustelut ovat hyvin teoreettisia. Keneltä odotat hyökkäystä? Onko yläpuolella puupalkisto?T Trulli sanoi:
Ei, ei muutamassa minuutissa. Kysymys on, kuten sanottu, millaista hyökkäystä ajattelet ja kuinka kauan haluat sen kestävän vastaan?T Trulli sanoi:
Okei, nyt tiedän, että turvaovi ei ole hukkaan heitettyä rahaa. Ajatuksena on suojautua ryöstöiltä. Meillä on perusturvaajattelu, johon kuuluu muun muassa sisä- ja ulkokamerat, tallennus 24/7, elektroniset lukot kaikissa ovissa ja ikkunoissa, aina automaattinen lukitus, joten kaikki on lukossa, vaikka olisimme kotona. Emme koskaan avaa ovea tuntemattomille. Meillä on moottoroidut sähkökäyttöiset portit ja ajotievartiointi. Jos joku koputtaa ulko-ovelle, he ovat kiivenneet yli. Ajatuksena on lukittautua turvahuoneeseen, jos jotain tapahtuu. Turvahuoneeseen päästyä soitetaan poliisille, kuvataan kaiken ja katsotaan kameroista, mitä tunkeutujat tekevät. Huoneessa pitää olla puhelin latautuu koko ajan.
Turvahuoneen tulee olla piilotettu, ja jos sattumalta löytävät huoneen, kestää hetken päästä sisään. Toivottavasti poliisi on ehtinyt paikalle. Odotan, että poliisi ehtii paikalle 10-20 minuutissa.
Meillä ei varsinaisesti ole uhkakuvaa, ennemminkin voi olla hieman kohonnut riski joutua uhriksi, mutta ennen kaikkea siksi, että pidän tekniikasta, hieman erilaisista jutuista ja ennen kaikkea tykkään olla valmistautunut
Turvahuoneen tulee olla piilotettu, ja jos sattumalta löytävät huoneen, kestää hetken päästä sisään. Toivottavasti poliisi on ehtinyt paikalle. Odotan, että poliisi ehtii paikalle 10-20 minuutissa.
Meillä ei varsinaisesti ole uhkakuvaa, ennemminkin voi olla hieman kohonnut riski joutua uhriksi, mutta ennen kaikkea siksi, että pidän tekniikasta, hieman erilaisista jutuista ja ennen kaikkea tykkään olla valmistautunut