EddieHansson
Ollut vesivahinko ja lattia piti irrottaa kuivauksen vuoksi. Nyt rakennusmies (vakuutusyhtiön kautta) on paikalla ja rakentaa lattian takaisin. Mielestäni lopputulos on erittäin huono (ja olen ilmoittanut tästä firmalle). Mutta mitä voin oikeastaan vaatia?

Talo on puutalo, jota olemme remontoineet viime vuosina. Kaikessa mitä olen tehnyt, olen ollut tarkka siitä, että eristys on tiivis, rakenne mahdollisimman hyvä jne. Mutta nyt työ on tehty todella huolimattomasti ja lattiat ovat epävakaat ja eriste on puristettu kasaan siten, että ilma pääsee kulkemaan lattialevyn ja eristeen välistä jne.

Muutamia esimerkkejä:

Rako eristyksen ja lattian välillä
Eristysmateriaalin rako lattiavanerin alla, ilmavirtausongelmia ja puristetut eristeet, puutteellinen rakennusjälki esillä.

Saa saumata lyhytsivuilta, mutta ei jos pitkäsivuilta puuttuu tuki (lattiajuoksu/tuki). Lattia on todella epävakaa. Tämä on tiskikoneen, lieden ja tiskipöydän edessä, joten siinä seistään paljon. Lähes kaikki uudet ja vanhat saumat on tehty näin...
Lattialevyjen asennusvirhe, suuri rako levyjen välissä, painunut eristys näkyvissä. Toinen levy epätasainen, kirjainmerkintöjä ja likajälkiä.

Suuret raot ja korkeuserot
Rakennustyömaa: Puoliksi asennettu lattia, näkyvät ilmaraot levyjen välillä ja lattian reunan lähellä, seinässä putkien aukot. Mitta näyttää rakenteen reiän ja epätasaisuuden kunnostetun lattian levyjen välillä. Taustalla epätasainen vaneri, epäsiisti sauma. Vaa'alla varustettu puulattia, joka näyttää epätasaiselta ja huonosti eristetyltä rakenteelta, keskeneräisessä remonttikohteessa.

EddieHansson EddieHansson sanoi:
Nyt rakennusmies (vakuutusyhtiön kautta) on paikalla ja rakentaa lattiaa uudelleen. Mielestäni tulos on täysin ala-arvoinen (ja olen ilmoittanut asiasta yritykselle). Mutta mitä voin oikeastaan vaatia?
että se tehdään ammattimaisesti, näyttää surkealta, ei voi olla ammattilaisen tekemää

• Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
EddieHansson
Keskustelin projektledaren kanssa ja päätimme, että on parasta tavata ennen kuin he tekevät mitään enempää...

• Tykkään
mikethebik ja 1 muu
  • Laddar…
Hitto vie, ihan kamalaa. Näyttää ihan paskalta, suoraan sanottuna.

EddieHansson
Mitä voi vaatia? Onko olemassa sääntöjä käpyjä varten, esimerkiksi? Voinko vaatia rankoja/kortlingar kaikkien uusien ja vanhojen saumojen alle, koska ne eivät ole kiinnitetty liimatulla pontilla?

Mikä saumaväli on hyväksyttävä riippuu lattiatyypistä, jonka aiot asentaa. Jos olet jo ostanut sen ja työntekijät aikovat asentaa sen, on helppo osoittaa sitä, kun työnjohtaja tulee käymään. Se tarkoittaa yleensä joitain millimetrejä per metri (mutta se riippuu sekä lattiatyypistä että sen pituudesta).

Heiluva lastulevy lattia johtaa epäilemättä siihen, että lattia hajoaa. Liitosten lyhentämättä jättämistä lastulevylattioissa pidän erittäin epäammattimaisena.

EddieHansson
zarkov zarkov sanoi:
Hyväksyttävä sauman kohouma riippuu siitä, minkä lattian aiot asentaa. Jos olet jo ostanut sen ja käsityöläiset aikovat asentaa sen, on helppo viitata siihen, kun työnjohtaja käy tarkastuksella. Yleensä on kyse vain millimetristä tai joistakin metreittäin (mutta se riippuu sekä lattian tyypistä että sen pituudesta).

Heiluva lattialastulevy johtaa väistämättä lattian hajoamiseen. Lastulevyn saumojen puuttuminen on mielestäni hyvin epäammattimaista.
Se on kärsh parkettilattia. Mutta parketin ja lastulevyn välissä on lattialämmityslaatat.

Sitten tämä eristysasia ja rakojen jättäminen. Hän irrotti kaksi lattialevyä, vain siinä kohtaa huomasin, että eristys oli liian vähäinen rakojen kautta. Miten se on muualla, en tiedä! Tuntuu surkealta.

Se on kirsikka-parkettilattia. Mutta parketin ja lattialastulevyn välissä on lattialämmityslevyjä.

Sitten eristyksen suhteen alla ja jättää aukkoja. Hän nosti kaksi lattialevyä, vain siellä näin, että eristystä oli liian vähän aukkojen kautta. Miten se on muissa paikoissa, en tiedä! Tuntuu huonolta.
Yritä saada heidät tekemään kaikki uudelleen, mieluiten toisen puusepän kanssa, koska arvaan, että luottamus siihen, joka teki tämän, on alhaalla, ellei olematon.

Ei näytä siltä, että se olisi jonkun tekemä, joka tietää tai osaa.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
EddieHansson
Huokaus. Tapasin rakennusfirman taas tänään. Heidän pitäisi tehdä uudelleen, mutta eivät ole samaa mieltä siitä, että se on tarpeen.

Huomasin tänä iltana, että he ovat käyttäneet upotussahaa kuin idiootit :(
Sisäpuolinen rakenne sahatun puun kanssa ja näkyvissä oleva jälki teräksestä tai työkalusta.

Erittäin kummallista, kun heillä on hienoja työkaluja, jotka on helppo säätää...

Sänksaha, jonka kulmasäätöasetus on näkyvissä, käytetään rakennusprojektissa.
Huonosti leikattu puupinta sahan ja sirun jäljillä, merkkejä vääränlaisesta sahan käytöstä rakennusprojektissa.
Voinko kertoa FK:lle, että haluan tehdä tämän itse sen sijaan, että rakennusfirma pilaisi taloa sahallaan?

• Surullinen
FredrikR
  • Laddar…
Huokaus. Tapasin rakennusfirman taas tänään. He aikovat tehdä uudestaan, mutta eivät ole samaa mieltä siitä, että se on tarpeen.

Huomasin tänä iltana, että he ovat käyttäneet pudotussahaa kuin idiootit :(
[kuva]

Erityisen kummallista, kun heillä on hienot työkalut, jotka on helppo säätää...

[kuva]

Voinko sanoa FK:lle, että haluan tehdä tämän itse sen sijaan, että rakennusfirma pilaisi talon?
Käteisratkaisu pitäisi olla vaihtoehto, kysy heiltä.

Jos nyt teet kaiken itse, miksi et tekisi sen itse ja sopisi asiasta yhtiön kanssa, kun kaikki on valmista? Kuitit ja kuvat riittävät yleensä hyvälle vakuutusyhtiölle.

Huokaus. Tapasin rakennusfirman jälleen tänään. He aikovat tehdä uudelleen, mutta eivät ole samaa mieltä siitä, että se on tarpeen.

Nyt näin illalla, että he käyttivät upotussahaa kuin idiootit :(
[kuva]

Erityisen kummallista, kun heillä on hienoja työkaluja, jotka on helppo säätää...

[kuva]
[kuva]
Voinko kertoa FK:lle, että haluan tehdä tämän itse, sen sijaan että rakennusfirma leikkaisi taloa palasiksi?
Miten flexslangen tai rir on selvinnyt?

• Tykkään
AG A
  • Laddar…
EddieHansson
X xLnT sanoi:
Miten on käynyt flexslangen tai rir?
Ei. He leikkasivat vähän ulkoputkea ja korjasivat vulkanaatioteipillä. Kelpaako se?

Ei. He katkaisivat vähän ulkoputkea ja ovat korjanneet sen vulkteipillä. Riittääkö se?
Sanoisin niin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.